Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prosze specjalistów o pomoc w wyborze pierwszego samochodu.

regorek 19 Lis 2010 18:46 3284 34
  • #1 19 Lis 2010 18:46
    regorek

    Poziom 12  

    Witam, zamierzam kupic swoj pierwszy samochod. Opisze nad czym sie zastanawiam.

    LPG, skrzynia manualna, ilosc drzwi(obojetnie), oszczedny (max.8l/100)

    - fiat brava
    - honda civic V
    - audi a4
    - golf III ?

    Prosze ludzi ktorzy w dobrym stopniu orientuja sie w eksploatacji tychze samochodow o opinie i ewentualne propozycje

    0 29
  • #2 19 Lis 2010 19:31
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    A do jakiej kwoty kolego chcesz kupić takie auto z tych podanych? Pozdrawiam!

    0
  • #3 19 Lis 2010 19:31
    hirsh
    Poziom 15  

    Honda Civic V - sam sie kiedyś nad nią zastanawiałem. Japoniec to Japoniec.

    0
  • #4 19 Lis 2010 19:32
    regorek

    Poziom 12  

    no fakt zapomnialem o najwazniejszym, kwota do 8000 zł

    Dodano po 51 [sekundy]:

    no tylko ze pali przynajniej 7-10l na 100 km :/

    0
  • #5 20 Lis 2010 10:49
    kamil907
    Poziom 28  

    civic V jest OK o ile znajdziesz nie zgnitego. A jeśli kupisz z silnikiem 1.3 to spali ci koło 7l LPG. Co nie zmienia faktu że najlepszy wyborem w tej cenie był by Peugeot 306 po lifcie lub 406 jeśli wolisz większe. Od golfów trzymaj się z dala bo znalezienie przyzwoitego, nadającego się do jazdy graniczy już z cudem, a poza tym wcale nie są takie dobre (no może są dobre dla mechaników którzy dobrze na nich zarabiają)

    0
  • #6 20 Lis 2010 15:55
    regorek

    Poziom 12  

    a jeśli peugot to czy części nie będą drogie ? słyszałem niejednokrotnie że renault citroen peugot to drogie w eksploatacji samochodziki

    0
  • #7 20 Lis 2010 17:21
    kamil907
    Poziom 28  

    To jest tylko stereotyp który wszyscy rozpowszechniają a niewiele ma wspólnego z rzeczywistością. Dla przykładu w domu mamy trzy auta francuzkie (Peugeot i 2x Renault) oraz jedno niemieckie (Audi, wcześniej też BMW) i już teraz z doświadczenia mogę zdecydowanie stwierdzyć że utrzymanie francuzów wychodzi taniej niż niemieckiego auta. Do tego dostępność części jest bardzo dobra, zarówno oryginałów, zamienników jak i używanych więc nie ma żadnego problemu. Nie wspominam już o ocynku który posiadają praktycznie wszystie Peugeoty więc rdzy na nich nie uświadczysz jeśli tylko nie były bite.

    0
  • #8 20 Lis 2010 17:52
    regorek

    Poziom 12  

    a co mozna powiedziec o Fiacie ? Jak to mowia nie kupuj nic na "F"

    0
  • #9 20 Lis 2010 18:03
    kamil907
    Poziom 28  

    Dosyć słabe blachy chociaż tragedii nie ma i na pewno tandetne wykonanie wielu elementów, szczególne wnętrza. Zdecydowanie mniejszy komfort. Ale za to części na pewno tańsze.

    0
  • #10 20 Lis 2010 18:14
    regorek

    Poziom 12  

    jesli nie znajde fajnej hondy to pewnie kupie peugota. Jutro jade na gielde posprawdzac i poogladac auta. Na co zwracac uwage w samochodzie zeby nie kupic kota w worku?

    0
  • #11 20 Lis 2010 18:21
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 20 Lis 2010 19:02
    hirsh
    Poziom 15  

    Dokładnie tak jak kolega pisze sprawdź karoserie - najważniejsze.
    I WAŻNE nie kupuj broń Boże od handlarza tylko od właściciela.
    Ja miałem 4 auta i na pierwszych 2 nauczyłem się mechaniki.
    I targuj sie ile wejdzie.

    0
  • #13 20 Lis 2010 19:30
    helmud7543
    Poziom 42  

    Jeśli nie masz doświadczenia to kilka porad:
    1. Szpary między drzwiami, drzwiami i błotnikami itp powinny być takie same po prawej i po lewej stronie. Jeśli są różne - auto mogło mieć czołówkę i jest ogólnie nadwozie skrzywione (lub źle dopasowane drzwi po stłuczce, żeby sprawdzić czy to coś poważniejszego patrz na następne punkty).
    2. Wjeżdżasz w kałużę (powoli) - auto ma zostawić dwa ślady - jeśli jest więcej, samochód ma problem z geometrią - prawdopodobnie po wypadku.
    3. Patrzysz na odbicia pod słońcem - zauważysz wtedy, jeśli są wgniecenia.
    4. Jedziesz i sprawdzasz czy auto ma tendencję do skręcania - jeśli tak to może być problem z geometrią (ale nie musi - może to być znacząco niższe ciśnienie w jednym z kół, skrzywiona lub niewyważona felga).
    5. Wsłuchujesz się w silnik na wolnych obrotach (znaczący brak kompresji będzie się objawiał jakby jedna ze świec nie była sprawna).
    6. Sprawdzasz czy w zakamarkach nie ma rdzy (np: pod pokrywą bagażnika).
    7. Patrzysz czy nie ma wycieków na silniku.
    8. Jeśli auto ma poduszkę powietrzną czy ABS to lampka kontrolna tych układów musi się zaświecić po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu i zgasnąć po kilku sekundach. Jeśli się nie zaświeca w ogóle to albo żarówka spalona albo domorosły mechanik odłączył kontrolkę. Jeśli świeci się cały czas to znaczy, że dany podzespół jest niesprawny.
    9. Możesz nie brać pod uwagę książeczek serwisowych, przebiegu ani tym bardziej zapewnień właściciela - wszystko można podrobić. Oceń to co widzisz...
    Powodzenia.

    0
  • #14 20 Lis 2010 22:21
    regorek

    Poziom 12  

    lepiej kupic w gazie czy diesela ?

    0
  • #15 21 Lis 2010 06:51
    kamil907
    Poziom 28  

    To zależy jak dużo zamierzasz jeździć. Auto na gaz jest droższe w utrzymaniu (droższy przegląd, bierzący serwis instalacji) Do tego dochodzą koszty benzyny bo silnik musi się na niej zagrzać żebyś mógł bezpiecznie przełączyć na LPG. Czyli jeśli będziesz jeździł na bardzo krótkich dystansach to praktycznie nie będziesz używał LPG. Diesel jest na pewno mniej awaryjny i bardziej wytrzymały, ale przejechanie 100km wychodzi drożej niż na LPG.

    0
  • #16 21 Lis 2010 11:01
    siewcu
    Poziom 33  

    Odpuść Hondę, odpuść Peugeota, poszukaj Mazdy - dobrze na tym wyjdziesz. Szukaj gazu. I nie czytaj wypowiedzi z postu wyżej co do gazu, są auta które jeżdżą tylko na gazie, benzynę widzą bardzo rzadko, tylko po to, żeby przeczyścić układ paliwowy i nic się nimi nie dzieje. I kłóciłbym się, co jest mniej awaryjne i bardziej wytrzymałe... Bo na pewno diesel nie jest mniej awaryjny od benzyny.

