Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cieknąca turbina Golf IV 1,9 tdi 74kw

maciejmarchewka 20 Lis 2010 15:28 10237 9
  • #1 20 Lis 2010 15:28
    maciejmarchewka
    Poziom 1  

    Witam!
    Mam problem - przy okazji drobnej naprawy mechanik obejrzał turbinę i stwierdził, że bardzo cieknie. Że cooler zawalony i ogólnie masakra. Oczywiście wymiana!
    Mam auto od 2 lat i nie zauważyłem jakichkolwiek problemów podczas jazdy, spadków mocy itp. Auto idzie jak złe, jedynie na zimnym trochę szarpie powyżej 3500 obrotów ale to chyba normalne, jak temperatura osiągnie 90 to jak ręką odjął.
    Boję się grzebać, wymieniać, bo jak się coś ruszy to dopiero się posypie....
    VW Golf IV 1,9 tdi 74kw 2003 przebieg 215 tys silnik AXR
    Robić - nie robić. CO ROBIĆ?

  • #2 20 Lis 2010 18:05
    robal23
    Poziom 9  

    Witam radze jeździć nie jest to grozne dla auta byle filtr powietrza nie był zabrudzony olejem

  • #3 20 Lis 2010 18:31
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    robal23 napisał:
    Witam radze jeździć nie jest to grozne dla auta byle filtr powietrza nie był zabrudzony olejem


    Jeśli wyciek pochodzi z turbiny (smarowanie ośki) jest to bardzo groźne dla silnika, może doprowadzić do rozbiegania silnika.

    Należy zdjąć rurę filtr powietrza - turbina, i sprawdzić stan turbiny, luzy wirnika.

    Bardzo prawdopodobne że olej pochodzi z odmy, poczytaj trochę na ten temat, wiele razy opisywane tu były wycieki z turbo.

  • #4 20 Lis 2010 18:34
    cybkryst
    Poziom 19  

    No to ciekawe w jaki sposób ma się filtr powietrza zabrudzić olejem z turbiny.
    Robić nie robić?? To zależy ile tego oleju pompuje w układ dolotowy bo któregoś razu kluczyk w stacyjce może ci nie pomóc w wygaszeniu silnika jak zaciągnie olej z interculera.

  • #5 20 Lis 2010 18:38
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    cybkryst napisał:
    No to ciekawe w jaki sposób ma się filtr powietrza zabrudzić olejem z turbiny.
    Robić nie robić?? To zależy ile tego oleju pompuje w układ dolotowy bo któregoś razu kluczyk w stacyjce może ci nie pomóc w wygaszeniu silnika jak zaciągnie olej z interculera.


    Kolego, w przypadku o którym piszesz że nie da się silnika zgasić kluczykiem (rozbieganie silnika), olej nie jest zaciągany z intercoolera lecz z smarowania turbiny.

  • #7 20 Lis 2010 19:53
    cybkryst
    Poziom 19  

    Przemo9826 napisał:
    cybkryst napisał:
    No to ciekawe w jaki sposób ma się filtr powietrza zabrudzić olejem z turbiny.
    Robić nie robić?? To zależy ile tego oleju pompuje w układ dolotowy bo któregoś razu kluczyk w stacyjce może ci nie pomóc w wygaszeniu silnika jak zaciągnie olej z interculera.


    Kolego, w przypadku o którym piszesz że nie da się silnika zgasić kluczykiem (rozbieganie silnika), olej nie jest zaciągany z intercoolera lecz z smarowania turbiny.

    Olej zalega w intercoolerze i przy pierwszej lepszej okazji jak go zabierze, trafia do komory spalania i jest to nie kontrolowany proces. Do tego jak masz słabe sprzęgło to wygaszanie na biegu potrafi spalić sprzęgło do zera, i silnik się rozbiegnie.

  • #8 20 Lis 2010 20:08
    firemanWLKP
    Poziom 20  

    maciejmarchewka napisał:
    ....Auto idzie jak złe, jedynie na zimnym trochę szarpie powyżej 3500 obrotów ale to chyba normalne....


    Kolego nie katuj turbiny zimnym olejem, daj się troszkę dogrzać motorowni i dopiero sandał, zawsze trochę wydłużysz żywot turbinki w ten sposób.

  • #9 20 Lis 2010 20:24
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, zrobić turbine bezwzględnie, Przemek napisał dlaczego, a olej z intercoolera trudno wyssać bo chłodny ale jak puści uszczelnienie turbiny to gorący olej pali sie jak marzenie, ostatnio opla signum 3,0l robiłem zdechł jak 15000rpm miał i wyssał olej z silnika, zostało 95kg aluminium :D ,a jeszcze jak masz skrzynie automat to dopiero jazda :D , a przy manualnej to pestka zgasić, do tego jeszcze czyszczenie całego dolotu kol zafunduj silnikowi a odwdzięczy ci sie wigorem i kulturą pracy, powodzenia.

  • #10 11 Gru 2010 12:18
    rufus111
    Poziom 14  

    tylko nie wiem czy wzieliscie pod uwagę że w golfie IV 1,9 TDI w zaworze EGR jest klapka wygaszająca silnik, która sie zamyka po przekręceniu kluczyka na wył. i najleprzy olej bez tlenu sie nie pali.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME