Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FORD KA - Hamulec ręczny regulacja, jedno koło hamuje bardziej

16 Lis 2010 21:18 14474 24
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Przy skrzyni biegów, jak idzie jedna linka przez rozgałęźnik na dwie linki, tam podciągasz. Nie zbyt jasno wytłumaczyłem, ale trudne to nie jest.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Przyjżyj się, będzie pewnie pod osłoną plastikową, z resztą dojdziesz po lince od koła dokąd biegnie jedna i druga.
  • Poziom 29  
    Pod jaką skrzynią biegów jest w tym Fordzie regulacja linki ręcznego? Przecież on ma napęd na przód kolego! Proponuje w pierwszej kolejności zdjąć bebny hamulcowe i zobaczyć w jakim stanie są okładziny szczęk oraz bębny. I dopiero po tym wziąść się za regulacje linki. Pozdrawiam!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    tegulacja jest przy dzwigni recznego ale jak jedno nie hamuje sprawdz rozpieracze na szczekach i samoregulatory . lubia rdzewieci nie dzialają
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Kolego czytając twoje pytanie to muszę stwierdzić (z przykrością) że jednak masz troche braki w wiedzy o budowie i zasadzie działania hamulców. Proponje abyś jednak podjechał do warsztatu samochodowego ,ponieważ z hamulcami "nie ma żartów" ,a "dobre chęci" i wiara w własne "umiejętności" to troche za mało.Także tutaj idzie o twoje i innych użytkowników drogi bezpieczeństwo! Pozdrawiam!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Własnie sobie nie bardzo poradziłeś z tą wymianą szczęk skoro ręczny nie działa tak jak powinien.
    Linek się nie podciąga, jeśli raz zostały poprawnie wyregulowane to tak ma zostać do końca.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Regulacja jest przy dzwigni recznego.
    W SAMOregulatory znajdziesz miedzy szczekami. Muszą być sprawne.
    W fordzie niema regulacji kazdej linki osobno.
    jesli jedno hamuje gorzej to cos prawdopodobnie masz jeszcze do wymiany...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Tez obstawiam mechanizm zapadkowy regulacji luzow na szczekach ,nie baw sie w naciaganie linki ,chyba ze stwierdzisz widoczne uszkodzenie i poluzowanie naciagu.
    Sciagnij bebny i sprawdz te "samoregulatory" ,kazde zaciagniecie i spuszczenie recznego powinno rozchylac szczeki coraz to bardziej .
    Podczas wymiany szczek trzeba wyregulowac mechanizm zapadkowy/rozpierak , jak najbardziej do styku srednicy szczek do srednicy bebna.Czyli rozeprzyj szczeki tak zebys nie mogl juz wsadzic bebna a potem luzuj az do skutku ,az do zalozenia bebna.
    Jak na rozpieraku bedzie za duzy luz to zajmie to wiele zaciagniec recznego ,zanim dojdzie do prawidlowego ustawienia a nawet moze wypasc ze szczek i narobic balaganu.
  • Moderator Samochody
    Svavecone, kiedy ostatnio widziałeś jak tam wygląda samoregulacja szczęk? Z tego co piszesz wnioskuję że nigdy, a z tym że ręcznym trzeba ciągać żeby się wyregulowało to już wogle pojechałeś.
  • Użytkownik obserwowany
    svavecone ... co Ty piszesz??????????
    takie cos jest zuku....

    to sie nazywa samoregulator bo samo sie reguluje!!!
    pod warunkiem ze jest 100% sprawne, wszystkie sprezynki na miejscu, wyczyszczone itp.
  • Poziom 31  
    a mi się coś zdaje, że i JAKUB.77 nie wie jak wygląda samoregulator w Ka
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolega tu przelotem wpadł, i chce zawojować karty Elektrody :D
  • Użytkownik obserwowany
    ta przelotem... wszystkich przegonie z iloscia punktowc
    widze ze z was to fachowcy... i to stali bywalce!!!! klaniam sie!!!!
    nie o tym pisałem ????.... :

    FORD KA - Hamulec ręczny regulacja, jedno koło hamuje bardziej

    FORD KA - Hamulec ręczny regulacja, jedno koło hamuje bardziej

    jak nie tak to nie wiem o czym piszę...
  • Poziom 25  
    Z tego wynika ,ze pomylilem mechanizmy :(.
    Co do samoregulacji zapadkowej,tej ktora mam na mysli ;) , to sama sie nie wyreguluje do tego trzeba aktywacji hamulca ,kazde wcisniecie pedalu hamulca moze przeskoczyc zapadke o jeden moze dwa zabki ,wiec wczesniejsze ustawienie tego rozpieraka/szczek do czesto wytartego juz bebna ma chyba sens.
    Zaciaganie recznego czy robienie to pedalem chyba nie ma roznicy?
    Poprawcie mnie jezeli sie myle.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Teraz widze ,ze to niecalkiem system ktory mam na mysli ,przepraszam za gafe :(
  • Użytkownik obserwowany
    myslales podejzewam o systemie VW z takim klinem...??? ewent opel renault... (reg. na gwint)FORD KA - Hamulec ręczny regulacja, jedno koło hamuje bardziej
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    to jest dobre pytanie....

    wyglada na prosty mechanizm... ale wystarczy maly blad, niewlasciwy wymiar elementu i hamulec nie dziala jak powinien