Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Junak obrotomierz od Poloneza

17 Lis 2010 16:01 3234 6
  • Poziom 9  
    Witam, jak przerobić obrotomierz z Poloneza, tak aby prawidłowo wskazywał po podłączeniu do Junaka. Myślę o obrotomierzu od ambimexa, 1 sygnał na 1 obrót wału a w junaku jest 1 sygnał na 2 obroty.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Podobno montują to do wsk i podobnych dwusuwów oraz do malucha bez żadnych przeróbek. Myślałem nad obrotomierzem od fiata 125 gdyż tam wystarczy jakiś kondensator zmienić ale myślę że te opornik w nim czy co tam jest to nie wytrzymają junakowych wibracji.
  • Poziom 37  
    Obrotomierz MS2 jest tu najlepszy: okrągła ładna obudowa, jak znalazł połączenia.
    Wygląda tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=DsKK_lYQlJs
    a inny, który mam w domu też do 126p:
    Junak obrotomierz od Poloneza
    Nie były nigdzie stosowane fabrycznie, bo to są osobne, do dokupinia sobie urządzenia.
  • Poziom 9  
    A w jakich pojazdach był on stosowany i czy aby na pewno będzie dobrze wskazywał w 1 cylindrowym 4t?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W wsk i maluchu występuje jeden zapłon na jeden OWK. Więc nie ma problemu. W junaku jest jeden zapłon na dwa OWK.
    Skoro zakładasz obrotomierz, to może warto też zmienić zapłon? Bo oryginał junaka nie należy do udanych. Nawet po przerobieniu (często koniecznym) na zapłon bateryjny, są problemy związane z umieszczeniem przerywacza (obrywa wodą spod przedniego koła). Kiedyś były dostępne moduły, bodajże WILK, gdzie na wale montowało się magnes, w bloku czujnik, do tego elektroniczny moduł. Zapłon, prócz tego, że lepszy i stabilniejszy, występował co jeden OWK.
  • Poziom 9  
    Tak to był zapłon dzik niestety trudno je teraz dostać. A w tym ambimex to co trzeba by było przelutować ?