Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Escort 1.8TD słaby rozruch gdy jest zimny.

mirek420 14 Nov 2010 11:15 5006 4
  • #1
    mirek420
    Level 10  
    Witam
    Jak w temacie mam Forda Escorta 1.8 TD 90KM rok '96.
    Mój problem polega na tym iż po wymianie świec żarowych na nowe samochód gorzej odpala. A teraz od początku.
    Jeszcze latem jak robiło się chłodniej miałem małe problemy z odpaleniem (trzeba było długo kręcić i po odpaleniu pracował nierówno), postanowiłem więc wymienić świece żarowe, żeby nie wydawać bez sensu pieniędzy zmieniłem świece na używane ale sprawne (od kolegi), pomogło samochód odpalał ładnie.
    Jak już miałem pewność że to na pewno świece, postanowiłem kupić nowe(Iskra 29zł/szt) Wymieniłem świece na nowe i okazało się ,że pali tak samo źle jak za pierwszym razem, wkurzyłem się niesamowicie, zmieniłbym na te poprzednie ale oczywiście pourywały się gwinty:/ Teraz jest tak, że muszę grzać do momentu aż usłyszę przekaźnik (lampka gaśnie po kilku sekundach, a przekaźnik rozłącza się po ok 15 sekundach). Wiem nie jest to normalne, zwłaszcza że nawet po tych 15 sek czasami odpala ciężko, teraz da się z tym jakoś żyć, ale zbliża się zima i wiadomo jak to jest z dieslami:)
    Moje pytanie brzmi tak, czy to wina świec (zła jakość, ewentualnie jakie świece są najlepsze, w rozsądnej cenie), czy może są jakieś inne przyczyny, czy może te świece mają to do siebie, że tak długo się grzeją. I czy można zrobić coś żeby lampka grzania świec świeciła się tak długo jak się grzeją.
    Może ktoś miał podobny problem, albo po postu wie co może być przyczyną. Dodam jeszcze, że samochód nie ma w ogóle mocy przy niskich obrotach, np przy ruszaniu trzeba go rozkręcić do około 2000 RPM, bo inaczej potrafi zgasnąć (nawet przy delikatnym puszczaniu sprzęgła).
    Zakręciłem troszkę, ale może ktoś mnie zrozumie.
    Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    35mario1
    Level 26  
    Dla czego wymieniasz świece w "ciemno". Zawsze sprawdza się które są spalone. Nie ma sensu wymieniać sprawnych świec. Co do objawów uszkodzonej choćby jednej ze świec, to charakterystyczne jest to iż samochód po odpaleniu oprócz nierównej pracy przez jakiś czas (kilka, a nawet kilkanaście sekund) kopci na biało.
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    mirek420
    Level 10  
    35mario1 wrote:
    Dla czego wymieniasz świece w "ciemno". Zawsze sprawdza się które są spalone. Nie ma sensu wymieniać sprawnych świec.

    W sumie to tak bez sensu zrobiłem, dostałem świece i postanowiłem to sprawdzić, ale do tego wniosku już sam doszedłem:)

    Dodano po 1 [godziny] 16 [minuty]:

    35mario1 wrote:
    Co do objawów uszkodzonej choćby jednej ze świec, to charakterystyczne jest to iż samochód po odpaleniu oprócz nierównej pracy przez jakiś czas (kilka, a nawet kilkanaście sekund) kopci na biało.

    Mój po odpaleniu nie kopci (wiadomo puści dymka, ale to tak jednorazowo).
  • #4
    35mario1
    Level 26  
    To raczej nie wina świec. Trzeba sprawdzić czy przypadkiem nie przestawił się zapłon. U mnie był problem z odpaleniem zimnego silnika, okazało się, że zapłon był za późny. Po regulacji dolegliwości ustąpiły.
  • #5
    mirek420
    Level 10  
    Zima minęła, już odpala w porządku, uważam że jest to wina złej jakości świec, ale nie przeszkadza mi to w takim stopniu żeby inwestować w nowe świece:)
    Pozdrawiam, dziękuję wszystkim za pomoc i zamykam temat.