Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 2.0 hdi 2002 r., nie odpala

Pietia_1 15 Lis 2010 20:07 8383 8
  • #1 15 Lis 2010 20:07
    Pietia_1
    Poziom 7  

    Witam, w ww. pojeździe po wymianie filtra paliwa nie odpala, przed wymianą tegoż wymieniony został filtr powietrza, ale gdy silnik dochodził już do odpowiedniej temperatury włączała się kontrolka bloku silnika co skutkowało spadkiem mocy (muł), przed wymianą zrywał, po użyciu ręcznej pompki za którymś razem odpalał. Czy jest to problem odpowietrzenia układu paliwowego, pompy? Próbowałem już ręczną pompką przy użyciu autostartu, raz się zbierał ale nie zapalił. Kolejny problem to słaba moc na 1 i 2 biegu, zbyt wolno wkręca się w obroty, czy to może turbina? Z góry dziękuję za pomoc.

    0 8
  • SterControl
  • #2 16 Lis 2010 16:32
    Pietia_1
    Poziom 7  

    Witam, dziś problem został już rozwiązany (po części) za pomocą pompki ręcznej i samostartu. Odpalił, kontrolka bloku silnika nie świeci. Filtr który wyjąłem wczoraj po przebiegu około 25000 był czarny!!! Tankuję paliwo na "lepszych stacjach", czy to normalne żeby po takim przebiegu filtr paliwa był już tak "zawalony", gdzieś czytałem że wymienia się co 40-60 tys. km.

    1
  • SterControl
  • #3 20 Lis 2010 18:18
    witek098
    Poziom 9  

    Witam. Ja mam Citroena Berlingo z silnikiem 2.0 HDI 2002r.Któregoś dnia silnik po zgaszeniu już nie odpalił,jest już u trzeciego mechanika (każdy trzyma po 2 tyg.) i nie mogą znależ usterki, mówią coś o głównym sterowniku(siemens) że walnoł. Może ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie ?
    Pozdrawiam

    2
  • #4 20 Lis 2010 19:12
    colin555
    Poziom 27  

    jakie cisnienie paliwa przy rozruchu?

    1
  • #5 21 Lis 2010 08:27
    Pietia_1
    Poziom 7  

    Witam,
    ponieważ poradziłem sobie sam i obyło się tym razem bez holowania, to ciśnienie nie zostało zmierzone. Jak się wydaje był to problem powietrza, złej mieszanki. Natomiast problem zbyt wolnego wkręcania się w obroty pozostał i nie wiem czy to elektronika, turbina czy też jeszscze coś innego. Wybieram się na komputer.

    0
  • #6 21 Lis 2010 19:56
    colin555
    Poziom 27  

    moze byc wydech zatkany, nieszczelny uklad dolotowy, problemy z EGR, na kompie wyjdzie w 5 minut

    0
  • #7 23 Lis 2010 17:13
    Pietia_1
    Poziom 7  

    Witam, właśnie wybierałem się na komputer, zanim dojechałem włączyła się znów kontrolka silnika i... zdechł, znów pompka, samostart, zbierał się ale gasł po około godzinie pompowania, po dodaniu gazu momentalnie włączała się kontrolka silnika i gasł. W końcu odpalił, dojechałem na komputer i oprócz wielu błędów które dały się wykasować pozostawał jeden P1608 - czujnik temperatury wody. Właśnie go zakupiłem, idę zmienić, przekażę wrażenia.

    0
  • #8 25 Lis 2010 20:32
    witek098
    Poziom 9  

    W moim aucie usterką było przebicie w jednym wtryskiwaczu, który odłanczał sterownicę wtryskiwaczy.

    0
  • #9 04 Sty 2011 12:38
    Pietia_1
    Poziom 7  

    Witam ponownie,
    przyczyną załączania się kontrolki (check) w moim aucie (najprawdopodobniej) okazał się brak zabezpieczenia na końcówce od wiązki przy pompie. Nie jestem pewien na 100%, ale po dłuższym chechłaniu i pompowaniu, docisnąłem właśnie tą końcówkę, zapalił od razu, zgasiłem, znów zapalił i kolejny również. Wydaje mi się że zsuwanie się tej końcówki powodowało te problemy (jest tam w środku taka gumka która powinna chyba blokować tę końcówkę przed zsunięciem, u mnie jest strasznie wyrobiona). Zwykła zdaje się 2-pinowa (pomarańczowa) końcówka, podobna jak przy innych czujnikach. Jeśli ma ktoś namiar gdzie takie cudo kupić (Wa-wa) to byłbym wdzięczny. A także jak to się rozbiera i zaciska na nowo (nie mam w tym praktyki). Tak czy siak wybieram się jeszcze na komputer.
    Pozdrawiam Wszystkich życząc Pomyślności w Nowym Roku

    0