Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Touran 1.9 TDI wymiana czujnika położenia wału

18 Nov 2010 17:31 42384 15
  • Level 9  
    Witam. Mam pytanko, czy ktoś wymieniał może czujnik położenia wału w VW Touranie 1.9 TDI i czy jest to możliwe bez wyjmowania skrzyni biegów? Pytam bo jeden mechanik powiedział mi że trzeba a inny że nie. Z góry dziękuję za odpowiedz.
  • Helpful post
    Level 15  
    Witam. Powiem szczerze ze nie wymieniałem nigdy w tym autku ale nie spotkałem się jeszcze z wyjmowaniem skrzyni do czujnika, sprawdzałem teraz na AUTO DACIE gdzie on się znajduje i myślę ze nie będzie raczej takiej potrzeby demontażu skrzyni
  • Level 15  
    w kazdym modelu 1.9 tdi jest w tym samym miejscu wiec oznaczenie nie jest do onca potrzebne ale moge sie mylic za co przepraszam
  • Level 34  
    To podaj kod silnika 1.9 TDI przy którym trzeba wyjąć skrzynię dla G28 bo z tego co wiem to nie ma takiej potrzeby, nawet przy silniku 2.0 TDI gdzie odczyt ma miejsce z koła sygnałowego od strony uszczelniacza przy skrzyni.
  • Level 34  
    Kurcze, widzisz kolego T5 też szukałem takiego rysunku ale mnie uprzedziłeś - fajna serwisówka.
  • Level 9  
    Bardzo dziękuję za odpowiedzi na moje pytanie. Czujnik wymieniony bez wyjmowania skrzyni jednak problem nie został jeszcze rozwiązany. Silnik dopóki nie wejdzie w tryb awaryjny gaśnie a w kompie dalej ten sam błąd. Prawdopodobnie jest jeszcze problem z pierścieniem magnetycznym do którego wymiany niestety trzeba wymontować skrzynie. Nie wiem czy to czasem nie moja wina, chyba za długo jezdziłem z nadającym się do wymiany kołem dwumasowym z którego prawdopodobnie wydobyły sie opiłki, które uszkodziły pierścień magnetyczny. Ciekawy jestem czy ktoś miał podobny problem?..
  • Level 1  
    Mam podobny problem, napisz jak rozwiązałeś sprawę. Czy pomogła wymiana pierścienia magnetycznego?
  • Level 10  
    Witam,

    A czy ktoś wymieniał uszczelniacz wraz z pierścieniem magnetycznym??

    Może gdzieś jest opisane na forum jak wymienić na nowy domowym sposobem??
    Jeśli jest gdzieś post to z góry dziękuję!!!

    Jest do tego specjalny przyrząd który wciska i ustawia czujnik z uszczelniaczem.
    Czytałem że wał musi być ustawiony na "0" ale w jakiej pozycji wtedy ma być pierścień ?? - zablokowanej jak wyjmuje się z opakowania czyli otworem do góry ??

    Ja wymieniłem bez przyrządu, gdzie wał ustawiony był na "0" a pierścień otworem do góry (do kropki na obudowie uszczelniacza) Rezultat silnik odpalił i normalnie jeździ ale troszkę gorzej pali tzn. nie od strzału tylko z 2 sec. trzeba go pokręcić.
    Jeśli miałby ktoś wiedzę na ten temat serdecznie dziękuję.

    Pozdrawiam.
  • Level 15  
    T5 wrote:
    mortalbird wrote:
    w kazdym modelu 1.9 tdi jest w tym samym miejscu
    Mylisz się:D



    kolego T5
    mozesz moi podac silnik w kturym czujnik jest w innym miejscu
    nie zebym cos sugerowal ale chcialbym wiedziec na przyszlosc
  • Level 27  
    Jak ten czujnik jest zlokalizowany (jak patrzy jego wtyczka) w Touranie (rozrząd z boku) skrzynia DSG.

    Wstępnie zdemontowałem filtr powietrza ale dalej nic nie widzę. Pozdrawiam!
  • Level 27  
    ok a wtyczka patrzy do przodu auta czy jakoś po skosie do góry/ na dół?