    0
  • #17 21 Lis 2010 11:08
    regorek

    Poziom 12  

    w sumie tez o niej myslalem dokladnie o modelu 323f

    0
  • #18 21 Lis 2010 15:21
    kamil907
    Poziom 28  

    Zależy o jakim dieslu mowa bo np starsze jednostki koncernu PSA są baardzo wytrzyałe i praktycznie bezobsługowe. Czego nie można powiedzieć np o silnikach BMW z tych samych lat. Ale ogólnie rzecz biorąc dobry diesel sprawia zdecydowanie mniej problemów niż benzyna + LPG. Jazda na samym LPG oczywiście jest możliwa ale chyba kolego nie bierzesz pod uwagę jak szybko w ten sposób kończą się materiały eksploatacyjne instalacji, a i dla silnika nie jest to zbyt zdrowe.
    Mazda rzeczywiście jest OK. Mam nawet ostatnio sporo do czynienia z modelem MX-3 i muszę przyzać, że wszystko było by super gdyby nie ceny części wzięte z kosmosu. Dla przykładu koszt oryginalnego nowego siliczka krokowego do MX-3 to 3700zł - za tyle jak wiadomo można już kupić ten model w bdb stanie, z pierwszych roczników produkcji.

    0
  • #19 21 Lis 2010 16:26
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak zamierzasz eksploatować to pierwsze auto? Jakie roczne przebiegi przewidujesz? W podanej kwocie uważam za nierealny zakup samochodu z silnikiem diesla nadającego się do bezpiecznej eksploatacji.

    Oceniając stan blach nie zapomnij o podwoziu - podłoga może odpadać od progów mimo "zdrowego" nadwozia.

    Nie skreślaj FIATów - nadwozie ocynkowane od czasów Cinquecento (poza Uno), podobnie zresztą jak w Oplach (więc tym bym się zbytnio akurat nie sugerował). W "bogatszych" wersjach (zazwyczaj oznaczanych ELX, HSD, GT) wnętrza są całkiem przyzwoite.

    Ostrożnie podchodź do aut z gazem, przy tej wartości auta instalacja LPG to spory wydatek i jeśli właściciel sprzedaje auto w ciągu roku czy dwóch od założenia tej instalacji powinno to wzbudzić Twoje podejrzenia, a z kolei stara instalacja LPG to źródło częstych problemów (i dodatkowych wydatków). W/g mnie instalacja II generacji jest akceptowalna wyłącznie w przypadku aut z wtryskiem jednopunktowym.

    Moim pierwszym autem było Punto I i uważam że był to doskonały wybór, alternatywą mogła być Corsa (ew. Tigra), bądź Fiesta. Tak czy inaczej auta z małym silnikiem benzynowym bez LPG.

    0
  • #20 21 Lis 2010 16:47
    kamil907
    Poziom 28  

    tzok napisał:
    W podanej kwocie uważam za nierealny zakup samochodu z silnikiem diesla nadającego się do bezpiecznej eksploatacji.

    Chyba trochę przesadziłeś bo diesla nadającego się do na prawdę bezproblemowej eksploatacji można kupić za połowę tej kwoty, a nawet i taniej. Ostatnio mocno w dół poszły ceny diesli.

    0
  • #21 21 Lis 2010 17:49
    siewcu
    Poziom 33  

    Tigry bym nie kupował - jest mała, ciasna i twarda... Jazda nią nie jest wcale tak fajna jakby się wydawało. I proszę mi powiedzieć, który silnik BMW jest bardziej awaryjny od silnika PSA ?

    0
  • #22 21 Lis 2010 17:58
    kamil907
    Poziom 28  

    TDS jest na pewno bardziej problematyczny, nie wspominając już o zdecydowanie wyższym spalaniu.

    0
  • #23 21 Lis 2010 18:04
    siewcu
    Poziom 33  

    TDS problematyczny ? Co się w nim sypie ? Może głowice pękają albo się przegrzewają ?

    0
  • #24 21 Lis 2010 18:50
    car centre
    Poziom 18  

    najlepszy samochód to taki do którego używane części są dostępne łatwo i w dobrej cenie.
    obojętnie jakie auto kupisz uważaj na auta których nie ma zbyt wiele na rynku, do nich części są zawsze droższe, zawsze trudniej dostępne a czasem ich diagnostyka jest trudniejsza.zwłaszcza nie kupuj żadnych fabrycznie sportowych wersji.

    jeśli chcesz diesla bardzo polecam ci japońskie samochody. Mam busa nissana na dieslu od 1,5roku. tylko pompa wody się zepsuła przez półtora roku. poza tym leję paliwo zmieniam olej i tyle. w zasadzie nie naprawiam tego samochodu. szczęki hamulcowe i klocki tylko zmieniłem przez ten czas i filtr powietrza wymieniłem.

