Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford 1.6 zetec sterowanie wtryskiwaczy

kamil II 20 Lis 2010 13:34 2775 18
  • #1 20 Lis 2010 13:34
    kamil II
    Poziom 18  

    Ford mondeo 1.6 16V zetec 1997 LPG
    Problem z uruchomieniem zimnego silnika przy startowaniu silnik odzywa sie jednak nie zapala po czym milknie i można kręcić aż akumulator padnie. W momencie kiedy startujemy na wtryskiwaczach można wyłapać do 3 impulsów potem kaplica zero sterowania oczywiście emulatory odpięte, masy na sterownik dołożone. Następna ciekawostka jest przy startowaniu wpuszczając trochę gazu do kolektora silnik zaczyna łapać po czym zaważyć można sygnały sterujące na wtryskiwaczach i silnik zapala ładnie pracuje reaguje na gaz po zgaszenie zapala do następnej przerwy kiedy będzie ponowny problem z rozruchem.
    w momencie kręcenia impulsy na cewkę są cały czas pompa się załącza a na wtryskiwaczach brak sterowania wiec czujnik walu odpada.
    Możliwe że ecm coś szwankuje chyba, że rozrusznik tak czy siak impulsy powinny być w momencie kręcenia rozrusznikiem
    Proszę o sugestie i pozdrawiam!

    0 18
  • #2 20 Lis 2010 13:41
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Pierwsze to sprawdzenie napięcia na sterowniku w chwili rozruchu. Nie wykluczałbym jednak czujników położenia wału i wałka. Sprawdzić synchronizację. Może rozrząd.

    0
  • #3 20 Lis 2010 13:47
    kamil II
    Poziom 18  

    Dzięki za odpowiedz kolego! Rozrząd ok masy dorabiałem na sterownik w sumie plusa nie dawałem dodatkowo, ale steruje cewkami co dziwne

    0
  • Pomocny post
    #4 20 Lis 2010 13:48
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Nie dziwne. Zobacz czy zasilania na sterowniku są ok. Jak będzie rozjechana synchronizacja to odetnie wtryski.

    0
  • #5 20 Lis 2010 13:50
    kamil II
    Poziom 18  

    Czyli jest opcja, że jak mu cos nie pasi to paliwa świadomie nie da?

    0
  • #6 20 Lis 2010 13:51
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Pisownia!!!!
    Tak jest taka opcja.

    0
  • #7 20 Lis 2010 14:02
    kamil II
    Poziom 18  

    Przepraszam już poprawiam!
    A co kolega powie na fakt z dozowaniem gazu zaczyna startowac i nagle wszystko ok impulsy sa silnik poprawnie pracuje.

    0
  • #8 20 Lis 2010 14:06
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Bo tak to właśnie jest.

    0
  • #9 20 Lis 2010 14:09
    kamil II
    Poziom 18  

    Czyli kolega obstawia złe zasilanie sterownika względnie brak synchronizacji miedzy czujnikami?

    0
  • Pomocny post
    #10 20 Lis 2010 14:11
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Tak. To typowe w tym przypadku.

    0
  • #11 20 Lis 2010 14:17
    kamil II
    Poziom 18  

    Jest sens próbować palić bez czujnika wałka czy żeby ładnie zapalał potrzeba sygnał z dwóch?

    0
  • #13 20 Lis 2010 14:19
    kamil II
    Poziom 18  

    Szkoda, że mam oscyloskop jednokanałowy :cry:

    0
  • #14 24 Lis 2010 23:14
    kamil II
    Poziom 18  

    Zaczyna mnie już denerwować ten samochód nie mam zbytnio czasu na niego wiec wszelkie uwagi mile widziane

    sprawdzono:
    czujnik wału- sygnał dobry
    czujnik wałka- sygnal dobry
    zasilanie sterownika- dobre
    masa sterownika- dobre
    sterowanie cewki- jest
    kluczowanie wtryskiwaczy- i tu pojawia sie problem
    rozrząd- dobry

    0
  • Pomocny post
    #15 24 Lis 2010 23:34
    7323824
    Poziom 17  

    w zeteku czujnik walka jest potrzebny tylko do ustalenia sekwencji wtrysku,w przypadku braku sygnału przechodzi na grupowy.Bez czujnika wałka odpala normalnie

    0
  • #16 25 Lis 2010 00:36
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    To trzeba sterownik przepatrzeć.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zrób jeszcze jeden test, włącz zapłon i rozrusznik na krótko, bez przekręcania dalej kluczyka.

    1
  • Pomocny post
    #17 25 Lis 2010 06:34
    manta
    Poziom 39  

    Spadek napięcia na skrzynce bezpieczników.

    0
  • #18 25 Lis 2010 09:23
    kamil II
    Poziom 18  

    Dzieki koledzy za podpowiedzi !
    zasilania główne miałem na krótko prosto z akumulatora i guzik, jak zapali to zapala zauważyłem że na ciepłym jak mu sie odechce to też przestaje palić i brak sterowania wtryskiwaczy lub sygnał poszarpany slaby.

    0
  • #19 25 Lis 2010 23:53
    kamil II
    Poziom 18  

    kilka pytań:
    - silnik zimny jaki powinien być czas wtrysku przy rozruchu
    - czy sterownik w fazie rozruchu- jeżeli silnik nie odpala- może zmieniać czas wtrysku lub w ogóle zaprzestać sterowania

    0
  Szukaj w 5mln produktów