Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z BRC w peugeot pratner 1.4 gaśnie na luzie

19 Lis 2010 13:19 4519 27
  • Poziom 16  
    Witam,
    mam taki problem od dłuższego czasu: przy dojeżdżaniu do świateł lub wyrzuceniu na luz auto gaśnie na gazie. na benzynie niema takie problemu. Czasem na benzynie auto samo wkręca sie na troche wyższe obroty ale to sporadycznie. próbowałem wielu rzeczy. nie wiem gdzie możne byc usterka, kiedyś jak tankowałem na jednej stacji w drodze do wawy auto chodziło idealnie na tamtym gazie ani razu nie zgasło (tankowałem kilka razy tam) po powrocie do mojego miasta jak tylko zatankowałem tutejszy gaz odrazu problem powrócił....
    dane auta
    auto peugeot partner 1.4 75km
    przy instalacji wymieniłem: filtry, ostatnio zregenerował parownik był mocno zabrudzony
    instalacja brc parownik genius 1200
    wymieniłem też świece i kable
    teraz ma problem jak wyregulować parownik bo w ogóle nie chce jeździć na gazie po przełączeniu dusi sie i szarpie po chwili
  • Poziom 15  
    Instalacja gazowa do ustawienia. Najlepiej podjedź do jakiegoś gazownika i zrobi to profesjonalnie. Możesz sam pokombinować przy parowniku regulować i na kablach od gazu ale na własne ryzyko.
    Być moze membramy parownika do regeneracji.
  • Poziom 16  
    hej właśnie membrany zaworek i reszte w parowniku wymieniłem na nowe i po złożeniu auto nie chce jeździć na gazie, tak jakby sie dusiło nie wiem jak go ręcznie wyregulować, u góry parownika jest jedna śruba na imbus ale jej kręcenie za dużo nie dało...jest jeszcze inna opcja regulacji?? może zwiększenia ciśnienia??
    u gazownika byłem kiedyś i to nie jednego, jeden powiedział że niema sprzętu do tej instalacji żeby sie podłączyć, inny zaproponował nową instalacje za 1000zł, ostatnio byłem jeszcze u jednego i powiedział że w poniedziałek może cos popatrzeć ale nie obiecuje za wiele.
    dlatego sam chce cos do tego czasu pokombinować.
  • Poziom 15  
    do parownika powinien iść wąż od gazu i na tym wężu powinien być zaworek pokręć nim w prawo i w lewo, może to coś da. Jak nie masz możliwosci regulacji to już tylko jakić flachowiec :)
    Mam nadzieje że pomogłem :) Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Hej,
    próbowałem regulowac na reduktorze, auto jedzie ale jak zwalniam dośc znacznie to gaśnie czasem szarpnie podczas jazdy. na węzu od gazu znalazłem takie cos: myśle ze to jakiś zawór ale nie wiem jak go regulowac z góry jest taki plastik nie chciałem go odginac zeby nie uszkodzic czegos, od spodu jest śruba na płaski klucz chyba 10
    Problem z BRC w peugeot pratner 1.4 gaśnie na luzie Problem z BRC w peugeot pratner 1.4 gaśnie na luzie Problem z BRC w peugeot pratner 1.4 gaśnie na luzie
  • Poziom 15  
    chodziło mi raczej o taki zawór przelotowy na wężu którym regulujesz dawkowanie gazu ale nie widzę go na zdjęciach. Zobacz czy nie ma go na wężach odchodzących od parownika. Wydaje mi sie że to ten na 3 zdj dolny.
  • Poziom 16  
    ten o którym Ty mówisz to raczej jest od wody, od gazu jest jeden od dołu miedziany chyba, i właśnie on idzie to tego zaworu co zrobiłem zdjęcie tylko nie chce tego uszkodzić niepotrzebnie
  • Poziom 15  
    Na zdj 1 i 2 to masz elektro-zawór gazu co Ci sie przełącza jak przechodzi na gaz, raczej nic sie na nim nie reguluje. Jak na tym wężu nie ma zaworka to pozostaje do jakiegoś innego gazownika jechać.
  • Poziom 12  
    Po wymianie mebram w parowniuku ciśnienie fazy gazowej się zmienia nieznacznie, ale jeśi nie masz programu i MAP-sensora do skontrolowania, to na zasadzie prób i błędów nie naregulujesz. Bez kontroli nie wiesz czy dobrze złożyłeś parownik.Musisz jechać na wrsztat i skalibrować urządzenie.
