Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo s60 2001 2.4 pilot i centralny zamek

14 Lis 2010 12:56 13600 24
  • Poziom 9  
    Witam, mój problem polega na tym iż pilot od centralnego zamka nie zawsze działa. Baterie w nim wymieniłem. Trochę poszperałem w internecie i myślę że może to być problem z modułem KEYLESS ENTRY. Czy ktoś wie gdzie on się znajduje??
  • PCBway
  • Poziom 12  
    Witam.Z tego co pamiętam i się nie mylę odbiornik jest w lusterku wstecznym a cały moduł odpowiedzialny za centralny i alarm znajduje się w podsufitce nad lusterkiem wstecznym.
  • Poziom 9  
    Dzięki za odp. A jest możliwe że jak zmieniłem lusterko bo tamto miałem samościemniające ale było uszkodzone to zmieniłem też odbiornik i pilot mi teraz nie działa już całkiem?? ps właśnie rozebrałem tzw wyspę i nie widzę żadnego modułu
  • Poziom 12  
    Pojedz na diagnostykę,ogólnie elektronika volvo to ciężki temat i byle czym się tego nie ruszy.Miałem przypadek z nie działającym pilotem w v70 2001r ,Możliwe że w twoim modelu auta rozwiązali to inaczej
  • Poziom 15  
    Jak zamieniłeś lusterko wsteczne to pilot nie ma prawa działać !
    Odbiornik i dekoder jest zamknięty w lusterku potem to już tylko CAN
  • PCBway
  • Poziom 9  
    Aha, to jak zamontuje do tego starego wkład bo głównie na tym mi zależało to powinno działać, tak?

    ok, już działa wielkie dzięki koledzy. Jeden problem z głowy. Teraz czas na kolejne tematy ;]

    edit..

    Temat ponownie powrócił. Pilot znowu nie chce chodzić. Ale mam teraz inny plan. Czy jest możliwość zamontowania alarmu seo dolphin( sygnał raczej analogowy, alarm po demontażu z poprzedniego sam. ( Carisma '95 ) ) pod Can? Jak to się ma w praktyce? Czy mogę zostawić fabryczny centralny na pilota i do niego podłączyć alarm z pilotem? Czy nie będzie żadnego konfliktu?
  • Poziom 11  
    Możesz podłączyć analogowy alarm, ja mam tak zrobione u siebie w V70.
    Centralny działa tak jak wcześniej, a alarm załącza syrenkę czujniki i odcina silnik, wada tego jest taka, że zamykam jednym pilotem, a włączam alarm drugim.
    Ale myślę, że można by podłączyć również zamykanie/otwieranie pod alarm.
  • Poziom 9  
    Dzięki Arek za odpowiedź. Myślę, że u mnie problem tkwi w lusterku a dokładnie przy kostce, bo czasami jak tam poruszam to pilot działa. No nic, będę musiał znaleźć jakiegoś magika w okolicy i coś z tym zrobić. Co prawda mój ojciec jest elektronikiem ale nie od samochodów( jak chciałem podłączyć moduł domykania szyb to też mi nie mógł pomóc, albo mu się nie chciało ;/)
  • Poziom 11  
    Masz szczęście, że mieszkasz w Gdyni. Jest tam taka firma Volvosystem, znajomemu programowali lusterko za 120zł. Jak będzie ciepło to też się do nich przy okazji wybiorę:)
  • Poziom 9  
    Witam, mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie dokładnie w lusterku znajduje się moduł odpowiadający za pilota? Dobrze zaznaczyłem?
    Volvo s60 2001 2.4 pilot i centralny zamek[/img]
  • Poziom 27  
    Armator: I jak? Namierzyłeś moduł? Właśnie jestem po wymianie uszkodzonego lusterka w S80 (rozszczelniło się ściemnianie) i okazało się że piloty przestały działać ;/
  • Poziom 9  
    No właśnie nie, także myślę że w moim przypadku najłatwiej będzie kupić lusterko i piloty od tego samego samochodu, zamontować i chyba będę musiał jeszcze zmienić oprogramowanie w samochodzie( lusterko + piloty = 200 + 100 programowanie, tak mniej więcej )
  • Poziom 27  
    Ja mam zamiar przełożyć całą elektronikę z mojego starego pękniętego lusterka do nowego. Z tego co widzę to wystarczy przylutować 2 kabelki i odkleić płytkę PCB od lustra
  • Poziom 27  
    Elektronika przełożona. Obyło się bez kosztów i wizyty w ASO.
  • Poziom 11  
    Armator napisał:
    Witam, mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie dokładnie w lusterku znajduje się moduł odpowiadający za pilota? Dobrze zaznaczyłem?
    Volvo s60 2001 2.4 pilot i centralny zamek[/img]


    Czy ktoś się orientuje czy rzeczywiście ten zaznaczony element odpowiada za pilot?
    Mam u siebie uszkodzony obwód sterowania oświetleniem w tym lusterku i jak podłączyłem drugie to piloty oczywiście nie działają. No i pytanie jest czy można by przelutować tą elektronikę od pilota...?
  • Poziom 27  
    Ten zaznaczony układ to radiówka. Jej wymiana nic nie da. Numery pilotów zapisane są w tym dużym scalaku motoroli po lewej stronie. Łatwiej chyba będzie naprawić obwód oświetlenia ;)

    ps. Oświetlenie nie jest podpięte do tej płytki.
  • Poziom 9  
    No to właśnie o to mi chodzi. Bo mam na stanie całą płytkę i tylko to bym chciał wymienić. Pilota zmieniać na razie nie chce, a mam problem z komunikacją pilot->samochód.
  • Poziom 11  
    J_Bravo napisał:
    Ten zaznaczony układ to radiówka. Jej wymiana nic nie da. Numery pilotów zapisane są w tym dużym scalaku motoroli po lewej stronie. Łatwiej chyba będzie naprawić obwód oświetlenia ;)

    ps. Oświetlenie nie jest podpięte do tej płytki.


    Wg.mnie oświetlenie jednak jest w tej płytce, bo jak podłączyłem drugie lusterko to zadziałało jak należy.

    ps.A gdzie jest podpięte w takim razie?
  • Poziom 9  
    Mi się też wydaje że ta płytka w lusterku ma coś wspólnego z oświetleniem, bo jak zdemontowałem lusterko i zamknąłem samochód z kluczyka to paliło się oświetlenie na nogi.
  • Poziom 11  
    Odkopię temat lusterka ? Mam S80 2004 rok i w nim nie działa dobrze oświetlenie
    zegarów znaczy całe oświetlenie w kabinie świeci bardzo słabo . Podejrzewam
    uszkodzony czujnik światła w lusterku . Ktoś może coś wie może podpowiedzieć ?

    Może były jakieś typowe usterki elektroniki w tych lusterkach poza samym
    rozlewającym się wkładem lusterka z ciekłym kryształem .
  • Poziom 11  
    Co masz konkretnie na myśli mówiąc "całe oświetlenie w kabinie świeci bardzo słabo"?
    Czujnik światła w lusterku nie jest powiązany z oświetleniem wnętrza...
    Jedynie czujnik światła w panelu sterowania nawiewami steruje natężeniem podświetlenia licznika i przycisków.
    Jeśli jakaś lampka w podsufitce Ci nie świeci to zapewne winna będzie elektronika na płytce w lusterku. (u mnie tak było - pomogło lutowanie) Jakby coś to posiadam taką sprawną płytkę.
  • Poziom 11  
    Problem rozwiązałem . Lusterko ma czujnik oświetlenia i jeśli wjedziesz np. do
    ciemnego tunelu to przyciemni tobie podświetlanie deski (s80 2004).
    Jednak w moim wypadku nie było to lusterko (dwa czujniki oświetlenia) tylko
    włącznik świateł wraz z potencjometrem regulującym jasność . O dziwo ten regulator działał tylko słabo a winny był elektrolit który sobie spuchł .
  • Poziom 11  
    Mylisz się. Te dwa czujniki w lusterku są do ściemniania lusterka. Natomiast do podświetlenia deski jest czujnik w desce lub w radiu. Zakryj go w dzień dłonią to zobaczysz. że zmieni się natężenie podświetlenia.
  • Poziom 11  
    Są różnice w S80 w desce obok diody alarmu jest czujnik nasłonecznienia do
    klimatyzacji , w radiu mam tylko okienko na podczerwień do pilota (hu-611)
    pod radiem nie mam innych czujników (poza temperatury wnętrza) Natomiast
    oświetleniem steruje lusterko (sygnał jest pobierany z przedniego czujnika
    tyłu lusterka wstecznego). Zresztą nieistotne jeśli deska i zegary słabo
    się świecą warto sprawdzić przełącznik świateł .

    Pozdrawiam wszystkich miłośników volvo .
  • Poziom 15  
    ciekawy wywód: to jak się ściemni podświetlenie deski wjeżdżając do ciemnego tunelu w aucie wyposażonym w manualnie ściemniane lusterko wewnętrzne? manualne lustra nie mają czujnika jasności.

    Czujnik nasłonecznienia zintegrowany z diodą alarmu daje informację do klimatyzacji ale ta informacja jest również wykorzystana do sterowania jasnością podświetlenia (zegarów , radia , panela AC...)

    Natomiast samo lusterko wewnętrzne steruje oświetlenie wewnętrznym zawartym w podsufitce, to dolne jest sterowane z innego modułu.