Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Linksys WAG54GP2 - nie rejestruje mnie do VOIP :(

18 Lis 2010 19:54 5622 25
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mam problem ze sprzętem Linksys WAG54GP2, który ma zintegrowaną bramkę VOIP. I właśnie o VOIP chodzi. Problem polega na tym, że cały czas mam status . "Registration State: Failed" (konto jest we freeconet). Do routera internet podpięty jest przez LAN (czyli bez funkcji modemu) tak więc router działa jako switch i AP. Próbowałem już wszelkich ustawień w zakładce Voice bez skutku. Dodatkowo pożyczyłem od kumpla bramkę PAP2-NA, podłączyłem ją do wspomnianego routera skrętką żeby sprawdzić to na niezależnej bramce i wszystko działa prawidłowo. Mogę dzwonić, odbierać. Wszystko gra.
    Czy możecie podpowiedzieć gdzie może tkwić błąd? Może coś mam źle ustawione w ogólnej konfiguracji routera? Poniżej screeny z zakładki Basic Setup i Advanced routing? Może tu jest coś nie tak?
    Linksys WAG54GP2 - nie rejestruje mnie do VOIP :( Linksys WAG54GP2 - nie rejestruje mnie do VOIP :( Linksys WAG54GP2 - nie rejestruje mnie do VOIP :(
    Myślałem, że to może wina NAT bo sieć w której mam net jest dość skomplikowana, ale skoro niezależna bramka działa prawidłowo to chyba wszystko z tym jest ok?
    Z góry wielkie dzięki za pomoc.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Obrazki dodaj w/g zasad tego forum Jak duży obrazek to [x] miniaturka przy uploadzie. Obrazki z imageshmacka/fotosika/froga i innych obrazkowych serwisów znikną po jakimś czasie i tu zostanie czarna dziura - a tego to raczej nie chcemy.

    Pokaż ustawienia VOIP.

    Bramka bramce nierówna, jedne radzą sobie lepiej z NAT-em niż inne.
  • Poziom 10  
    Ustawienia z której zakładki pokazać (System, SIP, Provisioning, Regional, Line 1, Line 2, User 1, User2)? Ustawień w trybie "Advanced" jest strasznie dużo. Choć oczywiście jak trzeba to jakoś to ogarnę i wrzucę wszystkie. Jeśli chodzi o NAT i sieć w której jestem to mam do niej całkowity dostęp tak więc mam przekierowane porty jeśli o to chodzi.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Zakładki: System, SIP, Line 1 ?

    Także inne zakładki gdzie pojawia się słowo "port" "NAT" "RTP" "SIP"
  • Poziom 10  
    Załączam screeny:
    Linksys WAG54GP2 - nie rejestruje mnie do VOIP :( Linksys WAG54GP2 - nie rejestruje mnie do VOIP :( Linksys WAG54GP2 - nie rejestruje mnie do VOIP :( Linksys WAG54GP2 - nie rejestruje mnie do VOIP :(
    Linksys WAG54GP2 - nie rejestruje mnie do VOIP :(
    Linksys WAG54GP2 - nie rejestruje mnie do VOIP :(
    Linksys WAG54GP2 - nie rejestruje mnie do VOIP :(
  • Specjalista Sieci, Internet
    Na próbę czy możesz wpisac IP VOIP-a do DMZ routera ?
  • Poziom 10  
    Ok, zrobię to dzisiaj i dam znać jaki wynik. Dzięki.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Jak DMZ zadziała to usuń IP z DMZ i w konfiguracji voia są porty
    SIP oraz zakres RTP_min-RTP_max które przekierujesz na routerze (SIP TCP/UDP a RTP tylko UDP) na IP voipa.
  • Poziom 10  
    Zrobiłem tak jak radziłeś i nadal mnie nie rejestruje. Konfigurację ustawiałem na głównym routerze - bramie, za którym jest już tylko modem, było DMZ, było przekierowanie wszystkich portów i nadal lipa :( a na niezależnej bramce działa (z przekierowanym tylko portu SIP). Jakieś dalsze pomysły?
  • Specjalista Sieci, Internet
    > Jakieś dalsze pomysły?
    Pewnie,

    NAT Mapping enable: Yest - testuj
    Stun Enable: załącz - przetestuj
    Sprawdż czy twój dostawca ma swój STUN server

    Daj linka do podręcznika (PDF) lub załacz PDF do VOIP-a.

    W konfiguracju zrzutach widziałem konfiguracje do logowania i debugowania.
    Zainstaluj Kiwi syslog na twoim komputerze i uruchom

    W ustawieniach VOIP-a jest
    Syslog Server : ip twojego komputera
    Debug Server : czytaj co to znaczy ?
    Debug Level : max tutaj dajesz

    SIP Debug Option: Co jest na liście, daj coś na maxa

    Po zmianie ustawień, reboot VOIPa, Sprawdż co jest w logach routera i co kiwi log server widzi.

    Dodano po 1 [minuty]:

    W ustawieniach masz SIP port 9970, tak ci kazał twój VOIP dostawca ?
    Bo normalnie to port SIP jest 5060.
  • Poziom 10  
    "NAT Mapping enable: Yes" - sprawdzane już wcześniej i nie działa
    "STUN enable" - to samo, z tego co wiem freeconet nie ma swojego stun servera ale próbowałem innych m.in. stun.ekiga.net.
    Tu są manuale do mojego linksysa
    klik
    Po wejściu na tę stronę z "Select Hardware Version" wybierz 2.0 i będą PDFy do mojego sprzętu.
    Z tym kiwi syslog to mnie zagiąłeś - nigdy tego nie używałem. Zainstalowałem Kiwi Syslog Deamon (Version 8.3.4) ale nie wiem o co tu biega...
    Cytat:

    Syslog Server : ip twojego komputera
    Debug Server : czytaj co to znaczy ?
    Debug Level : max tutaj dajesz

    W syslog server wpisać IP mojego kompa z którego konfiguruję VOIPa - czyli IP z sieci lokalnej?
    Debug server - nie wiem o co chodzi?
    Debug level - max mogę ustawić 3
    Port SIP ustawiłem na 9970 sam nie wiem czemu, sprawdzę więc na 5060.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Syslog to taki serwer który nasłuchuje na porcie 514/UDP (standardowy port serwera syslog) i otrzymuje wiadomośći od syslog klientów, np od twojego routera.

    Uruchom syslog na twoim komputerze.
    Start/uruchom: CMD.exe wpisz
    netstat -an| find "514"
    co widać ? jest coś ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Debug server i Syslog Server wpisujesz IP twojego komputera, czyli tam IP komputera gdzie jest uruchomiony syslog server.
  • Poziom 10  
    Wpisałem podane netstat -an| find "514" i nic się nie dzieje, nic nie wyświetla.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Kiwi syslog uruchomony masz ?
  • Poziom 10  
    Ok odpaliłem kiwi sysloga, wpisałem w podane miejsca IP kompa i po wpisaniu komendy wyświetliło mi to:

    C:\Users\user>netstat -an| find "514"
    TCP 127.0.0.1:49513 127.0.0.1:49514 USTANOWIONO
    TCP 127.0.0.1:49514 127.0.0.1:49513 USTANOWIONO
    UDP 0.0.0.0:514 *:*
  • Specjalista Sieci, Internet
    > UDP 0.0.0.0:514 *:*

    syslog nasłuchuje, teraz wpisz IP komputera do syslog server i debug server

    Dokumentacją linksysa do tego modelu można się podetrzeć, otwarłem PDF-a, wyszukuję słowa "syslog" i kicha.
  • Poziom 10  
    Te IP są już wpisane do syslog i debug i właśnie to wyświetla.
  • Specjalista Sieci, Internet
    lepiej zacznij czytac swoje PW
  • Poziom 11  
    Witam, ja rowniez posiadam ten routerek i rowniez mam go niestandardowo podpietego na LAN a nie WAN i rowniez korzystam z freeconet'a.

    Moim zdaniem tak. Kluczowe jest abys mu podal Dnsy na pierwszej stronie konfiguracji. Gdyz w przeciwnym wypadku urzadzenie nie wie gdzie jest pomimo tego iz ma internet na wyciagniecie reki.

    Natomiast druga rzecza jaka mozesz zrobic, ktora troche ci ulatwi konfiguracje - jest zalogowanie sie poprzez strone na swoje konto freeconet'a tam w zakladce konfiguracja i podzakladce autokonfiguracja
    dodajesz nowe urzadzenie ktore wybierasz z listy. Przepisujesz z routera mac adres na strone itd. po czym generujesz autokonfiguracje. Teraz jeszcze 2 rzeczy. Na linksysie w zakladce voice (klikasz admin login i advanced view) zakladka Provisioning i tam wklepujesz w pole Profile Rule taka wartosc:

    Code:
    http://conf.freeconet.pl/$PN/init.cfg


    a nastepnie zapisz i na koniec odlacz na chwile od pradu router i zalacz go ponownie - sciagnie on sobie konfiguracje automatycznie.
  • Poziom 1  
    Urzadzenie Linksys WAG54GP2 podpiete do neostrady = DZIALA,
    skonfigurowany voip = wedlug wskazowek i dalej nie dziala co mozna jeszcze zrobic

    Moze moglby ktos przeslac plik backupu w takiej konfiguracji oczywiscie ze skasowanymi loginamoi haslami w te miejsca wpisac do wpisania
  • Poziom 11  
    Może całkowite przeprogramowanie pomoże
    Link do strony gzie sa GPL dla tegoż routera wszelakich typów
    http://download.modem-help.co.uk/mfcs-L/LinkSys/WAG54GP2/
    mam problem po naprawie switch nagminnie to w Linksysie psuje właściwe we wszystkich modelach padają kondensatory nawet wizualnie OK
    szukam kogoś kto zna procedurę wymiany całego softu GPL 290 MB
    ktoś mądry wsadził mi upgrade z Annex A a mam Annex B
  • Poziom 9  
    Witam, z tym samym pytaniem jak podłączyć (i skonfigurować) WAG54GP2 do ineternetu poprzez LAN . Czy któryś z portów ethernet jest jakoś wyróżniony do takiego połączenia , czy wzystko jedno który ?
    Następnie w "Basic Setup" - który wybrać "mode" i "encapsulation" ?

    Router Mode
    - RFC 1483 Bridged
    - RFC 2516 PPPoE

    ADSL mode
    - RFC 1483 Bridged
    - RFC 2516 PPPoE
    - RFC 1483 Routed
    - IPoA
    - 2364 PPPoA
    - Bridge Mode Only

    niestety manual omija szerokim łukiem takie niestandardy ;-(
  • Poziom 26  
    Czy w końcu komuś udało się uruchomić VOIP na tym routerku WAG54g?????

    Jeśli tak to podajcie screeny albo podpowiedzcie, bo w sumie użytkowników Elektrody jest wielu a pomoc fachowa marna!
  • Poziom 11  
    Odkop - tak przy okazji, podobnie jest z wieloma bramkami podpiętymi za routerem (np. SPA112). O dziwo wpisanie statycznej konfiguracji (sztywny IP, maska, brama) i podanie DNSów pomaga w większości przypadków.

    Piszę ten post, bo akurat przed chwilą miałem problem w rejestracji SPA112 za routerem WRT160NL (oba urządzenia Linksys/Cisco), VoIP od Freeconet właśnie. Wpisanie DNSów pomogło, rejestracja nastąpiła momentalnie. Może komuś się przyda ta informacja, bo nigdzie na stronie providera VoIP tego nie znalazłem.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    Niestety, nie pomaga w przypadku WAG54GP2 . Ten model wymaga połączenia z internetem TYLKO przez xDSL bo inaczej nie widzi połączenia i z VOIPem nie połączy.
  • Poziom 11  
    Cóż, w przypadku bramek (SPA112, PAP2/2T) działa. To ciekawe, znaczy się że urządzenie działa tylko zgodnie z przeznaczeniem (jako router z bramką). Jednak kilka drobnych uwag co do konfiguracji z powyższych screenów:

    1. Opcja "NAT Keep Alive Enable" jest wyłączona. Powinna być włączona, zwłaszcza w przypadku takiego połączenia z Internetem.

    2. Tak samo opcja "DNS SRV Auto Prefix" jest wyłączona, a powinna być włączona.

    3. Czas "Proxy Fallback Intvl" powinien być taki sam jak dla rejestracji (w przypadku Freeconet 60s).

    4. Dial plan proponowałbym pozostawić domyślny, aby uniknąć problemów ze zmianami (czyli "(*xx|[3469]11|0|00|[2-9]xxxxxx|1xxx[2-9]xxxxxxS0|xxxxxxxxxxxx.)" ).

    Może po weekendzie będę miał dostęp do tego routera to spróbuję odpalić na nim VoIP'a z Freeconet za np. moim Linksys'em.

    Pzdr.