Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa Romeo 156 2.0 TS gdzie jest sensor alarmu

Pfemek 30 Wrz 2004 17:27 6586 12
  • #1 30 Wrz 2004 17:27
    Pfemek
    Poziom 22  

    Witam. Mam pytanie dotyczace auta jak w temacie. Silnik dziwnie sie zachowuje na biegu jałowym podczas jazdy. To znaczy na postoju pracuje rownomiernie z prędokością obrotową ok. 900 obr/min a jesli się jedzie i wrzuci luz albo wciśnie sprzęgło to wtedy zaczyna wariować i obroty skaczą miedzy 1500 - 500 obr/min, tak na zmiane raz wieksze raz mniejsze. Co to moze być? Drugie pytanie, czy normalne dla tego silnika jest trzymanie temperatury ok 90 stopni? Auto podczas postoju strasznie szybko sie grzeje do dziewiedziesieciu paru stopni a jak tylko sie zaczyna jechac to temperatura momentalnie spada do 60-70 stopni (termostat chyba odpada bo wtedy by byl caly czas goroący) Trzecie pytanie, silnik dzwiekiem na wolnych obrotach przypomina prace cichego diesla, tak ma być, czy to świadczy o zużyciu jakichs elementów..? Pozdrawiam :)

    1 12
  • #2 30 Wrz 2004 18:32
    kruczi
    Poziom 17  

    co do wolnych obrotów to pewnie silnik krokowy

    z temperaturą jest OK

    jeśli chodzi o kwestie głośnej pracy to proponuje na początek ściągnąć pasek z alternatora

    0
  • #3 30 Wrz 2004 19:40
    Pfemek
    Poziom 22  

    Dzieki za odpowiedz :) Przy okazji spytam Cie czy moze jestes wlascicielem takiego auta bo jesli tak to dobrze by bylo znac kogos kto moglby w pewnych sprawach podpowiedziec co nieco? A moze byc tak ze silnik krokowy jest ok a blad moze wynikac ze zlego sterowania tego silnika z procesora? Moze to jakis czujnik jest popsuty?

    0
  • #4 30 Wrz 2004 20:44
    jan12345
    Poziom 14  

    w tych modelach alternatory rzadko hałasują /jednak bywają przypadki/
    co do głośnej pracy silnika to wszystko wskazuje na wariator lub co gorsza napinacz paska rozrządu /nic na temat tego nie ma/spróbuj zrobić samoadaptacje centrali wtrysku jak to nie pomoże to pisz :D

    0
  • #5 30 Wrz 2004 20:51
    kruczi
    Poziom 17  

    jan12345 napisał:
    w tych modelach alternatory rzadko hałasują /jednak bywają przypadki/
    co do głośnej pracy silnika to wszystko wskazuje na wariator lub co gorsza napinacz paska rozrządu /nic na temat tego nie ma/spróbuj zrobić samoadaptacje centrali wtrysku jak to nie pomoże to pisz :D


    fakt, może to być też ten nieszczęsny wariator. ja miałem taki przypadek że podejrzenia padły na wariator ( został wymieniony ) a okazało się że padał alternator. w sumie taniej wyjdzie na początek zciągnięcie paska niż zakup wariatora :roll:
    no a jeśli to nie alternator to również radze zobaczyć w jakim stanie jest rozrząd

    pozdrawiam

    0
  • #6 30 Wrz 2004 20:58
    jan12345
    Poziom 14  

    nie twierdzę że alternator nie padamiałem kilka przypadków jednak w opisie brak jest więcej szczegółów na temat auta 8O

    0
  • #7 30 Wrz 2004 21:04
    Pfemek
    Poziom 22  

    Jesli chodzi o ten warkot to akurat moze jestem przewrazliwiony te silniki podobno maja taki chrapliwy dzwiek. Bardziej jestem zaniepokojony tymi obrotami, moze wiecej w tym temacie?

    0
  • #8 30 Wrz 2004 21:07
    Pfemek
    Poziom 22  

    Jeszcze jedno, co to jest ta samoadaptacja wtrysku? Jakis reset komputera? Jak to zrobic, ta alfe mam dopiero od wczoraj wiec ze duzo o niej nie wiem :)

    0
  • #9 30 Wrz 2004 21:07
    jan12345
    Poziom 14  

    prubowałeś samoadaptacji centrali wtrysku mało danych na temat twoich poczynań sprawdzałeś temp na egzaminerze? połączenie masa silnika krokowego? /temperatura jaką odczytuje centrala wtrysku jaka jest???/ :(

    0
  • #10 30 Wrz 2004 21:22
    Pfemek
    Poziom 22  

    Jak narazie to moje "badania" polegaja tylko na wrazeniach sluchowych i obserwacji obrotomierza, nic nie mierzylem i nic nie kombinowalem. Ta mase silnika krokowego moge sprawdzic ale np. nie wiem co to egzaminer :) Jak sprawdzic jaką temperature odczytuje centrala wtrysku tez nie wiem, moge sprawdzic czujniki temperatury o ile dobrze zauwazylem jeden jest przy termostacie, jeden w glowicy a o innych narazie nie wiem...

    0
  • #11 01 Paź 2004 20:37
    jan12345
    Poziom 14  

    samoadaptacja to nic innego jak reset centrali wtrysku/zubożony/ należy na noc rozłączyć kleme minusową następnie z rana zakładamy i odpalamy silnik ,potem czekamy aż silnik osiągnie temp przy której wentylator się
    włączy /pamiętajmy o tym by wtym czasie nie naciskaćgazu silnik ma przez cały czas chodzić na wolnych obrotach/odczyt temperatury przez centralkę musisz wykonać w serwisie np fiata/egzaminer ma program do alfy/cena podłączenia testera/egzaminera/ do alfy to koszt 65PLN /w jeleniej górze/ :D

    0
  • #13 26 Lut 2007 19:17
    Pfemek
    Poziom 22  

    Dzięki za szczere chęci, będę wiedział na przyszłość. Nie mniej jednak temat jest już bardzo stary i dawno rozwiązany. :)
    Można zamknąć...

    Pozdrawiam...

    0