Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vivaro różnie odpala?

gorgio1 20 Lis 2010 22:37 6154 18
  • #1 20 Lis 2010 22:37
    gorgio1
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam Vivaro 2002 1,9 dti który różnie odpala. Jak jest ładna pogoda i w miarę ciepło odpala bez problemu. I tu się kończy przyjemność odpalania. Koszmarem jest niska temperatura nawet 15 stopni C. Długo trzeba kręcić by załapał. Nie mówię już o temp. w okolicach 0 czy na minusie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu po kilku minutach problem pojawia się nadal. Opornie odpala.
    Co może być powodem takiego odpalania?
    Wymieniłem olej, filtry wszystkie możliwe i nic. Jesienią miałem nieszczelny przewód paliwowy nad silnikiem. Zalał całą prawą stronę łączni z kołem. Jadąc samochód zgasł zaświeciły się kontrolki ( silnika stop oraz STOP). Po odpaleniu pojechałem dalej, kontrolki świecą do teraz. Pojechałem podpiąć się pod komputer pokazał uszkodzona sonda lambda. Do dziś jej nie znalazłem.
    Czy ktoś spotkał się z takim problemem i co z tym robić?
    Dziękuję za pomoc.

    0 18
  • #2 20 Lis 2010 22:42
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Buahaha :D Sonda lambda w 1.9 DTI :D

    No trzeba będzie kolego jednak podłączyć komputer, ale jakiś taki inny..... Bardziej dedykowany pod tą markę, clip renault powinien dać radę, i nie tylko kasować błędy lecz czytać parametry podczas odpalania (ciś. na wtryskach itd), oraz na pracującym silniku. Świece żarowe też można sprawdzić.

    0
  • #3 20 Lis 2010 23:22
    gorgio1
    Poziom 10  

    Przemo9826 napisał:
    Buahaha :D Sonda lambda w 1.9 DTI :D

    No trzeba będzie kolego jednak podłączyć komputer, ale jakiś taki inny..... Bardziej dedykowany pod tą markę, clip renault powinien dać radę, i nie tylko kasować błędy lecz czytać parametry podczas odpalania (ciś. na wtryskach itd), oraz na pracującym silniku. Świece żarowe też można sprawdzić.




    Fajny Quń. Tego to jeszcze nie sprawdzałem.

    0
  • #4 20 Lis 2010 23:28
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wiem, też go lubię :D

    Kolega to chyba jeszcze nic tam nie sprawdził....

    0
  • #5 21 Lis 2010 01:06
    cybkryst
    Poziom 19  

    Do czyszczenia EGR na poczatek. Co do świec żarowych..? należy sprawdzić, tak jak napisał pan Przemo9826

    0
  • #6 21 Lis 2010 09:26
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Cybkryst, tutaj nie "panujemy", EGR owszem można wyczyścić, nie zaszkodzi, ale na odpalanie wpływu on nie będzie mieć.

    0
  • #7 06 Sty 2011 22:30
    gorgio1
    Poziom 10  

    witam,
    zgodnie z instrukcjami pojechałem do mechanika. wymienił świece żarowe, pokasował błędy a było ich kilka, na wale, układzie zapłonowym i czymś tam jeszcze.

    Efektów brak. Jak źle odpalał tak też jest nadal. Bez znaczenia na pogodę. Co dziwniejsze to jak jest ciepły to odpala nawet gorzej. Zrobiłem kilka prób przy odpalaniu po wymianie świec. Przekręcałem kluczyk i pozostawiałem go do czasu aż przestanie pracować pompka. Tak przez cztery do pięciu razy i następnie odpalał praktycznie nie na rys ale odpalał lepiej. Efekt nie jest za każdym razem taki sam. Czasem bardzo go muli. Bywa że odpala dopiero za 2-3 razem.
    Nie bardzo wiem co można jeszcze zrobić,

    Pojechałem do gościa co sprawdza wtryski i zaproponował by je zregenerować i dodatkowo sprawdzić rozpylacze.
    Ale czy będzie to oże mieć taki wpływ na sam rozruch??

    0
  • #8 06 Sty 2011 22:42
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przeczytaj UWAŻNIE mój pierwszy post, następnie swój ostatni, i porównaj co zrobiłeś źle, i nie tak jak mówiłem.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dla ułatwienia:

    Przemo9826 napisał:
    i nie tylko kasować błędy lecz czytać parametry podczas odpalania (ciś. na wtryskach itd), oraz na pracującym silniku.

    0
  • #9 06 Sty 2011 22:48
    gorgio1
    Poziom 10  

    nie ja kasowałem błędy tylko mechanik. Auto odstawiłem i tylko odebrałem. powiedział tyle co napisałem. Podobno nie wykrywa żadnych błędów.
    Nie wiem czy to ma jakiś związek ale jak przekręcam kluczyk do pozycji zapalenia wszystkich kontrolek to coś buczy chyba ze zbiornika paliwa.
    czy to prawidłowy objaw?

    1
  • #10 06 Sty 2011 22:50
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to zaprowadź auto do innego warsztatu.

    0
  • #11 06 Sty 2011 22:53
    gorgio1
    Poziom 10  

    w tym rzecz że wszyscy są tacy sami. Nic nie zrobić tylko grubo skasować.
    Dzięki za porady jak coś się dowiem to napiszę.

    0
  • #12 06 Sty 2011 22:54
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to serwis.

    0
  • #13 09 Sty 2011 11:39
    auto-krak.pl
    Poziom 14  

    Witam,
    jak przeczytasz uważnie cały temat: problem z odpalaniem vivaro
    i nie znajdziesz odpowiedzi, to lepiej poszukaj dobrego mechanika bo będziesz jeździł aż auto całkiem stanie a wtedy wymienią pół silnika na chybił trafił. Z chęcią bym pomógł ale troche daleko.
    Pozdrawiam

    0
  • #14 24 Lut 2011 19:43
    ciukus87
    Poziom 2  

    A kiedy jedziesz i hamujesz naciskając sprzęgło żeby sie zatrzymać to zchodzi z obrotów tak jak by miał zgasnąć ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    jesli tak to wymień czujniki polożenia pedalu sprzęgła i powinno pomuc

    0
  • #15 11 Mar 2011 18:45
    gorgio1
    Poziom 10  

    Dodano po 4 [minuty]:

    ciukus87 napisał:
    A kiedy jedziesz i hamujesz naciskając sprzęgło żeby sie zatrzymać to zchodzi z obrotów tak jak by miał zgasnąć ?




    jak jest zimny to czasami tak bywa. a czasami pedał różnie się podnosi. trzeba mu pomóc szczególnie na zmianie z pierwszego na drugi bieg.
    na ten moment samochód zawiozłem do mechanika i zobaczymy to tym razem będzie.

    Jaki powinien być odgłos ze zbiornika paliwa?? Pompę raz słychać raz nie.

    2
  • #16 23 Kwi 2011 19:32
    gorgio1
    Poziom 10  

    mam pytanie techniczne. Miesiąc temu odebrałem samochód od mechanika. Wymienił dwa wtryski trzeci sprawdził a czwartego nie potrafił wyjąć. Od poniedziałku samochód zaczął źle odpalać. Teoretycznie graniczyło to z cudem. Autem trzęsło przy rozruchu. We wtorek rano auto nie odpaliło. Założyłem, że to wtrysk, którego nie udało się wyjąć i sprawdzić bo tak podpowiedział mechanik. dziś mija sobota wtrysku nie wyjąłem. Próbowałem wszelkich metod zalewając go wd40, colą, naftą i nic nie dało. Powiedziano by spróbować go wybić na rozruchu. Wszystko powkręcałem i o dziwo auto odpaliło na rys. Musiałem go zgasić bo dmuchało spod jednego wtrysku. Po wyczyszczeniu gniazda, zagrzaniu podkładki i włożenia wtryskiwacza auto nie odpala. Nie wiem czy to prawidłowy objaw ale przed pierwszym rozruchem wyłączyła się pompka ta która idzie na wtryski. przy następnym pompka pracuje cały czas i nie wyłącza. Słychać buczenie i jakiś bulgotanie. Jak wyłączę zasilanie coś syczy z prawej strony na jakimś zaworku do, którego dochodzą dwa gumowe przewody.

    Proszę o wskazówki gdzie i czego mam szukać. Nie jestem w stanie nawet dojechać do mechanika.
    Dziękuję za wszelkie informacje.

    0
  • #17 23 Kwi 2011 20:39
    mota88gb
    Poziom 19  

    Wszystko powkręcałem i o dziwo auto odpaliło na rys. Musiałem go zgasić bo dmuchało spod jednego wtrysku. Po wyczyszczeniu gniazda, zagrzaniu podkładki i włożenia wtryskiwacza auto nie odpala.

    Gdy odpaliło auto ten feralny wtrysk był podłączony?

    1
  • #18 26 Kwi 2011 22:11
    gorgio1
    Poziom 10  

    wszystkie były podłączone. dziś zrobiłem próbę odpalania na "plaku" sikając go do kolektora. Odpalił na rys. Po zgaszeniu odpalił ale bardzo go mulił.

    1
  • #19 26 Wrz 2011 19:53
    PCMARIAN
    Poziom 2  

    Witam kolege

    Czy poradził Pan sobie z tym odpalaniem vivaro szukam pomocy bo mam identyczne objawy proszę o poradę

    -1