Mam takie pytanie...
Właśnie nabyłem webasto oznaczenia to
thermo top Z/C - D (z drugiej strony na tabliczce dużej czarnej tylko thermo top Z)
168 500 02 98
88662D
5kW
Diesel
Z tego co się zorientowałem to jest to w zasadzie dogrzewacz z mercedes A chyba.
ale do rzeczy.
Generalnie odpaliłem na stole i działa coś koło 90°C się wyłącza ale...
Webasto w złączu 6 pinowym jest podłączone tak
3 do odpalania +12 odpala
6 do pompy paliwa
pompę obiegową na podpiąłem na krótko do akumulatora, webasto ma złącze do pompy są w nim piny ale nie ma na nich sygnału,
to samo się tyczy pin 4 który powinien nawiew kabiny włączać
według manuala którym się posiłkowałem to pin 1 powinien służyć do odpalania.
a pod pinem 3 powinien być czujnik temperatury. Wiem że tak jak odpalam w tej chwili to po prostu oszukuje sterownik ze silnik został włączony i że czujnik temperatury się załączył.
I teraz tak, nie próbowałem tego bo powstrzymały mnie informacje ze jak podam mu +12V na pin 1 to może się uszkodzić ... gdzieś na forum o mercedesach ktoś tak pisał ze się popsuło jak próbował dogrzewasz na ogrzewanie przerobić i że należny tylko przez 3 sterować.
czy może jakbym podpiął sterowanie przez 1 to dostanę sygnały do pompy obiegowej i nawiewu bo w sumie w wersji dogrzewacza są nie potrzebne wiec możne dlatego ich sterownik nie wystawia?
Za droga impreza gdyby się miało popsuć dlatego wolę odpytać zamiast po prostu sprawdzić, może ktoś doradzi. W razie co dorobię sobie sterowanie wentylatorem i obiegiem na zewnątrz.
Sterownik wygląda tak:

Właśnie nabyłem webasto oznaczenia to
thermo top Z/C - D (z drugiej strony na tabliczce dużej czarnej tylko thermo top Z)
168 500 02 98
88662D
5kW
Diesel
Z tego co się zorientowałem to jest to w zasadzie dogrzewacz z mercedes A chyba.
ale do rzeczy.
Generalnie odpaliłem na stole i działa coś koło 90°C się wyłącza ale...
Webasto w złączu 6 pinowym jest podłączone tak
3 do odpalania +12 odpala
6 do pompy paliwa
pompę obiegową na podpiąłem na krótko do akumulatora, webasto ma złącze do pompy są w nim piny ale nie ma na nich sygnału,
to samo się tyczy pin 4 który powinien nawiew kabiny włączać
według manuala którym się posiłkowałem to pin 1 powinien służyć do odpalania.
a pod pinem 3 powinien być czujnik temperatury. Wiem że tak jak odpalam w tej chwili to po prostu oszukuje sterownik ze silnik został włączony i że czujnik temperatury się załączył.
I teraz tak, nie próbowałem tego bo powstrzymały mnie informacje ze jak podam mu +12V na pin 1 to może się uszkodzić ... gdzieś na forum o mercedesach ktoś tak pisał ze się popsuło jak próbował dogrzewasz na ogrzewanie przerobić i że należny tylko przez 3 sterować.
czy może jakbym podpiął sterowanie przez 1 to dostanę sygnały do pompy obiegowej i nawiewu bo w sumie w wersji dogrzewacza są nie potrzebne wiec możne dlatego ich sterownik nie wystawia?
Za droga impreza gdyby się miało popsuć dlatego wolę odpytać zamiast po prostu sprawdzić, może ktoś doradzi. W razie co dorobię sobie sterowanie wentylatorem i obiegiem na zewnątrz.
Sterownik wygląda tak:
