Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega B- Skoki Temperatury Silnika

wojtun 23 18 Lis 2010 20:53 5716 5
  • #1 18 Lis 2010 20:53
    wojtun 23
    Poziom 8  

    Witam,
    posiadam Omegę B 96 2.0 8V kombi i mam problem z wysoka temperaturą, zawsze trzymała się na 90 stopni od kilku dni w trasie trzyma 92,5 a w mieście dochodzi do 100! Jak wyjeżdżam z miasta to znowu spada do 92,5... Kiedy temp. była na 100 otwieram maskę a tam nie chodzą żadne wentylatory... sprawdziłem na krótko duży wentylator- zdjąłem kostkę z czujnika z chłodnicy, zwarłem, duży wiatrak chodzi:), nie miałem czasu sprawdzić mniejszego wentylatora, ale sprawdziłem bezpiecznik do małego wentylatora był ok. Co jest wadą? jak znaleźć usterkę?? I co załącza te styczniki(przekaźniki) wentylatorów???
    Jest coś jeszcze, jak dzisiaj zajechałem na CPN miałem 100 temp. zatankowałem, odpalam a wskaźnik temperatury nie reaguje- pewnie sie spieprzył:( jak znaleźć przyczynę usterki i gdzie znajduje się czujnik temperatury i jak go sprawdzić???
    Teraz silnik mi sie grzeje i nie działa wskaźnik temperatury:(
    Proszę o pomoc...

    1 5
  • #2 19 Lis 2010 23:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 20 Lis 2010 09:38
    wojtun 23
    Poziom 8  

    Czy termostat? nie jestem pewien, ale jak podchodziło mi powoli do 100, to potem raptownie spadło do 95- czyli chyba raczej sprawny... A co do włącznika termicznego to pół roku temu miałem taką przygodę, że podwinęła mi się plastikowa osłona wiatrowa pod wiatrak i co prawda wiatrak się nie spalił, ale spalił się bezpiecznik( dokładnie to spaliła się plastikowa osłona bezpiecznika, wyparowała!!- nigdy takiej akcji wcześniej nie widziałem). po wymianie bezpiecznika wentylator zaczął chodzić (przy temp. 97) i wszystko było w porządku przez 5 miesięcy... Do teraz, gdzie znajduje się ten włącznik termiczny???

    0
  • #4 20 Lis 2010 10:38
    qwertk
    Poziom 1  

    wojtun 23 napisał:
    zdjąłem kostkę z czujnika z chłodnicy, zwarłem, duży wiatrak chodzi:),

    czy to nie ten czujnik.... ;)

    0
  • #5 20 Lis 2010 15:19
    Karol8526
    Poziom 10  

    Ja miałem troszkę gorszą sytuacje bo termo się zablokowało w stanie zamkniętym efekt - temp. chłodziwa ponad 100 stopni a wentylator nie załączał się ponieważ wskazanie temp. jest mierzone koło termostatu a pomiar temp. do załączania wentylatora jest mierzony na chłodnicy. Więc kolega może mieć przymknięty termostat i nawet przy 100 stopniach może się nie załączać wentylator ponieważ na chłodnicy jest niższa temp.

    1
  • #6 20 Lis 2010 15:56
    przemek1982-25
    Poziom 18  

    sprawdz oponik pod podstawa akumulatora jest przykrecony mialem pare przypadkow ze sie powypalaly

    0