Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.6 93r - kod błędu 24

blob40 30 Wrz 2004 08:44 10524 4
  • #1 30 Wrz 2004 08:44
    blob40
    Poziom 12  

    J.w. silnik SZR cały czas wywala błąd 24. Ponoć sygnał do komputera jest brany z deski rozdzielczej, ale przyznam, że nie wiem jak to zdiagnozować. Za pomoc serdeczne dziękuję.

    0 4
  • Sklep HeluKabel
  • #2 30 Wrz 2004 08:54
    zodiak318
    Poziom 34  

    Błąd 24 to "czujnik przebytej drogi - brak impulsów"

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #3 30 Wrz 2004 17:44
    stachn
    Poziom 17  

    Kod 24 świadczy o usterce w drogomierzu czyli inaczej zwanym impulsatorem lub czujnikiem przebytej drogi. Jest to czujnik prędkości liniowej VSS ( ang. Vehicle Speed Sensor). Wkręcony jest zazwyczaj w obudowę skrzyni biegów. Wychodzą z niego przewody (3-stykowy wtyk) oraz linka szybkościomierza. Co do napięć na poszczególnych przewodach to mam sporo wątpliwości. Otóż jedno wiem na pewno - poszczególne styki mają zadania takie jak na rysunku.
    To, jakie napięcie zasilania jest doprowadzone do zależy chyba od typu silnika. Np. w silniki C18NZ zacisk zasilania podłączony jest do + akumulatora natomiast w silniku 20XE i C20XE - bezpośrednio do modułu Motronic 2.5.
    Czujnik napędzany jest z wałka zdawczego w skrzyni biegów. W stojanie znajduje się czujnik Halla i układ elektroniczny, który generuje określoną ilość impulsów na jeden obrót wirnika. Częstotliwość impulsów na zacisku "sygnał" jest zatem proporcjonalna do prędkości liniowej samochodu.
    To czy taki czujnik działa i ile jest impulsów na jeden obrót koła najlepiej sprawdzić kręcąc kołem ręcznie ( oczywiście podniesionym). Wpinamy się pomiędzy styk "sygnał" i "masa" i powoli kręcimy kołem. Na woltomierzu powinien się pojawiać impuls +/0 napięcia. Moja propozycja - jak masz podniesione przednie koło z jakiegoś powodu a masz chwilę wolnego czasu i woltomierz pod ręką - to sprawdź jak to faktycznie jest w twoim samochodzie. Warto wiedzieć na przyszłość i podzielić się wiadomością z klubowiczami na forum pod adresem http://ktk.r4.pl/forum/ no i oczywiście ze mną. Ja ze swej strony uzupełnię dane od razu gdy dowiem się czegoś więcej.
    Jeżeli czujnik działa prawidłowo to sprawdzamy oczywiście czystość styków i ciągłość przewodów. Do sprawdzania ciągłości niezbędny jest niestety schemat instalacji.
    Jest jeszcze jedna możliwość występowania kodu 24. Otóż impuls z czujnika może być zakłócany przez inne obce sygnały np. radia CB lub innego sprzętu. Warto się zastanowić nad tym w przypadku gdy kod 24 pojawia się od czasu do czasu.

    0
  • #4 09 Paź 2004 17:42
    blob40
    Poziom 12  

    Problem rozwiązany - czujnik w desce uwalony. Wymiana na nowy i wszystko ok. Nie wiem czy przczyną usterki mogło być błędne podłączenie radia - jakiś "fachowiec" podłączył sygnał z czujnika prędkości na wyjście sterowania automatyczną anteną.
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 09 Paź 2004 17:43
    blob40
    Poziom 12  

    Problem rozwiązany - czujnik w desce uwalony. Wymiana na nowy i wszystko ok. Nie wiem czy przczyną usterki mogło być błędne podłączenie radia - jakiś "fachowiec" podłączył sygnał z czujnika prędkości na wyjście sterowania automatyczną anteną.
    Pozdrawiam.

    0