Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi 100 c4 2.5 problem z pompą wtryskową nie podaje paliwa

Grześ212 14 Nov 2010 11:37 7959 10
  • #1
    Grześ212
    Level 10  
    Witam wszystkich, problem dotyczy mojej audi 100 92 r. 2.5 tdi, a wiec wygląda to tak kupiłem ją 2 lata temu i założona była pompa manualna od silnika 2.4 zwykły diesel jakoś to się turlało ale słabo. Ostatnio zaczęła być coraz słabsza okazało się, że pompa utraciła już swe ciśnienie, więc postanowiłem jej nie regenerować bo to i tak nie byłoby to co z oryginalną. Postanowiłem kupić elektryczną, udało mi się znaleźć pompę od audi a6 c4 2.5 tdi 115 km silnik aat czyli to co u mnie, tylko nastawnik jest inny niż w audi 100 z powrotem bocznym a nie górnym możliwym do regeneracji a nie tak jak z górnym, który daję się często we znaki właścicielom, wolałem sobie tego oszczędzić. Podłączenia wszystko ok pasuje potencjometr założony, pompa paliwo zaciąga, powrotem się pokazuję czyli nie jest już zapowietrzona, niestety nie podaje paliwa na wtryski odkręcałem przewody od nich i nawet kropla nie leci. Stwierdziłem, że to nastawnika sprawka nie jest popsuty tylko nie dostaje info ze sterownika żeby podać paliwo. Mechanik mi powiedział, że jak pompa jest dobra to i tak musi podać paliwo bez podłączenia vaga, ale stwierdziłem, że jak tak sądzi to słaby mechanik. Już badałem wszystko, ale pod vag nie był podłączany i czuję, że bez tego sie nie obędzie nie mam pojęcia i siły do tego, a auta mi szkoda bo jest naprawdę dobre i jeszcze bym nim polatał czekam na pomoc jakiejś mądrzejszej głowy niż ja.
  • #3
    Grześ212
    Level 10  
    tak zaworek działa pompa została wyjęta z rozbitka i latał na niej do ostatnich dni tzn. do wypadku
  • #4
    lukasz61
    Level 11  
    mi tez sie zepsula pompa po stluczce i napewno jest to jakas usterka mechanicza bo to jest pompa od zwlyklego td
  • #5
    Grześ212
    Level 10  
    Nie wiem co mam sądzić po tej odp; jest to pompa zwykła, a jaka ma być niezwykła? To pompa z elektronicznym nastawnikiem i działała jeszcze po wypadku bo silnik odpalał bez zarzutu byłem świadkiem, gdyż osobiście udałem się po nią do sprzedawcy i nie była jeszcze wymontowana z samochodu.
  • #7
    Grześ212
    Level 10  
    Pewnie, że sterownik jest nawet podłączałem go jakiś rok temu pod VAG i wszystko było ok wyskoczył tylko błąd, który mówił: nie można wykryć pompy i potencjometru, a poza tym wszystko było dobrze.

    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:

    Może posiada ktoś schemat elektryki tego silnika, nie wiem może gdzieś po drodze występuje jakiś przekaźnik którego może brakować. Zastanawia mnie miejsce na przekaźnik w podszybiu po stronie kierowcy w tej skrzyneczce jest tam miejsce na przekaźnik i nie wiem czy może to być to jest tam kabel żółto-czarny i taki sam jest doprowadzony do złączki kabla pompy ale takich kabli z tym kolorem może być bezliku w samochodzie, a rozwalać instalacji mi się nie chce żeby sprawdzać gdzie on idzie a na koniec okaże się, że był zupełnie nie od tego.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Mój mail grzegorz_kowalski(_at_)poczta.onet.eu
  • #8
    Grześ212
    Level 10  
    Chciałem odświeżyć temat mam pytanie czy po założeniu tej pompy trzeba ją zaadaptować w sterowniku jak tak to w jaki sposób to zrobić przez program diagnostyczny.
  • #10
    tkoziol

    Level 19  
    kup pompę z nastawnikiem z nadmiaem do góry gdyrz sterowany jest on voltami a ten co załorzyłeś miniviltami i w życiu ci nie odpali
  • #11
    Grześ212
    Level 10  
    Pompa zakupiona przeze mnie nie ma szans działać gdyż mój komputer nie obsługuje nastawników indukcyjnych tylko potencjometryczne zamykam temat