Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Osobowe Peugeot 406 coupe Odpalanie

nowaj406 16 Lis 2010 23:05 3636 17
  • #1 16 Lis 2010 23:05
    nowaj406
    Poziom 8  

    Witam
    Proszę o porade
    Mam Peugoeta 406 2.0 16V coupe rok 1999 po lifcie . Z instalacja gazowa (sekwencja) , kiedy samochod postoi ponad 6-8 godzin , podczas odpalania na zimnym , spadaja obroty do 500 - 700 i samochod gasnie i tak powtarza sie 4 do 6 uruchomien , podczas dodawania gazu obroty spadaja do 500 a nawet 300 i samochod sie dlawi i gasnie silnilk . Wystarczy ze minie 5-10 minut bez wciskania pedalu gazu samochod sie nagrzeje i wtedy jest normalnie , nawet kiedy zgasze silnik do 4 godzin , ale jak postoi przez noc sytuacja sie powtarza . Dodam jeszcze ze podczas jazdy samochod samoczynnie gaśnie na biegu jałowym, sytuacja nie jest regularna, ma jakieś kaprysy, potrafi w ciągu jednego dnia zgasnąć 10 razy po czym ma 3 tygodnie spokoju. Zanim zgaśnie lubi sobie poskakać obrotami. Czasem wydaję się jakby silnik "przebierał" i dusił się(tylko w sytuacji ruszania i zimnego silnika) potem zaskoczy, dostanie kopa i przeważnie jest ok. Sytuacja jest taka sama na PB i LPG. Wymieniłem już pompę paliwa, doprowadziłem do niej nowe zasilanie bo podobno było za małe, wymieniłem świece, filtry, czujnik położenia wału i nadal jest problem, wyczyściłem także przepustnicę teraz elektryk zastanawia się czy wymienić tą "listwę zasilającą" świece bo komputer wykazał mu błąd na trzeciej cewce zapłonowej a ten samochód nie ma zwykłych kabli wysokiego napięcia...tylko ile można ładować kasy i wymieniać?!

    0 17
  • #2 16 Lis 2010 23:33
    tzok
    Moderator Samochody

    Odłącz na próbę instalację LPG (na ile to możliwe - przełącz sterownie wtryskiwaczy na bezpośrednie, odłącz przewód zbierający impulsy ze sterowania cewki) i zakręć zawór na butli - pojeźdź kilka dni na benzynie.

    0
  • #3 17 Lis 2010 14:59
    nowaj406
    Poziom 8  

    Dzięki ale niestety takie objawy były już przed założeniem instalacji gazowej, on zaczął tak świrować po tej ostatniej zimie przy tych wielkich mrozach, kiedy to trzeba było troche kręcić żeby odpalił i tak mu zostało...

    0
  • #4 17 Lis 2010 15:13
    tzok
    Moderator Samochody

    Była robiona jakaś diagnostyka - w szczególności odczyty z czujników temperatury, pomiar ciśnienia paliwa, test układu regulacji wolnych obrotów?

    0
  • #5 17 Lis 2010 15:17
    nowaj406
    Poziom 8  

    hmm wiem, że jakiś czujnik pokazywał temp. paliwa -88 i elektryk skasował ten błąd, co do całej reszty to niestety chyba nie, wiem że wymieniłem pompę paliwa bo podobno też świrowała ale niestety nic to nie dało.
    Samochód był podłączany pod komputer i wszystkie błędy skasowano po pewnym czasie powtórzyłem i pojawił się tylko ten błąd cewki zapłonowej.

    0
  • #6 17 Lis 2010 15:40
    roper
    Poziom 10  

    Wyjmij silnik krokowy może tam tkwić problem

    0
  • #7 17 Lis 2010 15:41
    nowaj406
    Poziom 8  

    nawet jeśli silniczek był czyszczony? i komputer nie pokazuje żadnego błędu?

    0
  • #8 17 Lis 2010 16:05
    tzok
    Moderator Samochody

    Jeśli błąd cewki po kasowaniu wraca to niestety wygląda na to, że rzeczywiście jest uszkodzona. Niestety te zespolone cewki nie są zbyt trwałe. Pozostaje też możliwość uszkodzenia sterownika silnika.

    0
  • #9 17 Lis 2010 16:53
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 17 Lis 2010 23:23
    nowaj406
    Poziom 8  

    Motronic czyli tzok też napisał głupoty? Panowie wybaczcie ale ja jestem laikiem i nie potrafię ocenić czy ktoś robi sobie jaja ze mnie.

    0
  • #11 18 Lis 2010 07:59
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 19 Lis 2010 17:34
    roper
    Poziom 10  

    niech kolega motronik wyjaśni w czym tkwi problem cwaniak jeżeli to by była cewka silnik pracował by nie równo na trzech cylindrach i był by problem z jego odpalenie

    0
  • #13 19 Lis 2010 17:38
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 19 Lis 2010 17:49
    robokop
    Moderator Samochody

    nowaj406 napisał:
    .tylko ile można ładować kasy i wymieniać?!

    Tyle ile trzeba, żeby w końcu działało. Porządna diagnostyka - skoro obroty spadają po odpaleniu, to możliwości są dwie, może trzy:
    - silnik jest zalewany paliwem,
    - silnik jest dławiony - nie sprawny układ IACV, bądź nie następuje wzbogacenie mieszanki pozwalające na równomierną pracę zimnego silnika.
    W pierwszej kolejności należy wyeliminować widoczne niesprawności - czyli bład cewki, potem podejrzeć parametry życiowe silnika - inaczej to wymiana całego osprzętu w ciemno i bezsensowne ładowanie pieniędzy.

    Dodano po 35 [sekundy]:

    georgesgr napisał:

    Witam,
    Sa to typowe objawy kiepskiego akumulatora.
    Możesz rozwinąć tę myśl?

    0
  • #15 19 Lis 2010 17:53
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 19 Lis 2010 17:59
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 22 Lis 2010 07:11
    nowaj406
    Poziom 8  

    Dzięki Panowie za pomoc, spróbuje z tym aku i zobaczymy czy błąd cewki się powtarza. Mam nadzieję, że to już coś wyjaśni.

    0
  Szukaj w 5mln produktów