Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Opel Vectra B] Problem z immobilizerem po SWAPie silnika

Truszczuu 20 Lis 2010 21:35 11353 16
  • #1 20 Lis 2010 21:35
    Truszczuu
    Poziom 9  

    Zazwyczaj wystarczyło mi czytanie forum jednak teraz potrzebuję pomocy Waszej.
    Zaczynając od początku to tak: były 2 samochody vectra B anglik z 2001r z silnikiem Y20DTH (diesel) - wszystko działało auto na chodzie, natomiast drugie auto to Vectra B europejska wersja (niemiec) z 2000r z silnikiem X20DTH (diesel) - silnik miał ukręcony wał i przyjechała na lawecie.

    Była przekładka, silnik z anglika trafił do europejskiej wersji. Przełożony był wraz z osprzętem (silnik, pompa paliwa, skrzynia, komp, immobilizer, zegary, sterownik zamka centralnego). No i pojawił się problem auto nie odpala bo miga kontrolka mil (czyli problem z immo). Po przekręceniu kluczyka zapala się na chwilę lampka po czym gaśnie i dopiero po jakiś3-4 sekundach zaczyna migać.
    Czy pomimo przełożenia wszystkich elementów związanych z immo trzeba go jakoś restartować/inicjować ? Interfejsem i np. opel scannerem lub tech 2 ?
    Czy może drobne różnice we wiązkach mogą być problemem ? Np. immo z wersji eu ma 8 kabli (dodatkowy kabel idzie do gniazda diag.) z anglika 7.
    Czy może znaczenie ma to że kostka immo jest podpięta pod kabel i wisi pod stacyjką nie jest na nią założona ?

    Za wszelkie sugestie byłbym bardzo wdzięczy, bo wiadomo jak już się nie da nic zrobić auto zaprowadzi się do jakiegoś elektryka, ale budżet jest mały to próbuje własnymi siłami to jakoś zrobić.

    Aktualnie wygląda to tak immo podpięte i wisi na dole przy próbie odpalania przytykam kluczyk z pestką do niego - i te elementy są z anglika. U góry jest stacyjka, kluczyk do odpalania i nie podłączone immo z europejczyka.
    [Opel Vectra B] Problem z immobilizerem po SWAPie silnika

  • #2 21 Lis 2010 09:26
    Usunięty
  • #3 22 Lis 2010 22:53
    15darekvw
    Poziom 27  

    a jaki masz tam sterownik silnika napewno bedzie to bosch podaj nr.... ?

  • #4 23 Lis 2010 00:21
    mc159
    Poziom 12  

    Może głupie pytanie ale oczywiście przykładasz transponder z anglika do tej pętli którą masz wpiętą (też z anglika)?

  • #6 23 Lis 2010 02:33
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pod diagnozę go, pod diagnozę. Niech sam powie co mu nie pasuje.

  • #7 23 Lis 2010 08:15
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    jak to anglik to zapytaj go WTF?

    a powaznie załóż petle od anglika na stacyjke i przełóż pestke do twoich kluczyków.

  • #8 23 Lis 2010 11:35
    Truszczuu
    Poziom 9  

    nr komputerów postaram się podesłać wieczorem, jedynie co teraz mam pod ręką to nr kostki immobilizera. anglik LS 24 445 098 i niemiec EE 24418928
    Z błędami to wiem będzie trzeba z czytać tylko lawetę będę miał pod koniec tygodnia lub początek przyszłego (mieszkam poza miastem).
    W tym czasie chciałem jeszcze móc coś samemu poszukać np. co jeszcze potrzebuje immobilizer mieć przełożone (np. w grupie vag immo siedzi w zegarach)
    Tutaj już prawie wszystko przełożyłem poza wiązką, pompą abs, komputerem pokładowym tym koło zegarów (nie pasują wtyczki).

    Kluczyk przykładam pod pętlę. Dziwnie jest jak założę komputer i immo od niemca to kontrolka immo miga od razu po przekręceniu kluczyka natomiast przy kompie i immo a anglika zaczyna migać po 3-4 sek.

    A może ktoś wie czy jak szybko przekręcę kluczyk i zacznę odpalać to silnik powinien choć trochę próbować zapalić czy będzie kręcił tylko rozrusznikiem?

  • #9 23 Lis 2010 15:01
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Powinien załapać i zdechnąć.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Podaj Kolego oznaczenia Twoich sterowników.

    Dodano po 14 [minuty]:

    No i wszystko jasne, zmieniaj pinologię w sterowniku. Więcej nic tu nie powiem.

  • #10 23 Lis 2010 19:55
    Truszczuu
    Poziom 9  

    A więc tak mam nr sterowników:
    0 281 010 269 (anglik)
    0 281 001 874 (niemiec)
    oba są firmy Bosch

    Pinologia w sterowniku ? tzn ? Któreś piny trzeba zamienić ?

  • #11 23 Lis 2010 20:55
    Andiv
    Poziom 32  

    Pawel wawa napisał:
    Powinien załapać i zdechnąć.


    Sprostuje tylko - jak immo trzyma nie zagada nawet na chwile. Reszta jak wyżej

  • Pomocny post
    #12 24 Lis 2010 22:55
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Andiv,ten załapie tak jak auta z grupy VAG podczas kręcenia rozrusznikiem.

  • #13 25 Lis 2010 16:21
    Truszczuu
    Poziom 9  

    Udało mi się z czytać błędy i tak:
    na sterowników z anglika:
    P1612 - immobilizer, challenge request not received
    P1613 - immobilizer, code request not received
    Z tego co się dowiedziałem najprawdopodobniej wystarczy zamienić któreś z kabli przy immo (jakieś różnice w wiązkach były)

    na sterowniku od niemca:
    P1651 - pump module communication error
    P1345 - pump camshaft position sensor
    P0703 - torque converter/brake switch "B" circuit
    P1631 - spill valve relay
    P1503 - immobilizer (1) Wrong frequence code received

    Dzięki uprzejmości jednej z osób mam schematy tylko dalej nie wiem które to kable płatają figla przy immo:

    x20dth
    [Opel Vectra B] Problem z immobilizerem po SWAPie silnika

    y20dth do 2001
    [Opel Vectra B] Problem z immobilizerem po SWAPie silnika

    y20dth powyżej 2001
    [Opel Vectra B] Problem z immobilizerem po SWAPie silnika

  • #14 11 Gru 2010 19:19
    Truszczuu
    Poziom 9  

    I problem rozwiązany.
    Napiszę dla potomnych co robić w takim przypadku jak mój :)
    Dzięki uprzejmości i pomocy pewnego użytkownika forum udało się zwalczyć ten immobilizer. A więc w gnieździe immobilizera od x20dth wypinamy przewody x,y,z. Przewód z pinu y wpinamy w miejsce x. Pozostałe 2 izolujemy i nie będą one używane. W gnieździe diagnostycznym robimy zworkę i odpalamy auto :)

  • #15 11 Gru 2010 19:29
    1078231
    Usunięty  
  • #16 11 Gru 2010 19:37
    Truszczuu
    Poziom 9  

    Ja wiem, że nie usunąłem bo nie chciałem tego robić po pierwsze koszty po drugie zawsze to jakaś obrona przed małym złodziejem. A teraz odzyskałem pełną funkcjonalność auta.

  • #17 21 Mar 2011 17:52
    pkoptew
    Poziom 1  

    Witam. Czy wie ktoś jakie przewody trzeba zamienic i gdzie??

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME