Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zavoli Alisei - podłączenie ECU do PC - kod C03

][mako][ 13 Nov 2010 21:48 8181 10
Wago
  • #1
    ][mako][
    Level 13  
    Witam
    Mam problem z podłączeniem się do centralki gazu Zavoli Alisei, próbowałem różne wersje programu do obsługi tego gazu (versja 1, 3 ,5 i chyba najnowsza 6, taka z nowym interfejsem graficznym) i wszystkie wyświetlają ten sam komunikat: podłączony sterownik jest nie kompatybilny (coś w tym stylu bo teraz nie pamiętam dokładnie jak to leciało) i kod błędu C03.
    Według instrukcji jaką znalazłem na stronie zavoli kod C03 oznacza "The firmware of the connected control unit is not compatible with the calibration tool.", co w wolnym tłumaczeniu oznacza, że oprogramowanie sterownika jest nie kompatybilne z programem.
    Z moich obserwacji wynika, że program łączy się z centralką bo jak spróbuje podłączyć inaczej kable (albo któryś jest nie podłączony) to wywala błąd połączenia (C01), czyli jakaś komunikacja musi być i program jest w stanie sprawdzić jaki firmware siedzi w centralce.
    Interfejs do gazu mam taki na max232 i jest on sprawny bo sprawdzałem na innym samochodzie (stag200) i działało wszystko.
    Dodam jeszcze że nie jestem do końca pewien czy ten gaz to faktycznie jest Zavoli Alisei bo brakuje naklejki na centralce, ale jak przeglądam internet pod tym kątem (czytam dane, oglądam zdjęcia i porównuje z tym co mam w samochodzie) to tak właśnie wychodzi.
    Gaz jest z 2003 roku, silnik V6
  • Wago
  • #2
    manio123
    Level 34  
    program komunikuje się z każdą wersją firmware , jeśli wersja jest niższa to nie ma nowych funkcji (np. diagnostyki) i odwrotnie jeśli wersja firmware jest wyższa niż programu to też działa.. Moim zdaniem (jeśli jesteś pewien interfejsu) to nie masz sterownika zavoli , tylko któryś inny z rodziny AEB. Spróbuj softu omvl .
    www.omvl.pl na tej stronie są inne softy - spróbować warto.
  • Wago
  • #3
    ][mako][
    Level 13  
    Witam ponownie
    Próbowałem tego softu omvl (dream xxi różne wersje jakie są na tej stronie) i taki sam komunikat jest, popróbuję jeszcze inne ale może dopiero na weekendzie bo teraz nie było czasu za bardzo.
    Nasunęło mi się takie pytanie, czy jest możliwość że ktoś wgrał na ten sterownik jakiś inny firmware, taki że do jego obsługi potrzebny jest jakiś całkiem inny program, czy raczej coś takiego jest nie możliwe i któryś z tych programów musi zadziałać :?:
  • #4
    gregor0819
    Level 18  
    napewno masz zavoli (naklejka na sterowniku)?
  • #5
    ][mako][
    Level 13  
    omg, przecież napisałem w pierwszym poście, że nie jestem tego pewien bo właśnie nie ma naklejki na sterowniku, ale jak szukałem informacji o tym gazie to właśnie mi wyszło, że to zavoli i początkowo program od zavoli też to (częściowo) potwierdzał bo jako jedyny wyświetlał komunikat inny niż błąd/brak połączenia (co było w kilku innych programach które sprawdzałem, m.in. bingo, landi, leonardo, lovato, milenium, nicolaus, taratini, viola plus).
    Ale na tej stronie omvl jest jeszcze kilka programów których nie sprawdzałem i zrobię to dopiero za kilka dni.
  • #6
    gregor0819
    Level 18  
    elpigaz,emmegasN,king,bigas,stary omvl bez literek
  • #7
    prezes-38
    Level 12  
    Czy udało Ci się którymś z programów połączyć z tym sterownikiem?
    Może to któryś z tych sterowników:
    Emmegas ICS-03
    ELPIGAZ STELLA-ELISA N
    BIGAS SGis N
    MOTOR GLP 2001N (MGLP 01E i GMS I-SEQ) - tu sam mam kłopot z firmware-m (brak i ciągle szukam).Sterowniki MGLP 01E pod tą nazwą występowały
    głównie w Hiszpanii (jak auto jest stamtąd to może taki mieć).
    W razie co mam soft ,tyle że pusty (bez firmware).

