Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chora instalacja BRC

micchal26 17 Paź 2004 17:18 9140 55
  • #31 17 Paź 2004 17:18
    micchal26
    Poziom 16  

    tO znów ja.dalej nie umiem sobie poradzić z tym ustawieniem.dalej mam 7 volt na atutorze.żadne regulacje nie wpływają na zmiany tego odczytu.Blitz jest sprawdzony (wszystkie zabezpieczenia są dobre)jedynie nie jestem wstanie sprawdzić scalaka który jest tam.Oprócz blitza jest jeszcze jakieś pudełko pisze na nim EMU-1 i w środku "BRC Elegant"czy jest możliwe że tam coś nie gra.P.S. ten tranzystorek chyba poleciał bo"fachowiec"zwarł końcówkami miernika Attutor.Fachowcy którzy instalowali mi tą instalacje mieli jakieś problemy co nie wiem ale byli pod szyldem EKO ALMY!!!

  • #32 17 Paź 2004 19:14
    nom
    Poziom 22  

    micchal26 napisał:
    tO znów ja.dalej nie umiem sobie poradzić z tym ustawieniem.dalej mam 7 volt na atutorze.żadne regulacje nie wpływają Fachowcy którzy instalowali mi tą instalacje mieli jakieś problemy co nie wiem ale byli pod szyldem EKO ALMY!!!


    Nie wiem jak Ty, ale ja na blitza mam 2 lata gwarancji, najlepiej podmienic sterownik i zobaczyc. To pudelku EMU -1 to pewnie emulator wtryskiwaczy.

  • #33 17 Paź 2004 20:31
    micchal26
    Poziom 16  

    Na gwarancji instalacja była 1 rok,Eko Alma zwineła się miesiąc po założeniu mojej instalki.więc gwarancji nigdy nie miałem,pisałem do nich ale oni nie odpisali mi na żadnego maila.w moich oczach są oszustami!!.
    szukam dobrego fachowca do tej instalki ale niestety .............nie znalazłem.Z tego co się dowiedziałem tylko w Katowicach montowali instalacje.Mordowali się coś koło 16 godzin.

  • #34 19 Paź 2004 13:42
    pawol
    Poziom 22  

    Skoro na attuatorze masz 7 Voltów i po przygazowaniu napiecie na lambda ci sie zmienia to znaczy ze masz padniety attuator. Uzwojemnie ma mieć rezystancję około 10 omów. Często urywa się drut od złączek (rusza się złączka w gumie po prostu). Da się to rozbroić nożem i zamienić łączki na kabelki w każdym bądz razie.

  • #35 20 Paź 2004 23:25
    micchal26
    Poziom 16  

    No i niestety attutor jest O.K.mam idealnie 10 omów.czy ktoś może ma jeszcze jakiś pomysł??
    :cry:

  • #36 21 Paź 2004 08:32
    pawol
    Poziom 22  

    Moze tez tak być ze masz za bardzo zakręcony register co powoduje ze sterownik otwiera ci attuator na maxa (7V) przez cały cas oczywiście w takiej sytuacji pracuje to jak instalka Iszej generacji czyli nie ma zadnej regulacji składu (bo jest poza możliwościami układu)

  • #37 21 Paź 2004 18:38
    nom
    Poziom 22  

    pawol napisał:
    Moze tez tak być ze masz za bardzo zakręcony register co powoduje ze sterownik otwiera ci attuator na maxa (7V) przez cały cas oczywiście w takiej sytuacji pracuje to jak instalka Iszej generacji czyli nie ma zadnej regulacji składu (bo jest poza możliwościami układu)


    ... albo sterownik jest uszkodzony i nie steruje attuatorem (ale wtedy tranzystor musialby ciagle przewodzic, zmierz prad jaki plynie przez attuator).

