Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ryglowanie a autoalarm

30 Wrz 2004 09:32 2362 18
  • Poziom 10  
    Witam!
    Wie ktos może jak podłączyć rygiel w Oplu Vectrze B do autoalarmu (Fox Bambino)
    Podrawiam Adam
  • Poziom 18  
    Napisz czy masz zamontowany centralny zamek.
  • Poziom 10  
    Oczywiście! Oryginalny który był od nowości w tym aucie - łącznie z oryginalnymi pilotami. Vectra po przekręceniu drugi raz kluczyka rygluje zamki tak że nie można ich od środka otworzyć - chciałbym aby alarm też mi je ryglował - narazie poprostu zamyka a żeby zaryglować trzeba wsadzić kluczyk i jeszcze raz przekręcić!
  • Poziom 14  
    Witam :)
    jest to proste musisz podać jeszcze drugi sygnał (impuls masowy) na kablu do zamykania zamka centralnego tzn. 1impuls - zamyka zamek 2impuls- rygluje.
    jak dasz drugi długi sygnał masowy to zarygluje i domknie szyby jak masz orginalne.
    Pozdrawiam :)
  • Poziom 14  
    Witam:)
    zamek centralny fabryczny to
    brązowy/czerwony (cienki)- 1 impuls to zamykanie, a 2 impuls to rygiel, a jak dasz długi impuls ok. 30s to rygiel i domkną szyby fabryszne.
    brązowy/biały (cienki)- 1 impuls to otwarcie zamka (odryglowanie też).
    nie musisz dawać żadnych diód. możesz sprawdzić przez podanie kabelkiem masy na te kable (montuję alarmy w oplu i z taką sutuacją spotykam się 1 raz)
    Pozdrawiam :)
  • Poziom 19  
    Czy może mi ktoś z was napisać jak jest rozwiązane podawanie impulsu zamykającego w takim samochodzie. Z tego co wiem, to trzeba przytrzymać kluczyk w pozycji zamkniętej żeby się domkły szyby jak samochód jest wyposażony w system komfort. Tak jak napisaliście, 1 impuls zamykanie, drugi ryglowanie a impuls trwający 30s to ryglowanie i domykanie szyb. W tradycyjnym siłowniku master, w zależności czy zamknięty czy otwarty, z mikrostyku podawany jest minus do centralki cały czas, albo na otwartym albo na zamkniętym. Więc rozumiem że z takiego siłownika nie ma takiej możliwości. Słyszałem od kolegi że przy wkładce do kluczyka przy drzwach jest niby włącznik, który podaje impuls tak długo jak trzymamy kluczyk w pozycji zamkniętej. Proszę o oświecenie mnie w tej kwestii :)
  • Poziom 14  
    Jeżeli masz zamek fabryczny to podaj impuls masowy ok. 30s lub z kabelka na pompe paliwa na kabelek brązowo/czerwony (sprawdź go jak chcesz podając masę bezpośrednio na ten przewód). To działa. Zaprogramuj szyby żeby szły same do góry ( włącz zapłon i trzymaj przycisk szyb do góry cały czas, po domknięciu szyb trzymaj jeszcze ok.10s.) :)
  • Poziom 25  
    A moze ktos cos powie o ryglowaniu w Mondeo '95. To samo czy jakas inna logika? :)
  • Poziom 16  
    To ja jeszcze zapytam o Mondeo'99 , jeśli już jest poruszony taki temat .
  • Poziom 12  
    Witam a ja mam jeszcze inne pytanie ostatnio w mondeo 94r przestal dzialac centralny z kluczyka i od srodka czy ktos wie co s tym zrobic
  • Poziom 25  
    A czy wczesniej sie w centralnym cos takiego robilo? Nie dziala w dzwiach kierowcy, czy w dzwiach pasazera, czy moze w obu? Moze byc wiele przyczyn. Byly jakies objawy? Moze centralny sie czasami nie zamykal do konca? Czy byly takie przypadki, ze po zamknieciu samochodu centralny zamknal sie do polowy, a po jego otwarciu, a raczej po probie otwarcia do konca sie zamkna? Napisz cos wiecej.