    Dodano po 52 [minuty]:

    Może to jeszcze być dość rzadko spotykany ROMANO RIS-N. To także jest prod.AEB
    i jest identyczny jak wszystkie z serii AEB 2001 N . Jest jeszcze wersja pod nazwą
    AEB ICU N. Nie mam do niego softu ale chodzi on pod którymś z już wyżej
    wymienionych. Jak pamiętam to podchodzi pod Emmegas ICS-03.
  • #8
    ][mako][
    Level 13  
    Niestety do tej pory nie udało mi się podłączyć do tej centralki. Wypróbowałem już wszystkie programy ze strony omvl i sporo innych i brak rezultatów. Nie próbowałem jeszcze tylko trzech wymienionych wyżej programów (elpigaz, emmegas i bigas) bo nie miałem weny żeby ich poszukać po ostatniej porażce z programami ze strony omvl i można by powiedzieć że trochę zaniechałem dalszego szukania, przynajmniej na razie.
    A samochód jest z za oceanu i instalacje miał zakładaną w Polsce więc nie ma tutaj żadnych tropów. Jak mi wrócą chęci to na weekendzie spróbuję zobaczyć jeszcze te trzy programy i dam znać czy jest jakiś postęp.
  • #9
    ][mako][
    Level 13  
    No, nareszcie jakiś postęp :), dzięki za pomoc, udało się połączyć programem Bigas SGis-N także wychodzi na to że to instalacja bigas. I od razu znalazłem w czym może być problem że samochód jakoś za dużo pali, bo sterownik nie ma odczytu z sondy i temp. parownika, a tak poza tym w samochodzie są dwie sondy a w sterowniku ustawiona jest tylko jedna. Ale to już są rzeczy z którymi raczej sobie poradzę bo już wiem gdzie szukać.
    Także dzięki za pomoc i sugestie co do tych programów bo jak się zabierałem do tego na samym początku to nawet nie miałem pojęcia, że jeden producent może robić tą samą centralkę i oprogramowanie dla tylu różnych producentów instalacji i nie ma jakiegoś jednego programu do wszystkiego :silly: tylko każdy ma niby to samo, a jednak swoje.
    Jeszcze się zapytam przy okazji, jaka jest najnowsza wersja tego programu (Bigas SGis-N) bo ja mam jakąś 5.1.5 ale jak patrze po innych od aeb to mam kilka w wersji 6.x.x i są one z nowym interfejsem graficznym (np. king w wersji 6.0.4), a bigas-a jakoś nie mogłem znaleźć nowszego (ale chyba za słabo szukałem) i tak samo jaka jest najnowsza wersja firmware do sterownika (ja mam 3.1) :?:
  • #10
    manio123
    Level 34  
    Gratuluję wytrwałości ! Wskazania sondy (lub ich brak) nie mają żadnego wpływu na pracę sekwencyjnego sterownika lpg , a ich podłączenie ma jedynie na celu wizualizację wskazań w celach diagnostycznych - co można podejrzeć na wiele sposobów. Natomiast uszkodzenie czujnika temperatury ma kluczowe znaczenie dla przełączania się na gaz i obliczanie korekt czasów wtrysku od temperatury. Nie spotkałem się z najnowszą wersją tego softu, ale to rzecz trzeciorzędnej wagi bo niewiele to wnosi a firmware ten sam co w wersji 5. Zmień na nowsze bo masz przedpotopowe , a nowe da ci nowe narzędzia diagnostyczne wtryskiwaczy.
  • #11
    ][mako][
    Level 13  
    Witam
    Przepraszam że odświeżam temat ale dostałem powiadomienie z forum żeby dopisać rozwiązanie i zamknąć temat i stwierdziłem że to zrobię :P więc ...
    Co do programu jaki zadziałał to już napisałem, a czujnik temperatury jak zacząłem szukać gdzie się podział to okazało się, że kabel był przerwany, wymieniłem kawałek i działa. Wgrałem też nowy firmware i poprawiłem parę ustawień i mam wrażenie że samochód jakoś teraz lepiej jedzie na gazie. Ale to tylko moje subiektywne odczucia :)
    Także jeszcze raz dzięki za pomoc, problem rozwiązany, temat zamykam.