  • #38 21 Paź 2004 23:47
    micchal26
    Poziom 16  

    Panowie,co to jest ten register?jestem laikiem w tej dzidzinie potrzebyje wyjaśnienia.śrubą w reduktorze kręciłem (ta co jest na wolne obroty) i na wężu gumowym*nie robi to zmian napięć na attutorze)"magik"z gazu mocno kopał imbusem w reduktorze ja tego nie ustawiałem(może to tu jest problem?),sprawdze jutro prądowo jak to wygląda.pozdrawiam

  • #39 23 Paź 2004 18:59
    micchal26
    Poziom 16  

    Udało mi się znaleść przyczyne niedziałającego attutora.Była to "słaba masa"na blitzu.działa teraz od 0 do 7,7 V
    i tu mam następny problem:na wolnych obrotach mam 0 V
    jak trochę je podniose koło 2000 rpm to mam 7 V
    jak to jeszcze przeciągne do 5000 rpm to mam 3,5 V
    czy to tak ma być?
    NOM a jak u Ciebie?
    pod obciążeniem zachowuje się bardzo podobnie gdzie na wymuszonej pracy silnika mam koło 2,5 V (noga z gazu na biegu)

  • #40 23 Paź 2004 23:09
    nom
    Poziom 22  

    micchal26 napisał:
    Panowie,co to jest ten register?


    Register to inaczej ta sruba na przewodzie gazowym, a na reduktorze jest sruba od wolnych obrotow.

  • #41 23 Paź 2004 23:41
    nom
    Poziom 22  

    micchal26 napisał:
    NOM a jak u Ciebie?
    pod obciążeniem zachowuje się bardzo podobnie gdzie na wymuszonej pracy silnika mam koło 2,5 V (noga z gazu na biegu)


    Ja nie sprawdzalem napiecia na attuatorze, tylko na zlaczu DIN5, ale to jest to samo tylko przeskalowane. u mnie na wolnych obrotach to jest ok. 2,5V czyli ok. 50%. W ogole to ustaw sobie tak, zeby napiecie bylo ok. 30 -50% wartosci maksymalnej. TO, ze napiecie sie zmienia to jest normalne, bo uklad tak zamyka i otwiera zawor, zeby sklad mieszanki byl optymalny, najwazniejsze, zeby napiecie nie bylo stale 0V albo 7,7V bo wtedy nie ma regulacji, powinno sie zmieniac od 1 do 6V najlepiej, ale wazne, zeby podczad stalych obrotow wynosilo u Ciebie jakies 3-4V.

  • #42 28 Paź 2004 17:00
    micchal26
    Poziom 16  

    witam.

    nic nie pomogły regulacje,pali jeszcze gorzej.dziś zaliczyłem następny warsztat.Facet dysponował diagnostyc box-em i.......diagnoza szybka.reduktor do wymiany.wymienił to i.............zobaczymy
    dziękuje wszystkim za rady
    pozdrawiam

  • #43 28 Paź 2004 21:27
    nom
    Poziom 22  

    micchal26 napisał:
    witam.

    nic nie pomogły regulacje,pali jeszcze gorzej.dziś zaliczyłem następny warsztat.Facet dysponował diagnostyc box-em i.......diagnoza szybka.reduktor do wymiany.wymienił to i.............zobaczymy
    dziękuje wszystkim za rady
    pozdrawiam


    Reduktor? Na reduktor masz chyba gwarancje, ja mam oddzielna, tez 2 lata. Poza tym reduktor jest naprawialny, wymiana w ostatecznosci.

  • #44 28 Paź 2004 21:53
    micchal26
    Poziom 16  

    Reduktor? Na reduktor masz chyba gwarancje, ja mam oddzielna, tez 2 lata. Poza tym reduktor jest naprawialny, wymiana w ostatecznosci.[/quote]


    nie wiem dlaczego miałem tylko rok.zakład montujący został zlikwidowany miesiąc później.(w warunkach gwarancji pisze o przeglądach okresowych przez Eko alme)zrobiłbym je ale nie będe jechał przez pół polski aby zrobić przeglądzik.(tu chyba popełniłem błąd lub zaoszczędziłem pare zł na km.)Pytałem o tzw"reperaturki"koszt regeneracji koło 200 zł bez żadnej gwarancji.drugi problem to niewłaściwie dobrany parownik.była 70 dali 100.Nie dało się ustawić tego starego.gdy niałem idealne napięcia na sondzie (wartości się zmieniały)to po przegazowaniu lub przełączeniu na benzynie zostawał albo na 0V lub 1Vi znów "kopanie"Napewno się odezwie jak to działa i czy to pomogło


    P.S. jak działa rezerwa?nigdy mi nie świeciła.może to naprawie sam :) Nie ma tam żednych regulacji w butli jest tam tylko wskazóweczka(zamknięta i przykręcona na śrubki)masa jest i dioda jest ok.Czasem się zaświeci jak jest bardzo duża wilgotność.

