Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alfa Romeo 156 2.0 TS gdzie jest sensor alarmu

Pfemek 30 Sep 2004 17:27 6916 12
  • #1
    Pfemek
    Level 23  
    Witam. Mam pytanie dotyczace auta jak w temacie. Silnik dziwnie sie zachowuje na biegu jałowym podczas jazdy. To znaczy na postoju pracuje rownomiernie z prędokością obrotową ok. 900 obr/min a jesli się jedzie i wrzuci luz albo wciśnie sprzęgło to wtedy zaczyna wariować i obroty skaczą miedzy 1500 - 500 obr/min, tak na zmiane raz wieksze raz mniejsze. Co to moze być? Drugie pytanie, czy normalne dla tego silnika jest trzymanie temperatury ok 90 stopni? Auto podczas postoju strasznie szybko sie grzeje do dziewiedziesieciu paru stopni a jak tylko sie zaczyna jechac to temperatura momentalnie spada do 60-70 stopni (termostat chyba odpada bo wtedy by byl caly czas goroący) Trzecie pytanie, silnik dzwiekiem na wolnych obrotach przypomina prace cichego diesla, tak ma być, czy to świadczy o zużyciu jakichs elementów..? Pozdrawiam :)
  • #2
    kruczi
    Level 17  
    co do wolnych obrotów to pewnie silnik krokowy

    z temperaturą jest OK

    jeśli chodzi o kwestie głośnej pracy to proponuje na początek ściągnąć pasek z alternatora
  • #3
    Pfemek
    Level 23  
    Dzieki za odpowiedz :) Przy okazji spytam Cie czy moze jestes wlascicielem takiego auta bo jesli tak to dobrze by bylo znac kogos kto moglby w pewnych sprawach podpowiedziec co nieco? A moze byc tak ze silnik krokowy jest ok a blad moze wynikac ze zlego sterowania tego silnika z procesora? Moze to jakis czujnik jest popsuty?
  • #4
    jan12345
    Level 14  
    w tych modelach alternatory rzadko hałasują /jednak bywają przypadki/
    co do głośnej pracy silnika to wszystko wskazuje na wariator lub co gorsza napinacz paska rozrządu /nic na temat tego nie ma/spróbuj zrobić samoadaptacje centrali wtrysku jak to nie pomoże to pisz :D
  • #5
    kruczi
    Level 17  
    jan12345 wrote:
    w tych modelach alternatory rzadko hałasują /jednak bywają przypadki/
    co do głośnej pracy silnika to wszystko wskazuje na wariator lub co gorsza napinacz paska rozrządu /nic na temat tego nie ma/spróbuj zrobić samoadaptacje centrali wtrysku jak to nie pomoże to pisz :D


    fakt, może to być też ten nieszczęsny wariator. ja miałem taki przypadek że podejrzenia padły na wariator ( został wymieniony ) a okazało się że padał alternator. w sumie taniej wyjdzie na początek zciągnięcie paska niż zakup wariatora :roll:
    no a jeśli to nie alternator to również radze zobaczyć w jakim stanie jest rozrząd

    pozdrawiam
  • #6
    jan12345
    Level 14  
    nie twierdzę że alternator nie padamiałem kilka przypadków jednak w opisie brak jest więcej szczegółów na temat auta 8O
  • #7
    Pfemek
    Level 23  
    Jesli chodzi o ten warkot to akurat moze jestem przewrazliwiony te silniki podobno maja taki chrapliwy dzwiek. Bardziej jestem zaniepokojony tymi obrotami, moze wiecej w tym temacie?
  • #8
    Pfemek
    Level 23  
    Jeszcze jedno, co to jest ta samoadaptacja wtrysku? Jakis reset komputera? Jak to zrobic, ta alfe mam dopiero od wczoraj wiec ze duzo o niej nie wiem :)
  • #9
    jan12345
    Level 14  
    prubowałeś samoadaptacji centrali wtrysku mało danych na temat twoich poczynań sprawdzałeś temp na egzaminerze? połączenie masa silnika krokowego? /temperatura jaką odczytuje centrala wtrysku jaka jest???/ :(
  • #10
    Pfemek
    Level 23  
    Jak narazie to moje "badania" polegaja tylko na wrazeniach sluchowych i obserwacji obrotomierza, nic nie mierzylem i nic nie kombinowalem. Ta mase silnika krokowego moge sprawdzic ale np. nie wiem co to egzaminer :) Jak sprawdzic jaką temperature odczytuje centrala wtrysku tez nie wiem, moge sprawdzic czujniki temperatury o ile dobrze zauwazylem jeden jest przy termostacie, jeden w glowicy a o innych narazie nie wiem...
  • #11
    jan12345
    Level 14  
    samoadaptacja to nic innego jak reset centrali wtrysku/zubożony/ należy na noc rozłączyć kleme minusową następnie z rana zakładamy i odpalamy silnik ,potem czekamy aż silnik osiągnie temp przy której wentylator się
    włączy /pamiętajmy o tym by wtym czasie nie naciskaćgazu silnik ma przez cały czas chodzić na wolnych obrotach/odczyt temperatury przez centralkę musisz wykonać w serwisie np fiata/egzaminer ma program do alfy/cena podłączenia testera/egzaminera/ do alfy to koszt 65PLN /w jeleniej górze/ :D
  • #13
    Pfemek
    Level 23  
    Dzięki za szczere chęci, będę wiedział na przyszłość. Nie mniej jednak temat jest już bardzo stary i dawno rozwiązany. :)
    Można zamknąć...

    Pozdrawiam...