Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

golf 2 Diesel i kontrolka oleju

elektryczek 30 Sep 2004 22:37 4326 15
  • #1
    elektryczek
    Level 12  
    Witam, kupiłem Diesla z 86r w którym olej był poprostu smolisty co jakiś czas zaświecała mi sie kontrolka od oleju ale to nie było w jakiś szczególnych sytuacjach, ani na zakrętach ani na rozgrzanym silniku, pomyslałem że może już jest taki filtr zapchany i może po wymianie będzie ok- i tak miałem to zrobić ale sytuacja jest ta sama, czasem kontrolka gasnie po chwili a czasem sie świeci dopóki nie wyłącze zapłonu, nawet podczas jazdy na chwilke i nie włącze znowu. jaka jest przyczyna- ubytków oleju raczej niema wielkich jest on w poziomie- czy winą jest czujnik który znajduje sie przy filtrze? jak moge to sprawdzić?
  • #2
    CAMARENA
    Level 23  
    są dwa czujniki:bialy i brązowy(przy filtrze i w głowicy)jeden 0.6bar od wolnych obrotów,drugi1.6 od ciśnienie przy wysokich obrotach.
  • #3
    elektryczek
    Level 12  
    ok ale co to jest najprawdopodobniej czujniki czy nie- nienzam sie na dieslach ale wydaje mi sie ze niema tam nic szczegolnego i jesli nie trzyma cisnienia to kontrolka powinna palic sie caly czas albo jak sie silnik zagrzeje- a jak sprawdzic te czujniki??
  • #4
    zodiak318
    Level 34  
    Może masz gdzieś uszkodzoną izolację przewodu do czujnika i od czasu do czasu przewód dotyka masy.
  • #5
    elektryczek
    Level 12  
    zodiak318 tylko powiedz mi jeszcze dlaczego jak wyłącze zapłon i włącze od nowa to już wtedy mi sie nie świeci?
  • #6
    zodiak318
    Level 34  
    Przy rozruchu silnikiem trochę "zarzuca" i takie chwilowe zwarcie może ustąpić (czujnik jest na silniku ).
  • #7
    elektryczek
    Level 12  
    no też prawda, ok jutro tam zajże tylko jak mam sprawdzić te czujniki czy są sprawne?? bo przewody to wiadomo jak sprawdzić :) czy musze wyczekać moment w którym będzie piszczał i sie świecił i wtedy kopbinować?
  • #8
    zodiak318
    Level 34  
    Wtedy byłoby najłatwiej. Na pracującym silniku sprawdasz czy na kalbu od czujnika pojawia się masa, odpinasz czujnik i patrzysz czy to on podaje masę. Jeśli tak to wymienić czujnik i "modlić się" żeby to był on.

    Acha jeden z czujników w pozycji "dobrego ciśnienia" podaje masę (a przy za niskim odłacza ją) a drugi na odwrót więc ten pierwszy może nie łaczyć na konektorze lub ten drugi przywierać na kablu do masy. Sprawdź najpierw gdy wszystko jest OK a potem gdy świeci kontrolka.
  • #9
    elektryczek
    Level 12  
    OK jutro sprawdze i wroce do tematy, trzeba być dobrej myśli- silnik wydaje mi sie że pracuje normalnie więc chyba niemam sie co obawiać- jeśli to coś innego to czego mam sie wsłuchiwać?
  • #10
    elektryczek
    Level 12  
    OK wiem tyle: czujnik który znajduje sie przy filtrze ani przy odłączonym przewodzie ani przy podłączonym do masy nie powoduje zaświecenia sie kontrolki oleju, przewód sprawdzałem od wsówki do skrzynki z bezpiecznikami i niema przerwy- sprawdzani omomierzem.
    czujnik który znajduje sie po prawej stronie silnika (niedaleko czujnika świec żarowych) po odłączeniu i przyłączneiu go do masy powoduje miganie kontrolki oleju ale nie powoduje uruchomienia tego upierdliwego buzerka. po odłączeniu przewodów od czujników kontrolka zachowuje sie tak samo, zaświeca sie i bżęczy ni z tąd ni z owąd.

    czy mam jeszcze przelutować punkty lutownicze w liczniku- może tam coś jest nie tak?
  • #11
    Van_Gandalf
    Level 19  
    Witam robie liczniki w autach, w golfach 2 w 90% takie jaja jakie opisujesz sa przyczyna zimnych lutow w liczniku (sam mam golfa2 1.3 benzyne i kupilem z taka sama usterka co ty masz. w moim przypadku prucz zimnych lutow byl uwalony jeszcze jeden tranzystorek przy scalaczku (jakas cyfrowka) nie pamietam teraz a bzdur nie chce pisac.
    wiec srubokret w raczke i do dziela :)
  • #12
    elektryczek
    Level 12  
    ok przelutowałem wszystko no i nadal to samo, czy chodzi Ci o ten tranzystorek który jest obok tego elektromagnesu który wydaje ten dzwiek??
  • #13
    Van_Gandalf
    Level 19  
    nie pamietam jak jest w dieslu ale mysle ze podobnie jak masz 2 czujniki cisnienia oleju. pamietaj jeden jest zwierny a drugi rozwierny! (tak jest w 1.3) elektromagnes to brzeczyk jak spadnie cisnienie na ktoryms czujniku to brzeczy. uklad sumujacy i wysylajacy napiecie do diody jest w desce i tu powinien tkwic problem A(napisales ze po przekreceniu stacyjki dioda gasnie) szukaj...
  • #14
    elektryczek
    Level 12  
    Tak jest dokladnie i to mowilem wczesniej ten przy bloku silnika jest Zwierny a ten przy filtrze musi być rozwierny ale niestety jak odłączam od niego przewód to nie działa ani jak zwieram też niema żadnej reakcji,
    -niewiem czego mam szukać w liczniku.
    A czy to niejest tak że ta kontrolka zapala sie po jakimś czasie dopiero i problem jednak nie tkwi w liczniku?
    jeszcze dzisiaj odepne zwierną i przypne do masy rozwierną zobacyzmy czy będzie to samo...
  • #15
    autoel
    Level 26  
    Witam.
    Wtrącę moje 3 grosze :) ,jeżeli świeci i brzęczy, to ten na filtrze oleju,spróbuj zewrzeć jego kabelek do masy i tak pojeździć,jeżeli ustąpi to czujnik do kitu,jeżeli nie to połączenia albo licznik.
    Cwiczyłem te numery na kolejnych VW1,6 D których ujeżdżałem trzy kolejne w różnych "wcieleniach". :D
    Powodzenia.
  • #16
    elektryczek
    Level 12  
    Zwarłem go do masy i ustało, pojechałem po czujnik zpłaciłem za niego 10 zł i mój problem minoł
    (dla moich następców ;) czujniki są w rożnych kolorach czarne brązowe żółte i chyba białe) ten przy filtrze jest czarny