Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternatory w maszynach rolno spożywczych.

romoo 19 Lis 2010 20:14 2519 6
  • #1 19 Lis 2010 20:14
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Mianowicie prądnice w traktorach są budowy zamknietej a alternatory wentylowane.
    I tu jest problem bo uzwojenia chwytaja kurz i ziemie i obrastają i o dziwo sie nie palą z przegrzania tylko uzwojenie koroduje- zielenieje.I albo sie upala albo zwarcie z rdzeniem robi.
    Nawet z Zetorach i MF.
    Diody obrośniete brudem o dziwo sie nie pala. Większego zużycia pierscieni tez nie zauważam.
    Ale w c-360 zawuażam że pompa wody jest o niebo słabsza niż w innych i przy naszpanowaniu paska potrafi urwac oś z wentylatorem.

  • Pomocny post
    #3 19 Lis 2010 22:08
    Zico63
    Poziom 37  

    Jak rozumiem, problem polega na rozwiązaniu układu chłodzenia alternatora? Może jak w Audi 8o B2 z altkami 65/90A:
    Alternatory w maszynach rolno spożywczych.
    Za: Hans-Rudiger Etzold SAM NAPRAWIAm Audi 80

    Początek rury powietrznej poprowadziłbym w okolice poboru powietra dla filtra powietrza silnika ale wykonałbym jakby drugi, osobny kominek. Nie trzeba doprowadzać powietrza pompką zewnętrzną, alternator ma przezcież własny welntylator, wciągający powietrze tylną pokrywą, wypuszczający otworami w przedniej tarczy łożyskowej. Ale, nawiązując do uwag Kolegi Robocop, nie było z tym nigdy problemu.
    Z mych obserwacji wynika, że np. alternatory VW (lubię je montować z uwagi na bezproblemową obsługę) wytrzymują w warunkach garażowania ciągników pod chmurką - bardzo długo, kilka lat z luzem; raczej zużywają się z innych powodów niż korozja.

  • Pomocny post
    #4 19 Lis 2010 22:10
    1078231
    Usunięty  
  • #5 19 Lis 2010 22:18
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Jak bym puścił z filtra powietrza to by sie mogło okazac że by wciągało do silnika poprzez alternator , który zreszta nie miał by chłodzenia. Bo silnik w jedną a wiatrak alt, w drugą by ciągnął.

  • Pomocny post
    #6 19 Lis 2010 22:20
    robokop
    Moderator Samochody

    romoo napisał:

    Nawet z Zetorach i MF.

    Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego i nie kapie na nie spod pokrywy zaworów. Obroty też dużo niższe. A zieleniejące uzwojenia - no cóż, jeśli alternator nie pochodzi z rynku wtórnego, czyli izolacja uzwojeń mogła być przegrzana wczesniej, to pozostaje założyć osłonę jak w Zetorze, albo przejść nad tym do porządku dziennego.

  • Pomocny post
    #7 19 Lis 2010 22:29
    ociz
    Moderator Samochody

    romoo napisał:
    Jak bym puścił z filtra powietrza to by sie mogło okazac że by wciągało do silnika poprzez alternator , który zreszta nie miał by chłodzenia. Bo silnik w jedną a wiatrak alt, w drugą by ciągnął.

    Lepiej dodatkowy filtr, nawet stożkowy by wystarczył.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME