Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo JTD klimatyzacja automatyczna

20 Nov 2010 12:42 12555 10
  • Level 12  
    Klima jakby się źle resetowała !!! Jak zimno to włączy automatycznie na szybę nadmuch ,a później jak już ciepło to nie idzie nawiew na panelu centralnym i na nogi ...tylko dalej na szybę.Musze wyłączyć silnik i zrobić reset Klimy ...wszystko wraca do normy i działa OK.Myślę ,ze to czujnik położenia klap zintegrowany z silniczkiem który to porusza????
    Ma ktoś jakiś pomysł ,albo doświadczenie???
  • Level 43  
    Wytłumacz, co znaczy ,,resetowała,, bo nie rozumiem
  • Level 12  
    owszem,moze złe słowo "resetowała"
    Latem było wszystko dobrze ,teraz gdy jest zimno komputer wymusza po przekręceniu stacyjki dmuchanie tylko na szybe,po czasie gdy nabierze temperatury to normalnie włączy nadmuch na nogi ,czy na pasażerów, tak włączy jak bylo ostatnio przed wyłaczeniem nastawione.
    Moja klima teraz najczęsciej nie otwiera klap ,słychac ,ze cos sie tam dzieje ,ale powietrze nie leci .Diody sygalizuja ,ze niby klapy przestawione ale dmucha na szybe tylko.Musze zrobic reset klimy i wraca do normalnosci. Resetowac klime kilka razy dziennie to uciążliwe.

    Dodano po 3 [sekundy]:

    owszem,moze złe słowo "resetowała"
    Latem było wszystko dobrze ,teraz gdy jest zimno komputer wymusza po przekręceniu stacyjki dmuchanie tylko na szybe,po czasie gdy nabierze temperatury to normalnie włączy nadmuch na nogi ,czy na pasażerów, tak włączy jak bylo ostatnio przed wyłaczeniem nastawione.
    Moja klima teraz najczęsciej nie otwiera klap ,słychac ,ze cos sie tam dzieje ,ale powietrze nie leci .Diody sygalizuja ,ze niby klapy przestawione ale dmucha na szybe tylko.Musze zrobic reset klimy i wraca do normalnosci. Resetowac klime kilka razy dziennie to uciążliwe.
  • Level 43  
    Zacznij od diagnostyki i podgląd wartości rzeczywistych(kts, launch, egzaminer) W stilo pojawiały się problemy z przesunięciem/urwaniem osi serwa i błędnym odczycie położenia klap przez sterownik
  • Level 12  
    KTS nie pokazuje błedu zwiazanego z klapami, ośka jest nowa bo była urwana.Jako elektronik myśle ze to czujnik polozenia klap bo silniczek przestawia klapy ale chyba centralka klimy sie myli i nie w to miejsce .Mam zamiar to rozebrac i jak sie da wyczyscic....tylko ta robota mnie przeraża!!!
    "głowa pod kierownicą i rece z gumy" juz raz wyciągałem to urzadzenie zeby właśnie ośke zmienic.....
  • Level 43  
    Źle złożone/ skalibrowane serwo klapy po wymianie osi i odczyt położenia z pozycjonera nieadekwatny do faktycznej pozycji. Zabawa metodą prób i błędów z właściwym ustaleniem położenia osi i pozycjonera, mi to zajęło dobre pół dnia i zaj.....e bolał mnie kark:D
  • Level 12  
    No nie wiem czy żle złożone,bo nigdy nie było rozkładane tylko ośka od silnika do koła zebatego ,a tego sie da żle złozyć.Generalnie jak działa to wykonuje wszystkie czynnosci dobrze i zamyka i otwiera wszytkie klapy prawidłowo , tylko własnie z pozycji wł. szyba przednia ewentualnie z pozycji max.def...nie potrafi czasami przełaczyc klap prawidłowo i wymaga wtedy resetu.Dzieje sie to tylko przy starcie ,a jak zaskoczy dobrze to juz dziala .Zastanawiam sie czy tez nie wina akumulatora ,ze rano zimny i kręcąc rozrusznikiem jakoś napiecie nie spada ,ze klima zle odczytuje połozenia ?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Z doswiadczenia w magnetowidach wiem ,ze jak czujnik połozenia sie zanieczysci to potem takie rózne dziwne sprawy sie dzieja ,a tu podobnie jest ...silnik elektryczny który przez różne koła zębate i dzwignie steruje klapami i czujnik połozenia sprzężony z silnikiem.Miałem to w ręku jak zmieniałem ośke ,ale nie pamietam czy sam czujnik był rozbieralny?Ośki się nie da inaczej włozyć bo ma takie różne boki ,które inaczej nie pasuja.
  • Level 12  
    Dzis znalazłem podobny temat:
    http://fiatforum.com.pl/topics14/silniczki-nawiewu-klimatronik-vt4647.htm

    Dodano po 3 [godziny] 25 [minuty]:

    Rozebrałem napęd klap !!! trochę kark boli i kilka zadrapań....zdemontowałem na częsci silnik z potencjometr.Sam potencjometr jest jakby typowy elektrycznie ,to znaczy srodek ślizgacz i 2 boki to rezystor , wartośc zmienia sie płynnie od około 150 omów do 1500....własciwie to nierozbieralny żeby go wyczyścić ,bardzo delikatny i więc napsikałem tylko dużo kontaku w szczeliny ,może coś sie poprawi ???teraz składanie ....znowu kark i ręce podrapane....

    Dodano po 8 [minuty]:

    Fiat Stilo JTD klimatyzacja automatyczna Fiat Stilo JTD klimatyzacja automatyczna Fiat Stilo JTD klimatyzacja automatyczna Fiat Stilo JTD klimatyzacja automatyczna
  • Level 20  
    Jeszcze dodatkowo wrzucę opis jak skalibrować klimatyzację automatyczną w stilo


    1. Po włączeniu silnika w ciągu 30 sekund wciśnij na raz AUTO i MONO i poczekaj do końca odliczania
    2. Puść przyciski
    3. Poczekaj aż panel wróci do 'normalnego' wyglądu
    4. Ewentualnie powtórz jeszcze raz.
  • Level 12  
    Znam ten sposób na kalibracje...dzięki ...właśnie musiałem kalibrować od jakiegoś czasu co dzień.
    Już skręciłem...bułka z masłem !!!!zaraz będę patrzył co się dzieje,ale to i tak musi kilka dni testów być ,no może nie dni ale kilka włączeń ....

    Dodano po 9 [minuty]:

    Teraz działa dobrze ale ona własnie tak miała ,ze potrafiła działać ,a szczególnie rano w niskich temperaturach jak teraz są to się zacinała.
    Jak będzie dobrze to napisze ,a jeśli nie to będę szukał dalej albo wymiana silniczka z potencjometrem na nowy????

    Dodano po 5 [godziny] 11 [minuty]:

    Dzień minął,zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów i kilkanaście startów i wszystko działa!!!
    Tak jak myśłałem ,potencjometr......
    Jest dobrze ,jak jutro będzie źle to napisze .
    Zamykam temat
  • Level 12  
    2 dni minęły i wszystko dobrze !!!!nie było tak od dawna dobrze....tak jak myślałem ,ze czujnik położenia nie działa dobrze.Jest nauczka ,ze jak się to ma w ręku to warto to kontaktem ,wręcz wykąpać w kontakcie .....a najlepiej jak się ma czas to wszystkie potencjometry ,a jest ich chyba 5 ???
    3 od strony kierowcy i 2 gdzie schowane???
    Myślałem nawet żeby nie wykręcać całych silników to mały otwór zrobić na wysokości potencjometru i napsikać kontaktu....