Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alarm - drzwi zewnętrzne. Alarm motocyklowy?

13 Lis 2010 14:48 2820 9
  • Poziom 2  
    Pozdrawiam,

szukałem odpowiedniego działu dla tego tematu, ale nie mogłem znaleźć takiego, więc umieszczam tutaj. Proszę o przeniesienie, jeśli to nie jest właściwe miejsce.

Szukam (próbuję zaimprowizować) alarm na drzwi zewnętrzne (nazwijmy to pomieszczenie gospodarczym). Nie ma to być nic skomplikowanego ani wyszukanego. Jedyne zadanie dla niego to funkcja ostrzegawczo-odstraszająca. Wszystko (a jakże) po niewielkich kosztach.

Chciałbym, żeby alarm uruchamiał się zanim ktokolwiek podejmie jakiekolwiek działania o wiadomym celu (typu otwarcie drzwi - nieważne jakim sposobem). Wyobrażam go sobie z czujnikiem wstrząsowym przypiętym do drzwi. Dodatkowo mógłby być wyposażony w czujnik reagujący na dotknięcie metalowej klamki (nie znam się na elektronice i nie wiem, jak mogłoby to być zrealizowane). Całość powinna być aktywowana/dezaktywowana na pilot przypięty do klucza i umieszczona wewnątrz pomieszczenia.

Czujnik ruchu nie wchodzi w grę, ponieważ powodowałby fałszywe alarmy w miejscu, gdzie alarm miałby zostać zamontowany. Z kolei czujnik otwarcia drzwi uruchamiałby się zbyt późno.

Ponieważ nie jestem elektronikiem, więc improwizowanie, o którym wspominałem, ograniczałoby się do wykorzystania alarmu motocyklowego. Sterowany jest pilotem, posiada czujnik wstrząsowy oraz czasem wejście na dodatkowe czujniki (jest więc szansa na podłączenie czujnika dotknięcia klamki, jeśli możliwe byłoby zrealizowanie czegoś takiego). Zasilany byłby zasilaczem podłączonym do gniazdka sieciowego.