Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 4 WEBASTO nie grzeje...

safin 14 Lis 2010 12:45 17351 19
  • #1 14 Lis 2010 12:45
    safin
    Poziom 14  

    Mam problem z Webastem w Scani 4, samochód mam od niedawna, w sumie pierwsze mrozy się zaczynają, i próbowałem odpalić to ustrojstwo, odrazu mówię że słabo łapię się w tym pilocie, ale urządzenie się uruchomilo, chodziło pewnie z 10-15min ale nie grzało, z 'wydechu' Webasta nie wydobywał się dym...

    Byłbym wdzięczny za mały instruktaż w obsłudze i jakieś informacje jak ewentualnie usprawnić to grzanie ;)

    0 19
  • #2 14 Lis 2010 12:50
    arturavs
    Poziom 39  

    Jaki kod błędu na CTT pokazało? Chyba że nieorginalnie montowane. Podaj rok tej Scanii.

    2
  • #3 14 Lis 2010 12:51
    safin
    Poziom 14  

    Scania 144L rok'98 Webasto oryginalne, a błędów nie odczytywałem.

    1
  • #4 14 Lis 2010 12:55
    arturavs
    Poziom 39  

    Mokre ? Czy suche? Dymek się pokazywał? Pompka paliwa pracowała?
    CTT jest to regulator zamontowany w kabinie z lewej strony , za fotelem kierowcy. W XL można wyjąć go z gniazda i założyć do drugiego gniazda koło górnego łóżka. Jeżeli instalacja jest nieuszkodzona , po próbie włączenia powinie n pokazać na wyświetlaczu kod błędu np: E-44 ( w tym wypadku przegrzanie).

    I najważniejsze co MUSISZ wiedzieć. JAKI PIEC JEST ZAINSTALOWANY.

    2
  • #5 15 Gru 2010 16:09
    safin
    Poziom 14  

    Kolego, na wyświetlaczu właśnie taki pokazał mi się błąd, co to oznacza, webasto do wyrzucenia?:|

    0
  • #6 15 Gru 2010 21:11
    arturavs
    Poziom 39  

    Dalej nie podałeś jaki piec jest zamontowany. Od tego wszystko zależy. W Scanii były montowane ogrzewania mokre ( rzadkość) i suche w różnych wersjach. Kod błędu E- 44 ( przegrzanie) jest najczęściej spowodowany w przypadku suchych ogrzewań zapchaniem wlotu powietrza do ogrzania oraz zniszczeniem ( zgnieceniem , przewodu ssącego lub tłoczącego gorące powietrze ). W większości z lewej strony fotela kierowcy. Po podpięciu naczepy np. wrzuca się rękawice i to wystarczy.
    Przewód ssący nie może zassać odpowiedniej ilości powietrza i przy pracującym piecu temperatura za mocno rośnie. Sterownik w takiej sytuacji wyłącza grzanie i wentyluje piec. Pięć kolejnych takich zdarzeń blokuje sterownik ogrzewania ( nie sterownik temperatury CTT , bo ten mierzy tylko temperaturę w kabinie i programuje się nim np. czas włączenia itp.).


    Tak zablokowany sterownik można odblokować albo zegarem modułowym , albo dedykowanym testerem z poziomu komputera PC.

    Takie odblokowanie usunie skutek , a nie przyczynę.


    Jaki to piec?

    Typ podaj !!

    2
  • #7 16 Gru 2010 14:57
    safin
    Poziom 14  

    Z wielką chęcią bym to zrobił, tylko powiedzcie mi w jaki sposób mam się dostać do webasta, od góry od łóżka?

    0
  • #8 16 Gru 2010 15:15
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    arturavs napisał:
    Kod błędu E- 44 ( przegrzanie) jest najczęściej spowodowany w przypadku suchych ogrzewań zapchaniem wlotu powietrza do ogrzania oraz zniszczeniem ( zgnieceniem , przewodu ssącego lub tłoczącego gorące powietrze ). W większości z lewej strony fotela kierowcy. Po podpięciu naczepy np. wrzuca się rękawice i to wystarczy.
    Przewód ssący nie może zassać odpowiedniej ilości powietrza i przy pracującym piecu temperatura za mocno rośnie
    oraz zbyt duża ilość paliwa nieodpowiednia pompka paliwowa, dodatek benzyny (oddzielny zbiorniczek)

    0
  • #9 16 Gru 2010 19:13
    miler80
    Poziom 34  

    Jeśli to compact to życzę powodzenia w odblokowaniu sterownika testerem zegarowym.

    1
  • #10 28 Sty 2011 11:26
    safin
    Poziom 14  

    Piec zamontowany to :Eberspacher D1LC
    Sprawdzałem wszystkie przewody powietrza i są drożne, nigdzie niesą pozałamywane a nadal wyskakuje błąd E44 i nie grzeje...

    1
  • #11 28 Sty 2011 12:54
    arturavs
    Poziom 39  

    Sprawdź jeszcze przewody elektryczne do pompki paliwa.

    1
  • #12 28 Sty 2011 17:27
    safin
    Poziom 14  

    Pompka zainstalowana jest przy piecu?

    0
  • #13 29 Sty 2011 23:40
    arturavs
    Poziom 39  

    Pompka zainstalowana jest za pierwszą poprzeczką ramy, tuż za skrzynią. po stronie kierowcy.

    Może też być kabel uszkodzony z przodu , pod maską od strony kierowcy . przewód z dwupinową kostką ( numeru niestety nie pamiętam ). Przewód spięty opaskami razem z przewodami powietrznymi . Bodajże pomarańczowy i czarny.

    0
  • #14 30 Sty 2011 11:38
    miler80
    Poziom 34  

    Do wymiany czujnik płomienia na piecu.

    0
  • #15 02 Lut 2011 01:23
    svavecone
    Poziom 25  

    Jak wspomnial "pytajek" w pierwszym poscie ,webasto sie uruchomilo ,ale nie grzalo ,nie wydobywalo sie nic z rury wydechowej.Wiec nie wiem skad ten blad przegrzanie ( chyba ,ze pytajek czegos niedopisal ,albo przeoczyl ).
    Nie patrzac na blad ....
    Chodzilo z 10 minut..... wyglada na to ,ze nie ma zadnych bledow elektrycznych ( z bledami wogole by sie nie uruchomil ), chodzil dosyc dlugo ,wiec wnioskuje ,ze probowal odpalic dwa razy ,jak nie wyczuje plomienia to sie wylacza permanentnie i wywala blad .( ale na pewno nie blad o przegrzaniu :( )

    Plomienia rzeczywiscie nie bylo ,( nic z rury ) wiec grzejnik nie dostal paliwa ,gdyby mial paliwo poczulbys cieplo albo siwy dym .
    Wnioskuje ,ze masz uszkodzenie mechaniczne w okolicach pompki ,moze za malo paliwa w zbiorniku ,moze przytkana rurka .....
    ale najczesciej jest to przetarty przewod paliwowy.
    Posluchaj podczas odpalania webasta czy pompka pracuje i poszukaj mokrego miejsca na ramie ,lub pod autem z powodu cieknacego paliwa .
    ( nie jestem specem Scani ,ale te same ustrojstwa sa montowane takze w MANach)

    0
  • #16 08 Gru 2013 10:52
    binczi4
    Poziom 8  

    Witam mam nadzieje ze ktoś mi pomoże a wiec

    Podobny mam problem z tym ze grzeje jakies 10 min i sie wyłączy wyskoczy bład e44 pózniej znów moge odpalic ale tez na około 10min i znów to samo

    3
  • #17 08 Gru 2013 11:50
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam sprawdz przewody powietrzne czy nie są pogniecione czy przytkane jakimś badziewiem E44 to przegrzanie i nie odpalaj tak raz po raz bo zablokujesz sterownik ogrzewania i wtedy będziesz miał problem.

    -1
  • #18 08 Gru 2013 21:32
    binczi4
    Poziom 8  

    A powiesz gdzie je posprawdzac zeby któregoś nie przeoczyć

    0
  • #19 08 Gru 2013 21:42
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Podnieś łóżko to zobaczysz te od dolotu i wylotu powietrza w kabinie dla ogrzewania postojowego jak i sam piecyk ....
    a za kabiną, pod metalową osłoną zobaczysz rury powietrza do spalania oraz wydechową.....

    2
  • #20 27 Paź 2014 14:25
    safin
    Poziom 14  

    Koledzy mam kolejny problem z tym ustrojstwem. Może od początku, w lecie pękł mi przewód doprowadzający paliwo do pieca zaraz za pompką i paliwo mi uciekło, dzisiaj odpowietrzyłem układ i próbowałem włączyć piec, dodam że przez lato nie był uruchamiany, dzisiaj po włączeniu słychać że włącza się wiatrak ale bardzo cicho, nie zaczyna pracować pompka i piec nie odpala. Błędów nie pokazuje, gdzie może być problem?

    2