Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8 tdi 90KM dymi i niewkreca sie na obroty

jokerro 18 Nov 2010 19:23 3532 6
  • #1
    jokerro
    Level 34  
    Witam,samochod jak wymieniony w temacie.Zimno pali na dotyk,zadna swieca niegrzeje a on i tak pali za 1 razem.W czym problem?Na zimnym silniku i wolnych obrotach chodzi w miare,ale jak chce dodac gazu to tak jakby niepalil na 1 cyl,zaczynam slyszec klepanie w silniku,dymi i ciezko sie mu wkrecic na obroty.Nastepnie,samochod sie rozgrzewa(przez caly ten czas jest bialy dymek taki delikatny)i po nagrzaniu zaczyna definitywnie przerywac tak jakby na 1 lub 2 cylindry i zaczyna jakby stukac w silniku.Rozrzady ok,po ustawieniu wszystko pasi na swoje miejsce.Glowica sciagnieta-zaden tlok niewidze zeby mial luz na panwece albo u gory na sworzniu.Glowica widze tez w miare,uchylalem zawory to niesa gniazda poprzypalane.Sprezanie raczej tez ma jak na zimnym bez swiec pali na tyk.
  • #2
    adamblonsky
    Level 15  
    Witam! a który rok tego focusa, jaki typ wtrysku paliwa?
    a sprężanie to trzeba zmierzyć a nie bazować na domysłach,
    czy przestał chodzić po tym ściągnięciu głowicy?
  • #3
    jokerro
    Level 34  
    Bodajze to jest rok 2000,sprawdze dokladnie potem i napisze.Wtrysk zwykly,pompa z nastawnikiem i wtryski dlugopisy i nic pozatym,nawet sterujacego niema.Glowice sciagnołem bo chcialem zobaczyc czy ktorys tlok niepodskakuje na korbowodzie poniewaz robi sie metaliczny glosny dzwiek jak sie nagrzejei tak jakby wcale niepalil na 1 cyl.Mysle ze cisnienie ma bo na garach jeszcze choinka jest i gniazda niesa powypalane.Dwa wtrsykiwacze na probniku jak patrzyłem to przy delikatnym nacisku czasem lubia zalać,lecz przy normalnej probie rozpylaja ladnie.

    Dodano po 28 [minuty]:

    Tj.dokladnie 99r.
  • #4
    adamblonsky
    Level 15  
    podłącz kompa, tylko jakiegoś porządnego, ewentualnie sprawdź układ zasilania czy się przypadkiem nie zapowietrza, no chyba że paliwo do kitu, może ktoś nalał benzyny???
  • #5
    jokerro
    Level 34  
    Twoje sugestie sa calkiem mozliwe i trzeba to sprawdzic.Tylko skad metaliczny odglos w silniku narastajacy wzgledem rozgrzewania sie silnika.Czy jest mozliwosc wtryskiwania ropy nie w tym momencie co potrzeba?Z tego co wiem to raczej nie jesli rozrzad jest ustawiony ok.Czy aby przypadkiem jest jakis niekontrolowany wtrysk paliwa do cylindra?A wtedy bedzie metaliczny odglos
  • #6
    jokerro
    Level 34  
    Moze ciekawostka.Na wyłaczonym zaplonie jak krece silnikiem za wal dookoła to ropa tryska z rurek.
  • #7
    adamblonsky
    Level 15  
    no to może pompa do pompiarza na stół i niech sprawdzi.
    a stukać to na 99 % od niespalonego paliwa