  • Poziom 12  
    nigdy wczesniej tak niebylo , najpierw przestal dzialac od strony kierowcy a po jakims czasie od strony pasazera zawsze bylo ok dzialal normalnie ryglowanie tez dzialalo a nagle przestalo z lewej strony potem z prawej a z pilota od alarmu dziala normalnie ostatnio dzialo sie tak ze przednie drzwi sie zamykaly a tylnie otwieraly a jak sie auto zamykalo (pilotem) to przednie drzwi sie zamykaly a tylnie otwieraly ale teraz jest ok.
  • Poziom 25  
    Hmm. Trudno powiedziec. Nie mam pojecia jak jest alarm zamontowany. Ale jest mozliwosc, ze cos takiego sie stalo. W Mondeo w przednich i kierowcy i pasazera sa zamontowane takie same silowniki typu master. Silowniki napewno sa dobre skoro centralny dziala z alarmu. Musisz sprawdzic przewody sterujace, ale najlepiej dla pewnosci wszystkie przewody dochodzace do silownikow. Na poczatek sproboj poruszac kostka laczaca dzwi ze slupkiem, mogla sie zruszyc i wystarczy, ze jeden pin nie bedzie laczyl i beda dziac sie cuda :-). A jak to nie pomoze to musisz rozebrac dzwi i sprawdzic wszystkie przewody na calej dlugosci. Jak bedziesz mial jakies watpliwosci co do jakiegos przewodu a bedzie dobry to i tak go zmien bo kiedys sie jeszcze odezwie i bedziesz mial droga robote za darmo. Nie mam teraz schematu instalacji elektrycznej centralnego zamka, ale w mondeo to zadna filozofia. Po przewodach latwo dojdziesz do wszystkiego. Zycze milej i udanej pracy.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    probowale poruszac kostka kablami ale nic niepomoglo niewiecie moze czy sa bezpieczniki gdzies do centralnego czy wogole sa. jakbys mial schemacik ktore kable sa do centralnego bylbym bardzo wdzieczny jakie kolory wystarcza i opis ich jakby ktos mial takie cos prosze na poczte domin.0.0(malpa)interia.pl
  • Poziom 25  
    Sa bezpieczniki od centralnego, na dole, nad pedalem sprzegla, ale nie pamietam, ktory to dokladnie :(. Po za tym gdyby bezpiecznik byl przepalony to centralny wogole by nie dzialal (a przeciez dziala z alarmu). A schemat naprawde nie jest tu do niczego potrzebny. I tak musisz rozebrac dzwi, a wtedy juz zobaczysz jakie przewody dochodza do silownika. Sprawdz je wszystkie a napewno rozwiazesz problem. Przyszlo mi jeszcze do glowy, ze wina moze stac po stronie przekaznikow, po jedenastu latach mogl sie przeciez ktorys przepalic :), ale do przekaznikow dojdziesz po kablach, wiez zadnym schematem nic nie wskurasz. I tak ta sama robota, i tak... Jeszcze raz zycze milej pracy. Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    ok w sobote rozbiore drzwi poogladam kable posprawdzam i odezwe sie czy udalo mi sie czy nie
  • Poziom 21  
    Do domin-a. Spróbuj znależć centralkę od centralnego zamka i spryskaj złącze dochodzące do niej jakimś kontakt sprayem.Miałem kiedyś podobny problem w oplu Vectra i jak ręką odjął.Nie ma bata to muszą być styki.Central dostaje jakieś głupie masy lub niepełne 12 i wariuje.Pozdro.
  • Poziom 25  
    Tak, to prawda. Styki odgrywaja wazna role. Jak jest niepewny styk to centralny bedzie wariowal. Tylko w tym przypadku centralny wogole nie dziala. Oczywiscie moze to byc tez wina stykow jak wcale nie lacza. Ale jak cos juz sie robi to lepiej zrobic to raz a pozadnie, wiec rowniez zalecam przejrzenie stykow. Dzieki Bejz, czasami mozna zapomniec o jakis szczegolikach.
  • Poziom 12  
    dobra zrobie jak mowicie posprawdzam styki centalke znalazlem jakis czas temu spryskalem ale nic niepomoglo zobaczymy co zdzialam