Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak odkrecic urwany odpowietrznik z ukladu hamulcowego

30 Wrz 2004 23:53 39224 22
  • Poziom 18  
    no wlasnie, urwal sie i czesc zostala w "scisku"? da to sie to teraz wykrecic? a stalo to sie w wiekowym poldku....
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 26  
    Może go rozwiercić. Delikatnie.
  • Poziom 21  
    No coż, trochę kichowato ale można tak: rozwiercić otwór w odpowietrzniku i użyć takiego specjalnego przyrządu do wykręcania (coś jak gwintownik tylko z lewym gwintem). Można też w rozwiercony otwór delikatnie wbić kawałek pręta z twardej stali o przekroju kwadratowym lub trójkątnym i próbować pokręcić w lewo. Można też próbować rozwiercić bardzo delikatnie otwór do granicy gwintu i przejechać gwintownikiem. Jak się nie uda to pozostaje rozwiercić pod gwint do odpowietrznika o większej średnicy. Pozdrawiam i życzę powodzenia w tej walce.
  • Poziom 32  
    Specjalne "sruby" pomoga. Wyglada to jak stozkowa sruba z lewym gwintem, wkrecasz to ustrojstwo a reszta powinna sie wykrecic. Warto rozwiercic dziure (nie za mocno) bo to jest kruche. Odrobina temperaturki z palnika tez bedzie bardzo pomocna. Uzywam tego w pracy (nie przy samochodach ale przy innych srubkach) i dziala.
  • Poziom 23  
    Z tego co pamiętam, to są "kalamitki" z grubszym gwintem.

    Można wtedy rozwiercić i nagwintować - bez stresu :wink: .

    Jednak najpierw sprawdż, czy są one dostępne.

    Pozdrawiam :) .
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 26  
    "kalamitki" służą do smarowania i nie nadają się na odpowietrznik.
    specjalny przyrząd do wykręcania nazywany jest wykrętak i nie zawsze zdaje egzamin. Jest kruchy i stożek stopniowo wkręcając się "rozpycha" część, którą chcemy wykręcić co powoduje odwrotny efekt od zamierzonego.
    Płyn hamulcowy powoduje bardzo skuteczne zapiekanie.
    Podgrzanie palnikiem jest bardzo skuteczne, w tym przypadku grozi uszkodzeniem uszczelek i innych elementów gumowych.
    Próbuj zapuścić płynem WD-40 , jak nie pomoże - pozostaje wiertarka...
    Ostrożnie bo dolna część otworu jest odpowiedzialna za szczelność.

    Powodzenia
  • Poziom 23  
    Upsss ......... :oops: , chodziło Mi oczywiście o odpowietrznik.

    Pozdrawiam :) .
  • Poziom 21  
    Witam.
    Przed próbą wykręcenia np. wykrętakiem proponowałbym opukać młotkiem poprzez jakiś bolec urwaną cześć.Podczas wykręcania skorodowanych śrub takie opukiwanie bardzo pomaga.
  • Poziom 18  
    ok, jutro sie biore do roboty i ofektach poinformuje, dzieki wszystkim za info
  • Poziom 17  
    chrupkus napisał:
    ok, jutro się biore do roboty i ofektach poinformuje, dzieki wszystkim za info


    kiedyś się z tym bawiłem. urwałem dwa. próbowałem rozwiercać, wykręcać itp. oczywiście odpowietrznik wkręcony w aluminium
    ostatecznie rozwierciłem otwór o 1 mm więcej, nagwintowałem i wkręciłem większe odpowietrzniki.
    jeb...a było przy tym tyle że nawet nie pisze, a potem okazało się że nowy cylinderek kosztuje 25 PLN.

    tak więc zanim zaczniesz cokolwiek wiercić dowiedz się ile nowa część będzie kosztować

    pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Zgadza się.
    I będzie to nowa część, a na hamulcach się nie zrobi oszczędności.
    Może się to kiedyś zemścić i oby ewentualne straty były tylko materialne...
    Ale gdyby udało się wykręcić bez uszkodzeń - zawsze to satysfakcja.
  • Poziom 23  
    kruczi napisał:
    jeb...a było przy tym tyle że nawet nie pisze, a potem okazało się że nowy cylinderek kosztuje 25 PLN.


    Gorzej będzie, jak to jest zacisk, a na to wskazuje.

    One nie są tanie :wink: .

    Pozdrawiam :) .
  • Poziom 15  
    Ja też miałem taki przypadek, ale nie bawiłem się z odpowietrznikiem tylko odpowietrzyłem popuszczając przewód hamulcowy i hamulce działają idealnie - może więc warto spróbować?


    Hamulce są przez samo "h" :wink:
    Poprawiłem.
    ankuch.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zdarzały mi się odpowietrzniki nie do "wzięcia" zwykłym wiertłem.
    Ostrzyłem wiertło widiowe tak jak do metalu (nie jest to takie łatwe) i wtedy się udawało rozwiercić. Z gwintem różnie bywało, nie zawsze udało się ocalić. Wtedy otwór na M10 i albo odpowietrznik nadwymiarowy, albo śruba M10 przewiercona wzdłuż , np. wiertłem 2,5 mm a na dno otworu niewielka kulka od łożyska. Świetnie się dopasowuje do aluminium zacisku.

    gogo4 napisał:
    Ja też miałem taki przypadek, ale nie bawiłem się z odpowietrznikiem tylko odpowietrzyłem popuszczając przewód hamulcowy i hamulce działają idealnie - może więc warto spróbować?


    Ten sposób jest skuteczny i w miarę prosty w przednich zaciskach, w tylnych jest to bardziej skomplikowane, można ukręcić przewód elastyczny, który jest wkręcany bezpośrednio w zacisk.
  • Poziom 2  
    Spróbój nawilżąć to miejsce używająć np opakowania po filmie foto z olejem napędowym i skrawka szmatki tam zanurzonej, najlepiej przez całą noc następnie użyj opisywanego wykrętaka Jeśli inne sposoby nie pomogą musisz wykręcić cylinderek i spróbować uratować go już w imadle
    jeśli masz wątpliwości kup nowy koszt około 10 zł
    Przy operacjach z hamulcami zwróć uwagę na przewody elastyczne czy nie mają jakichś uszkodzeń a przy ich montażu nie wolno ich skręcać, można to poznać po pasku biegnącym wzdłuż przewodu Musi on biec prosto a nie spiralnie.
    Po zmontowaniu całości poszuka jakieś drogi szlakówki i jadąć z niewielką prędkością gwałtownie zahamuj na ziemi powstaną widoczne ślady Musżą być widoczne ślady wszystkich kół koło które nie zostawiaśladu nie hamuje lub chamuje za słabo ( zapieczone cylinderki, zużycie okładzin, nieszczelność i wiele innych) oraz ślady kół danej osi muszą być takie same lub podobnej długości , w przeciwnym przypadku np. na śliskiej nawierzchni przy hamowaniu twój pojazd może zacząć się obracać
    Pozdrawiam!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    1jarek napisał:
    Jeśli inne sposoby nie pomogą musisz wykręcić cylinderek i spróbować uratować go już w imadle
    jeśli masz wątpliwości kup nowy koszt około 10 zł


    Kolego czytaj uważnie. To jest Polonez. Cena zacisku hamulcowego to grubo ponad 200 zł.
  • Poziom 15  
    Cytat:
    Hamulce są przez samo "h"
    Poprawiłem.
    ankuch.

    Rzecz jasna, że przez samo "h", jednak czasem zdarzają mi się głupie wpadki (ten typ tak ma). Dzięki za poprawienie błędu.
  • Poziom 14  
    Prostego sposobu na to niema .Roobiłem to nie raz, i najlepszym
    sposobem jest rozwiercanie do granicy gwintu i gwintowanie gwintownikiem o odpowiednim skoku ,powinien wypchnąć resztki.
    Odradzam urzycie wykrętaków, ponieważ można pogorszyć jeszcze sprawe (złamanie wykrętaka)
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Jest jeszcze inny sposób na wykręcenie urwanego odpowietrznika. Mianowicie na urwany odpowietrznik należy nałożyć nakrętkę M8, lub kawałek płaskownika z wywierconym otworem troszkę większym niż srednica odpowietrznika i przyspawać najlepiej przy pomocy migomatu. Wysoka temperatura powoduje rozluźnienie produktów korozji, co po ostygnięciu ułatwia wykręcenie urwanej części. Najbardziej uparty urwany odpowietrznik dał mi się wykręcić po trzeciej próbie (urywał się po kawałku). Praktycznie punktowe działanie temperatury nie powoduje żadnych uszkodzeń.
    Życzę powodzenia.
  • Poziom 23  
    W pierwszym poście pisze "scisku. Wiadomo, że chodzi o zacisk.

    Nie przytaczajcie więc cen rzędu 10, czy 25 złotych :!: .

    Zacisk do "Poldka" kosztuje coś koło 150-200 złotych.

    A poza tym wiekowe "Poldki" miały wszędzie tarcze, a co za tym idzie zaciski.

    Proponuję rozwiercić i wkręcić nowy grubszy odpowietrznik, lub kupno nowego lub używanego zacisku np. ze szrotu.

    Pozdrawiam :) .
  • Poziom 19  
    He . Pytanie tylko czy urwał sie cały . Jeśli jest na równi z zaciskiem to tylko jak pisza koledzy . Jeśli coś wystaje to opiłu delikatnie i poszukaj klucza nasadowego który ma scianki a nie coś w rodzaju wieloklinu . Do poldów polecam końców nasadowa stanleya . Od czasu kiedy mam ten zestaw nie urwał sie ani jeden odpowiecznik . Co do spawanie jak mowił AKM to dobry patent ale praktycznie bez migomata nie wykonalny . Próbowałem sie bawić w to zwykła elektrodówa ale za każdym razem odkruszał sie spaw . Na twoim miejscu bym otworzył jakąś giełde samochodowa i poszukał innego zacisku w poldach taka zabawa sie poprostu nie opłaca bo zaciski używane chodza po 30-50 zł jeśli nie masz układu hamulcowego LUCAS . Jeśli powiesz ze to przedni zacisk to masz więcej szczęścia bo to całkowicie nie chodliwy towar . Największe problemy sa z tylnymi zaciskami to padaja często w nich tłoczki nie da sie ich ruszyć . Jak robisz zaciski to zmień gumki koszt 4 zł . Jeden oring i jedna uszczeleczka przeciw pyłowa . tylko jeden warunek musisz w środku bardzo dokładnie wyczyścić cylinder ze smieci . i spawdzić czy tłoczek bez uszczelki luźno chodzi . jeśli na tłoczku sa ślady rdzy to albo wymiana (21 zł) albo robienie nowych gładzi przy pomocy papieru wodnego 2000 . AA jest jeszcze jedna metoda tylko dość niebezpieczna . Musisz mieć złamane wiertło i je ztępić . Najlepiej na szlifierce zrobić . włączasz przewiny bieg wiertarki i próbujesz wywiercić . Jak sie dobrze odpowiecznik od tępego wiertła rozgrzeje to czasami sie wykręci bez problemu .
    Pozdrawim
  • Poziom 18  
    troche mi sie zeszlo z odpowiedzia na posty ale juz informuje co mi sie udalo zrobic a czego nie.....
    a i ku rozwianiu watpliwosci byl to nie stety scisk a nawet dwa.... wiec tak odpowietrzniki byly urawane calkowicie. Na poczatek wziale rozwiercilem je aby moc je podejsc wykretakiem, podgrzalem calosc palnikiem, wkrecilem wykretak, ktory sie ....zlamal.... no i zostal mi drugi scisk wiec zrobilem podobnie tylko juz uzylem wiekszego wykretaka i ....... peklo mi pokretlo gwintownika... wiec juz prawie zwatpilem az zaczalem myslec nad odpowietrzeniem tego innym sposobem. i oto co wymyslilem(moze to pomoze tym ktorzy tez nie mogoa wykrecic tego ustrojstwa...) cos mi mowilo zeby jak wykrece scisk zeby zatkac przewod hamulcowy zeby sie nie zapowietrzyl.... i dobrze mowilo....... wiec wszystko poczyscilem, wymienilem uszczelki, posmarowalem, zlozylem wzialem strzykawke z igla i napelnilem nia cylinderek bardzo powoli plynem tak azeby ucieklo z niego powietze.napelnilem do pelna i wkrecilem przewod hamulcowy, minimalna ilosc powietrza usunalem luzujac przewod hamulcowy. i to zadzialolo. hamuje ok i reczny tez jest :D
  • Poziom 23  
    Witam.

    Każdy mechanik z odrobiną ikry zna ten sposób :wink:.

    Mam nadzieję, że to dobrze odpowietrzyłeś ?.

    Pozdrawiam :).