  • Poziom 20  
    hirsh napisał:
    Na zdj 1 i 2 to masz elektro-zawór gazu co Ci sie przełącza jak przechodzi na gaz, raczej nic sie na nim nie reguluje. Jak na tym wężu nie ma zaworka to pozostaje do jakiegoś innego gazownika jechać.


    Koledzy niema zaworka, bo to instalka wtryskowa :D. Ze zdjęć zgaduję, że to Flying Injection III gen. Problem leży raczej w dystrybutorze SMART, a nie w reduktorze. Chociaż reduktor może być drugim problemem. Bez podłączenia do kompa i sprawdzenia smarta się nie obejdzie.
  • Poziom 16  
    hm...ja myślałem ze to stara instalacja bo w 2004r zakładana była i jakoś w papierach było co o pierwszej generacji...muszę sprawdzić
    ale mniejsza o to czyli nic nie podziałam bez podłączenia do kompa??
    reduktor zregenerowany próbowałem ustawić tą śruba u góry ale dalej na wolnych gaśnie i szarpie
  • Poziom 20  
    Na reduktorze można ustawić tylko ciśnienie, które powinno wynosić około 1200 mbar, a do tego jest niezbędne podłączenie kompem. W dystrybutorze smart jest 9 cewek i jeśli jedna z nich będzie miała defekt to praca silnika będzie odbiegać od normy.
  • Poziom 16  
    ok juz wiem gdzie jest ten dystrybutor smart da rade go rozebrać i naprawić??


    Wlepić kolejne ostrzeżenie za pisownię? Proszę natychmiast poprawić wszystkie swoje posty. Mod. Paweł wawa
    że niby ortografia?? jakoś firefox nie pokazuje mi żadnych błędów
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Można rozebrać i umyć. Jeśli będzie spalona jedna z cewek to niestety złom. Obstawiam, że tak będzie.
  • Poziom 16  
    niestety gazownik nic nie pomógł nie mają sprzętu do tej instalacji, pozostaje mi Wrocław ale narazie nie wybieram się, więc może spróbuje rozebrać ten dystrybutor smart... ewentualnie ktoś może wie czy da rade kupić coś takiego nowego i gdzie??
  • Poziom 20  
    Można kupić u dystrybutora BRC na Polskę. Wrocław Powstańców Śl. 20,
    tel./fax (0-71) 785-40-51
  • Poziom 16  
    pisałem jeszcze wczoraj wieczorem do firmy która zakładała instalacje we Wrocławiu i zaproponowali przyjazd w następnym tygodniu regeneracja dystrybutora 200zł ewentualnie jeżeli cewka spalona to nowy 1000zł...:(
    spróbuje chyba dzisiaj sam go rozebrać i zobaczyć czy cewki są ok jak nie to zadzwonię do przedstawiciela BRC i zapytam o cenę tego dystrybutora.
    jak sie zabrać za jego rozebranie??
  • Poziom 20  
    Ten element do tanich nie należy. Do demontażu potrzebny jest klucz imbusowy. Wiele rozkręcania niema.
  • Poziom 16  
    ok a butle muszę zakręcać?? bo nie chce mi sie pod auto wchodzić...
  • Poziom 20  
    Niema potrzeby zakręcać dopływu gazu ponieważ smart znajduje się po elektrozaworze, który zamyka dopływ.
  • Poziom 9  
    A ja bym szukał problemu gdzie indziej. Nie czytałem wszystkich wypowiedzi ale jeśli to coś pomoże to miałem jeszcze tydzień temu to samo, gaśnie przy hamowaniu na luzie najczęściej. Ja wyczyściłem dokładnie przepustnice i klapke w niej, pomogło.
  • Poziom 16  
    ok dzieki za wszystkie rady , dzisiaj po pracy postaram sie sprawdzic te dwie rzeczy
  • Poziom 16  
    sprawdziłem wczoraj ten dystrybutor smart i tak:
    - po otwarciu cewki chyba ok, sprawdziłem na stole podając 12v i sprawdzałem czy jest przyciąganie metalowej pincety i na dwóch które były najbardziej używane przyciąganie było mocne i chyba jest ok. reszta tak różnie przyciągałe i teraz nie wiem czy nowy będzie przyciągał na wszystkich tak samo czy to zależy od instalacji?? umnie wygląda to na mono-wtrysk. Te sprężynki i malutkie plastikowe kołki były brudne to wyczysciłem troche i zrobiłem tak że te dwa które pracowały najwięceje (Miały ślady użycia) podmieniłem z tymi które wyglądały najlepiej. i juz myślałem ze wszystko jest dobrze bo wieczorem poskładałem założyłem odpaliłęm auto i nie gasło na luzie, co więcej odpalałem auto na gazie i troche sie dławiło ale odkręciłem imbus na reduktorze i odpalało super tak jak na benzynie i nie gasło.
