Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak ładowania akumulatora Zetor 7211

rafkawasaki 18 Nov 2010 07:22 13345 8
  • #1
    rafkawasaki
    Level 12  
    Jaka może być przyczyna braku ładowania, kontrolka lekko świeci w całym zakresie obrotów. Szczotki wymieniono na nowe, a po wymianie regulatora na nowy kontrolka ładowania ciągle świeci. Proszę o pomoc. W jaki sposób sprawdzić regulator napięcia i prąd ładowania alternatora?
  • Helpful post
    #2
    azxxc
    Level 17  
    Jeżeli szczotki i regulator wymienione to pozostaje prostownik główny, diody wzbudzenia (jakiś czas temu u siebie z tym walczyłem , niby ładował ale nie tak jak powinien i właśnie kontrolka nie gasła tylko lekko świeciła, okazały się spalone 2 z 3 diod wzbudzenia, nie miałem nawet oryginalnego mostka tylko wstawiłem 3 pojedyncze diody prostownicze - od prawie roku działa bez problemu). nie można również wykluczyć przepalenia lub zwarcia w którymś obwodzie. Zakładam że pasek odpowiednio napięty i komutator czysty.
  • Helpful post
    #3
    wwwsokol
    Level 24  
    azxxc wrote:
    komutator czysty.
    Obawiam się że komutatora tam nie znajdzie, ale może się nie znam.
  • Helpful post
    #4
    Zico63
    Level 37  
    Tak, tak ale nawet fachowe wydawnictwa i fachowe hurtownie części samochodowych pierścienie ślizgowe nazywają komutatorem; chodzi wszak tylko o to co prąd "podaje" szczotkom.
  • Helpful post
    #5
    romoo
    User under supervision
    Regulator źle podpiąłes , bo jest w kabinie.
  • Helpful post
    #6
    Sokrat58
    Level 19  
    Podłącz alternator z instalacją przez amperomierz 10 - 20A.Może gdzieś znajdziesz taki od ruskich ciągników. Jeśli w całym zakresie obrotów będzie 0 (zero) pomiń regulator tj zbocznikuj drutem i wtedy ostrożnie na małym gazie obserwuj amperomierz. Jeśli nadal nic - pytaj dalej.
  • #7
    Grzegorz_madera
    Level 36  
    Zico63 wrote:
    Tak, tak ale nawet fachowe wydawnictwa i fachowe hurtownie części samochodowych pierścienie ślizgowe nazywają komutatorem; chodzi wszak tylko o to co prąd "podaje" szczotkom.

    Skoro tak nazywają pierścienie ślizgowe, to znaczy że nie są fachowe.
  • Helpful post
    #8
    Zico63
    Level 37  
    "Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył:
    Brak ładowania akumulatora Zetor 7211

    Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
  • #9
    85pablo
    Level 10  
    Mam podobny problem:
    -napięcie na B+ około 13,7 przy 1000obr
    -napiecie na B+ po wł świateł około 12,7
    -na oscyloskopie widać piękną kreseczkę tak ze wygląda na to ze wszystkie diody całe
    -regulator wymieniony dziś na nowy

    i nadal tak samo kontrolka się załącza po około 600obr