  • #45 29 Paź 2004 21:54
    micchal26
    Poziom 16  

    Tu był strzał w 10.po przejechaniu 200 km zużycie spadło do 9,5 litra na setke.serwisant powiedział że attutor w oplu na wolnych obrotach ma być zamknięty.czy to jest prawda?

    Nom czym ty jeździsz??co to za silnik??może i ten fachman mnie robi w "jajo"

    dzięki
    pozdrawiam

  • #46 01 Lis 2004 16:56
    Usunięty
  • #47 02 Lis 2004 20:20
    micchal26
    Poziom 16  

    Dawed napisał:
    mam opla vectre 1.6i rok 93 mam problem chyba z sondą lamda.Samochód nie chce mi niekidy zapalić, zalewa mi swiece nie wiem co jest grane pomocy. Samochód jest na gaz (miesięczny).POMOCY



    Hmmm ty masz problem z instalacją ale nie gazową.zobacz czy przewody wysokiego napięcia nie są popękanei czy są czyste,sprawdz stan kopułki(czysta niepopękana)w środku masz palec(jak jest biały to zobacz czy blaszka nie jest wygięta i czy nie jest zaśniedziały,jakie masz świece(podobno powinny być jednoelektrodowe,ja miałem nasze iskry 3-elektrody były super zrobiłem 100 tyś na nich wymieniłem na NGK i nie widze różnicy)??czy palisz na gazie czy benzynie??nie znam się aż tak na mechanice ale sonda nie ma wpływu na rozruch.z tego co wiem silnik krokowy wyciąga "ssanie"i palimy.P.S.czy ma to wpływ na pogode?czy masz te tuleje aluminiowe na "fajkach"?zobacz wieczorem pod maske czy nie skacze iskra po tych tulejach( jakiś mierny ten patent)

  • #48 08 Lis 2004 14:04
    sumacz
    Poziom 2  

    Poziadam golf 2 1.8 RP instalacja BRC BLITZ w sobote musiałem rozpiąć kleme (spawanie tłumika) a co za tym idzie reset kompa w aucie. Od tej pory auto głupieje na wolnych obrotach od 1400 do 2000 i trzyma nie spadają one wogóle... niewiem co to może być to samo sie dzieje i na gazie i na paliwie.... może ktoś zna przyczyne. Bardzo prosze o pomoc!!!

  • #49 08 Lis 2004 17:18
    nom
    Poziom 22  

    micchal26 napisał:

    P.S. jak działa rezerwa?nigdy mi nie świeciła.może to naprawie sam :) Nie ma tam żednych regulacji w butli jest tam tylko wskazóweczka(zamknięta i przykręcona na śrubki)masa jest i dioda jest ok.Czasem się zaświeci jak jest bardzo duża wilgotność.


    Ja mam reduktor tecno 100kW i przy silniczku 44kW wystarcza. :-)

    Co do rezerwy to ja mam wskaznik na 4 diodach i jak dojdzie do rezerwy to ta na na dole zaczyna mrugac. U mnie w wielozaworze BRC nie da sie wyregulowac rezerwy, jest ustawiana fabrycznie, ale nie ma tekiej potrzeby, bo wskaznik dziala bardzo dobrze, kazda dioda znika po ok. 75km i na rezerwie przejade jeszcze 50 km (w sumie 350km na 30 litrach).

  • #50 08 Lis 2004 17:35
    nom
    Poziom 22  

    micchal26 napisał:
    Tu był strzał w 10.po przejechaniu 200 km zużycie spadło do 9,5 litra na setke.serwisant powiedział że attutor w oplu na wolnych obrotach ma być zamknięty.czy to jest prawda?


    Napiecie na attuatorze powinno wynosic mniej wiecej 50% jego wartosci maksymalnej (niezaleznie czy to jest opel, czy skoda :-) ) na wolnych obrotach czy tez przy 3000rpm.
    Napiecie zmienia sie tylko podczas gwaltownego przyspieszania (attuator otwiera sie bardziej) albo jak hamujesz silnikiem (wtedy moze sie zamykac). Ale ogolnie nigdy nie powinno byc tak, ze napiecie bedzie stale 0 albo 7V na attuatorze, bo wtedy nie mozna mowic o zadnej regulacji.

