Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel - skomplikowana sprawa z VBA

MarTeaM 17 Lis 2010 10:31 1546 4
  • #1 17 Lis 2010 10:31
    MarTeaM
    Poziom 9  

Witam Wszystkich
    Mam problem z utworzeniem makra a w tym temacie jestem zielony i proszę Was o pomoc. Zaoszczędziłoby mi to wiele czasu i pomyłek a mianowicie
    Używam tego:

Code:
    Sub nowy()

Application.ScreenUpdating = False
    Set wks = ThisWorkbook.Worksheets("Arkusz1")
    sciezka = "sciezka"

wks.Range("A2:IV65536").ClearContents

Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Set f = fs.GetFolder(sciezka).Files

wiersz = 2
    For Each f2 In f
        With wks
            Open f2 For Input As #1
                Do While Not EOF(1)
                    Line Input #1, linia
                    wks.Cells(wiersz, 1) = linia
                    wiersz = wiersz + 1
                Loop
            Close #1
        End With
    Next
    Application.ScreenUpdating = True
    MsgBox "Done"

End Sub

...do kopiowania danych txt i tego:

Code:
    Sub dzieleniekolumny()

'
    ' dzieleniekolumny Macro
    ' De macro is opgenomen op 17-11-2010 door vicro1.
    '

'
        Columns("A:A").Select
        Selection.TextToColumns Destination:=Range("A1"), DataType:=xlFixedWidth, _
            FieldInfo:=Array(Array(0, 1), Array(6, 1), Array(9, 1), Array(15, 1), Array(17, 1), _
            Array(21, 1), Array(23, 1), Array(35, 1), Array(40, 1)), TrailingMinusNumbers:=True
    End Sub

...do podzielenia tego co zostanie skopiowane.