    niestety dzisiaj rano jak trochę przysypało śniegiem wszystko o kant d..y odpaliłem na benzynie rozgrzałem auto i lipa na luzie jak przełącze na gaz to zaczyna sie dławic i gaśnie:( podczas jazdy zaczyna szarpac nie chce tak płynnie przyśpieszać.
    teraz to już nie wiem co może być... może to jakaś usterka w elektryce???
    nie wiem jak wyregulować reduktor?? byłem u dwóch gazowników ale powiedzieli że nie wiedzą co zrobić
    a juz byłem taki szczęśliwy że udało sie naprawić a tu taki psikus...
  • Poziom 16  
    próbowałem poustawiać jeszcze na reduktorze i jest taka sprawa że jak wyjadę rano z ciepłego garażu zagrzeje auto to na luzie zaczyna sie dusić, dławic i czasem zgaśnie czasem nie. wydaje mi sie tak jakby nie chodził na wszystkich garach.

    natomiast jak postoi kilka godzin pod firmą, wsiadam i w czasie jazdy przełączy sie na gaz sam to jest wszystko ok nie gaśnie etc...
    i teraz sam juz nie wiem o co tu chodzi??
    czy ktoś wie od czego są regulacje na dystrybutorze smart, są tam takie dwie śrubki mocno schowane, zapomniałem rozkminić do czego służą jak miałem go na stole...
  • Poziom 10  
    Witam. Mam taki problem, który pojawił się mi parę dni temu. Otóż mam instalację gazową sekwencyjną brc sequent 24 light tylko z wymienionymi wtryskami firmy zavoli na wtryski brc. No i po wymianie wtrysków wszystko było ok. Jednak właśnie parę dni temu jadąc sobie spokojnie zmienił mi się na gaz. Dojechałem do skrzyżowania no i auto mi zgasło. Była to niecała minuta od zmiany z benzyny na lpg. Drugi raz sytuacja powtórzyła się w minioną sobotę skręcając zredukowałem bieg na 2 no i trzymałem sprzęgło wciśnięta a to on zgasł. Dziś 3 raz. Przełączył mi się na parkingu pod blokiem wszystko spoko, daję wsteczny ruszam a on zgasł. No i nie wiem co jest tego przyczyną :( Byłem dziś u gazownika, coś tam podregulował, na tyle, że obroty po przełączeniu na gaz nie szaleją aż tak bardzo. Powiedział, że powinno być ok. No ale jednak nie jest. I dodam, że to się dzieje jak auto dłużej postoi np. 3 godz, po nocy. Bardzo proszę o porady, pomoc i podpowiedzi.
    Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
  • Poziom 27  
    to zostaw u tego 'fachowca' na noc i niech działa
  • Poziom 12  
    Witam.
    Wiekszosc nowoczesnych instalacji gazowych wyposazona jest w sterownik (komputer) z którym zeby cokolwiek zdiagnozowac trzeba sie polaczyc. Takie wrozenie z "fusów" moze miec wymierne korzysci bo moze okazac sie drobiazg a jak zaczniesz sam majstrowac to mozesz narobic sobie szamba. Niestety grono gazowników nie nadaje sie nawet do tankowania LPG bo nie maja sprzetu i doswiadczenia. Najlepiej wejdz na strone producenta Twojej instalacji (BRC) , sprawdz liste autoryzowanych stacji montazu i podjedz do najblizej połozonego od miejscowosci w której mieszkasz. Uczciwy warsztat za diagnoze badz regulacje nie zedrze z Ciebie skóry a przeciez nie musisz u nich nic wymieniac. Zawsze mozesz nasciemniac ze przyjedziesz po 1 bo miales sporo wydatków w tym miesiu , kupic wadliwa czesc i sam wymienić. Ja tak robie .Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    oddałem auto do gazownika który mi zakładał instalcję, jego warsztat jest autoryzowanym warsztatem firmy CZAKRAM w Polsce. Napisałem mu na kartce litanie jakie objawy mam na gazie, jakie zauważyłem. No i zobaczymy. Więc poinformuje co i jak. Jutro mam nadzieje że będzie do odbioru.