    U mnie na wolnych jest ok. 3-3,5V na attuatorze (delikatnie sobie oscyluje). Przy 3000rpm tez mam tyle samo. To wszystko da sie ustawic 3 srubkami, 2 sa na reduktorze a trzecia masz na przewodzie do miksera (tzw. register).
    Najpierw ustawiasz na wolnych obrotach tak, zeby napiecie na att. bylo ok. miedzy 3 a 4 V. Pozniej sprawdzasz przy 3000 rpm, jezeli jest 0V to zakręcasz srube na registrze, a jak 7V to odkręcasz tak aby bylo w polowie wartości maks. Znowu sprawdzasz na wolnych, jak sie zmienilo to regulujesz ta srubka na reduktorze az bedzie ok. 3,5V. Jak wkrecisz ta srubke maksymalnie i bedzie ciagle nie tak to jeszcze jest druga srubka na klucz imbusowy (czulosc reduktora).

  • #51 08 Lis 2004 17:37
    nom
    Poziom 22  

    sumacz napisał:
    Poziadam golf 2 1.8 RP instalacja BRC BLITZ w sobote musiałem rozpiąć kleme (spawanie tłumika) a co za tym idzie reset kompa w aucie. Od tej pory auto głupieje na wolnych obrotach od 1400 do 2000 i trzyma nie spadają one wogóle... niewiem co to może być to samo się dzieje i na gazie i na paliwie.... może ktoś zna przyczyne. Bardzo prosze o pomoc!!!


    Za malo danych, sprawdz napiecie sondy lambda na zlaczu dignostycznym sterownika gazu. Moze masz problem z masa komputera gazu?

  • #52 13 Lis 2004 23:50
    micchal26
    Poziom 16  

    Ja mam reduktor tecno 100kW i przy silniczku 44kW wystarcza. :-)

    Co do rezerwy to ja mam wskaznik na 4 diodach i jak dojdzie do rezerwy to ta na na dole zaczyna mrugac. U mnie w wielozaworze BRC nie da się wyregulowac rezerwy, jest ustawiana fabrycznie, ale nie ma tekiej potrzeby, bo wskaznik dziala bardzo dobrze, kazda dioda znika po ok. 75km i na rezerwie przejade jeszcze 50 km (w sumie 350km na 30 litrach


    Witam

    widzisz nom mamy bardzo podobnie rozwiązany wielozawór w butli,tylko ja mam jedną diode która nie chce świecić.teraz nie wiem czy to zaleta czy wada :),a spalanie mam rewelacyjne jak na te auto.zbliżyłem się do 8,5 l na setkę.

    pozdrawiam

  • #53 23 Kwi 2005 15:06
    esbmac
    Poziom 2  

    Witam i na poczatku dziekuje za ten post. Dzieki niemu "odmienil sie moj los"
    otoz w mojej instalacji (BLITZ) mozna bylo krecic czym sie chcialo i jak sie chcialo i zero reakcji. Powodem tego bylo zamienienie przewodow (blekitny i niebieski) . Blekitny byl podpiety do sterowania atutatora a niebieski do zlacza sondy lambda w ECU. Myslalem ze to juz koniec i cale ten sterownik zdechl ale po wlasciwym poloczeniu wszystko ozylo i chula jak trzeba tak wiec BLITZ jest idioto odporny. Pozdrawiam i wszystkim Dziekuje

  • #54 15 Sie 2005 16:00
    batman001
    Poziom 2  

    witam. Mam dylemat jestem u progu zakupy vectry 2,0 16v z 97r
    gośc ma instalację gazową w niej od 9m-cy BRC II generacji .
    Da radę na tym śmigac on mówi że wszystko jest ok, ale jaka jest prawda z ta instalacją?

  • #55 15 Sie 2005 16:34
    faziczek_r
    Poziom 19  

    a z kąd jesteś -mam oryginalny tester i mam pojęcie jak to zrobić ?

  • #56 23 Lis 2005 08:25
    vvaldek
    Poziom 28  

    przedewszystkim trzeba sprawdzic czy jest zamontowany własciwy BLITZ sa 2 rodzaje - do sondy 1V oraz do sondy 5V

    . jesli jest niewłasciwy nigdy nie bedzie dobrze działał
    i jesli w aucie jest termostat w filtrze powietrza to nalezy go zablokowac w pozycji , ZIMNE
    nastepna sprawa to wlot powietrza, tak trzeba ustawic zeby podczas jazdy nie dmuchało do niego powietrze

    dopiero teraz mozna regulowac

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo