Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 323F BA 1.5 98r. szarpie przy ruszaniu

_Robak_ 16 Nov 2010 09:48 12411 8
  • #1
    _Robak_
    Level 33  
    Witam serdecznie,
    Mam taki problem ostatnio. Podczas ruszania, gdy nawet delikatnie przycisnę pedał gazu, obroty strasznie skaczą, tak jak bym dodawał i opuszczał pedał gazu, przy czym można powiedzieć że tendencja jest wzrostowa, czyli auto przyspiesza ale strasznie skokowo. Wygląda to tak, auto przyspiesza o 300 obr/min po tym na chwilkę przestaje i znowu o 300 obr/min, staje i znowu, efekt jest taki, że auto rusza stylem "żaby". Jak silnik się rozgrzeje, to jestem w stanie ruszyć tak żeby efektów takich nie było, dopiero jak od początku mocno gazu dodam to auto skacze. Przy zimnym silniku praktycznie zawsze mi skacze, myślę że to ważna informacja. Napiszę jeszcze trochę o krótkiej historii co się działo przed pojawieniem się efektów
    - wymieniany był olej z filtrem
    - gość chciał wymienić filtr powietrza ale nie miał odpowiedniego, więc został jaki jest. Już po wystąpieniu efektów wymieniłem na nowy ale poprawy żadnej nie było
    - Zatankowałem parę tankowań wcześniej na stacji Caerfur;)
    - Z tego co teraz staram się przypomnieć wcześniej czasami taki efekt występował ale na prawdę te skoki były bardzo delikatne

    Bardzo bym prosił kolegów o pomoc w rozwiązaniu zagadki co może być przyczyną tych problemów:)
  • #2
    igorek83
    Level 24  
    Kolego może być dużo różnych usterek.Zrób diagnostykę , jak nie chcesz to samo diagnostykę czy są jakieś błędy w sterowniku tak łatwiej będzie, poszukać.
  • Helpful post
    #3
    p.cezary
    Level 11  
    Proponowałbym czyszczenie przepustnicy.
    Wymontować (uważac na uszczelkę) i dokładnie całość wyczyścić płynem do czyszczenia gaźników lub w ostateczności ropą. Łącznie z kanałem i zaworem wolnych obrotów.
    Przy okazji sprawdzić przepływomierz i rurę od filtra do przepustnicy czy jest cała.

    Pozdrawiam

    Cezary
  • #4
    mkomiu28
    Level 2  
    Popieram to najprawdopodobniej przepustnica.
  • Helpful post
    #5
    ogur3k
    Level 33  
    Lewe powietrze to raczej nie jest, ale sprawdzić nie zaszkodzi.
    A jak silnik sie zachowuje na luzie, gwałtowne wdepnięcie gazu?
    Zatankowanie lepszego paliwa, potem wymiana filtra paliwa. Sprawdź ciśnienie na listwie wtryskowej, nie wiem jak w tym modelu, ale wybłyskaj sobie kody błędów. Reset komputera też nie zaszkodzi.
    Dzieje się tak przy każdym poziomie paliwa w zbiorniku?
    Jak z resztą osiągów?
  • #6
    _Robak_
    Level 33  
    Dzięki za odpowiedzi:)
    Nie będę oszukiwać, za naprawę sam się na pewno nie wezmę, kompletnie nie mam czasu:( Na razie próbuję się rozeznać w temacie żeby podjąć kroki jak to z serwisem załatwić żeby mnie nie zrobił w balona. Nie chcę oddać auta do serwisu po czym mi powiedzą: panie wymieniliśmy x,y,z no i dalej się chrzani, dwa tysiące za naprawę poproszę.
    Mój ojciec miał dokładnie takie same efekty przy padniętej cewce - pierwszy podejrzany. Co do pozostałych pytań
    - Silnik na luzie zachowuje się kompletnie prawidłowo
    - takie same efekty przy każdym poziomie paliwa
    - osiągi są chyba identyczne, poza tym że dzisiaj zauważyłem inna rzecz gdy jechałem na 5tce około 140km/h (czyli mniej niż 130 rzeczywiście) pod wzniesienie to zaczął mi szarpać i bardzo rzadko przy normalnej jeździe.
  • Helpful post
    #7
    p.cezary
    Level 11  
    Może być jeszcze aparat zapłonowy. Niestety trochę kosztowna sprawa.
    Błędy można wymigać. Tu Link masz schemat i opis jak to zrobić, kody błędów musisz poszukać.
  • #8
    szewczu
    Level 12  
    sprawdzić jeszcze świece i przewody
  • #9
    _Robak_
    Level 33  
    Problemem okazał się przewód powietrza.