Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęgło i jego praca. Na czym polega zasada działania?

13 Lis 2010 21:02 3595 3
  • Poziom 9  
    Witam
    Jestem początkującym, a właściwie teoretykiem w dziedzinie mechaniki samochodowej. Nurtuje mnie temat dotyczący sprzęgła samochodowego, a właściwie tego jak ono się " pali ". Czy mógły mi ktoś " łopatologicznie" wytłumaczyć na czym to polega? Wg mojego toku rozumowania: Tarcza sprzęgła poprzez tarcie- czyli w trakcie normalnej pracy przenosząc obroty- powinna się ścierać wobec tego według mnie występuje palenie się sprzęgła, a tymczasem jak wszędzie czytam palenie sprzęgła następuje w momencie wciskania pedału podczas jazdy.
    I jeszcze jedno...jak to jest możliwe żeby tarcz tylko poprzez tylko styczność takiej małej traczy przenosiła tak wielkie obciążenia podczas jazdy, czy też ostrego ruszania, przecież powinna się ona momentalnie zetrzeć, albo popękać.Wytłumaczcie mi to proszze...Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Pole powierzchni tarcia + siła docisku robi te cuda.
    Sprzęgło w czasie jazdy jest zespolone przez powyższe czynniki i spalić można je jedynie przez ruszanie, jazdą na pół sprzęgła.
    Lub uszkodzeniu docisku.
  • Poziom 17  
    Tarcza kolego podczas jazdy się nie ściera bo kręci sie razem z kołem zamachowym i dociskiem ,dociskana przez sprężynę (bardzo mocną ) właśnie tego docisku.Wtedy sprzęgło jest włączone (pedał nie jest wciśnięty) w momencie wyłączenia sprzęgła( rozsprzęglenia ,pedał wciśniety) tarcza ma na tyle luzu że obraca się swobodnie pomiędzy kołem a dociskiem , łożysko sprzęgłowe naciska spreżyne docisku ten się luzuje i ściera sie tylko podczas wy i zasprzęglania . Chyba jeszcze jak dostanie się olej na tarczę i docisk i zacznie ślizgać.
  • Użytkownik usunął konto