    i to co ci tam już ktoś napisał - nigdy nie kupuj samochodu od handlarza. kupuj od właściciela.

    ale nie zgadzam się stanowczo z tym co kolega hirsh pisze że patrz na karoserię, reszta da się naprawić... Zwracaj uwagę na stan silnika i skrzyni biegów, ich naprawa to duży wydatek.

    sprawdzaj czy auto nie jest bite. auto po wypadku to już nigdy nie jest to samo auto cokolwiek ci ktoś będzie o tym aucie zapewniał. auto po wypadku jest zazwyczaj pełne niespodzianek które są często trudne do uchwycenia w pierwszych dniach a czasem bardzo kosztowne po kilku miesiącach.

    sprawdź czy po przekręceniu kluczyka zaświeca się kontrolka od błędów silnika i czy gaśnie po rozruchu silnika. jeśli nie zapala się to właściciel lub handlarz wyjął żarówkę żebyś nie wiedział że auto ma wykryte problemy przez sterownik. jak nie gaśnie po rozruchu to jest jakiś problem - może niewielki a może wielki, trzeba podłączyć auto pod tester... Czasem ich rozwiązanie jest bardzo kosztowne, jak np. niesprawny katalizator, bez rozwiązania niektórych z nich samochód może nie przejść ci diagnostyki.

    0
  • #25 21 Lis 2010 19:09
    regorek

    Poziom 12  

    zdecydowalem sie juz na Honde Civic V 1.5l vtec. Mysle ze to bedzie dobry i odpowiedni wybór. teraz pozostaje upolowanie jakiegos egzemplarza. ludzie polecaja forum tego modelu i tam czekanie na odpowiednia okazje.

    0
  • #26 21 Lis 2010 20:41
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Jak bedziesz czekał na okazje z tym modelem Hondy to zamów sobie "termin" u blacharza! Wstawienie reperaturek nadkoli i progów masz murowane w tym modelu. Najczęściej te auta są sprzedawane jak sie juz "zaczynają wyrażnie sypać"! Wczoraj znajomy taka kupił na tzw. "demontaż" za 1500zł! Pozdrawiam!

    0
  • #27 21 Lis 2010 20:58
    regorek

    Poziom 12  

    przeciez sa tez zadbane i niezjedzone przez rdze egzemplarze, a kierowcy przesiadaja sie po prostu na wieksze modele

    0
  • #28 21 Lis 2010 21:19
    kamil907
    Poziom 28  

    Poza tym jeśli kolega dysponuje budżetem 8k to może sobie kupić nawet dwie takie hondy w znośnym stanie lub jedną na prawdę przyzwoitą.

    0
  • #29 22 Lis 2010 03:20
    hirsh
    Poziom 15  

    kupuj Honde, popatrz na blache i oceń sam. I pamiętaj OD WŁAŚCICIELA !!

    0
  • #30 22 Lis 2010 10:11
    PCcepuk
    Poziom 19  

    jak masz 8k to kup sobie samochód za 6-6,5tys, reszte przeznacz na opłaty, ubezpieczewnie i wymiane tego co trzeba wymienic...

    nie licz na to ze sprzedajacy jest mikołajem i wszyyystko bedzie ok w samochodziku 15letnim, taki samochodzik bedzie miał ju troche przejechane i na poczatku bezwzglednie do wymiany płyny eksploatacyjne, rozrzad, a pewnikiem jakas gałka sie trafi, klocek, itp, itd...

    Dodano po 4 [minuty]:

    car center napisał: "sprawdź czy po przekręceniu kluczyka zaświeca się kontrolka od błędów silnika i czy gaśnie po rozruchu silnika" -to niewiele da bo wystarczy podłaczyc kontrolke "błędów" pod cisnienie oleju przez kondensatorek odpowiedniej pojemnosci i zawsze! bedzie gasnac z pewna zwłoka po cisnieniu oleju :) :)

    najlepiej wez sobie kogos kto sie na tym zna....

    0