Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.9 TDI AHU i Brak mocy... Passat

21 Lis 2010 13:33 16246 24
  • Poziom 9  
    Witam, od jakiegoś czasu zmagam się z brakiem mocy po 3000 tys. na 4 i 5 biegu.
    Szukałem już trochę tu na forum. Ale to co jest tu napisane to już zrobiłem:
    -Nowy N75
    -Nowe przewody podciśnieniowe
    -Gruszka sprawdzana była i działa... (wysuwa się tak ok 2,5 cm)

    Na silniku jest błąd 00575

    Zrobiłem logi dynamiczne kanału:000,001,003,004.008,010,011

    Link
    Link
    Link
    Link
    Link
    Link
    Link
  • Poziom 14  
    Ale do 3000tyś.idzie dobrze tylko powyżej słabnie wpada w notlauf jaki dym z rury wtedy idzie?
    00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej/kolektor ssący/
    -> Uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczania ciśnienia doładowania.
    -> Zamienione lub nie zamocowane połączenia węży,dziurawe
  • Poziom 9  
    powyżej 3000tys. przestaje turbina ładować wchodzi w notlauf.
    Dymu to nie ma lub go nie widzę... Jak mówiłem przewody zmienione nowe opaski są na nich "norny" i "zdrowo" dokręcone i wymieniłem zawór.
    A jaki błąd dokładnie to wieczorem podam dokładnie.
  • Poziom 21  
    skoro N75 i przewody do niego osprwdzone to szukaj nieszczelnosci w dolocie
  • Specjalista - kserokopiarki
    Sprawdż wężyk w sterowniku. Miałem dokładnie ten sam problem w tym samym silniku, i po rozebraniu sterownika okazało się, że jest uszkodzony wężyk idący do czujnika ciśnienia doładowania. Po wymianie problem się nie powtórzył.
    pozdrawiam horse
  • Poziom 9  
    to idzie do komputera ? on jest gumowy czy taki plastikowy ?
    A vag pokazuje mi coś takiego:
    00575 - Intake Manifold Pressure
    17-10 - Control Difference - Intermittent

    często mi się to zdarza na trasie po mieście mniej jak wkręcam.
    Dzisiaj zrobiłem tak z 3 km i padł zrobiłem wyłączyłem silnik i włączyłem i działał na 7 km... a potem już jechałem te 100 km/h ale jak turbo nie działało to auto zaczęło palić więcej.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Wężyk idzie do komputera, z rury od IC, i potem, w komputerze, w środku jest jeszcze kawałek ok.10cm. U mnie właśnie tam było uszkodzenie.
    pozdrawiam horse
  • Poziom 10  
    zatarta przysłona w turbo ... dostaje błąd i komputer wyłącza sprężarkę, ale mogę sie mylić ...
  • Poziom 14  
    Wężyk do komputera to czujnik wysokoœci znajduje się na obudowie modułu
    sterującego.Czujnik wysokoœci informuje o aktualnym ciœnieniu
    otoczenia, które zależne jest od wysokoœci geograficznej.
    Sygnał wykorzystywany jest jako wartość korekcyjna do
    obliczenia niezbędnego ciœnienia doładowania i wielkości
    stopnia recyrkulacji spalin.A brak sygnału może się objawiać na dużych wysokościach czarnym dymem z rury wydechowej.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać.
    Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer może źle interpretować ciśnienie doładowania, i wprowadza silnik w tryb awaryjny.
    pozdrawiam horse
  • Poziom 18  
    przepływomierz masz na full(więcej ograniczenie nie pozwala) a doładowania nie masz,silnik pobiera dużo a nie dostaje tyle ile przechodzi przez przepływomierz,powiedział bym że łącznik gumowy tuż przy kolektorze masz uszkodzony ale w tym wypadku pokazywałby większe doładowanie a ty go prawie nie masz,więc szukaj większej dziury lub uszkodzenia wężyka do ecu w samym ecu bym nie szukał bo 10 grupa ok.
  • Poziom 9  
    Aha jutro będę rozbierał cały dolot i szukał... Ah no to jest już meczące... brak mocy...
  • Poziom 14  
    horse667 napisał:
    Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać.
    Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer może źle interpretować ciśnienie doładowania, i wprowadza silnik w tryb awaryjny.
    pozdrawiam horse

    To jak nie ma zmiennej geometrii to skąd się mu wziął N75 to pisze głupoty bo turbina jest wtedy sterowana ciśnieniem z kolektora a nie podciśnieniem poprzez zaworek N75.
  • Poziom 18  
    romansu napisał:
    horse667 napisał:
    Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać.
    Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer może źle interpretować ciśnienie doładowania, i wprowadza silnik w tryb awaryjny.
    pozdrawiam horse

    To jak nie ma zmiennej geometrii to skąd się mu wziął N75 to pisze głupoty bo turbina jest wtedy sterowana ciśnieniem z kolektora a nie podciśnieniem poprzez zaworek N75.

    Ty lepiej usuń ten post albo zmień specyfikacje pod nickiem na inną, podam najbardziej prosty przykład- 1Z nie ma zmiennej geometrii,produkowany już 20 lat i ma turbo sprężarkę a co najlepsze ma N75-co Ty na to?
  • Poziom 14  
    Sprawdzę.Pomyłki się zdarzają.
  • Poziom 9  
    Dziękuje wszystkim Co mi chcieli pomóc i podzielili się wiedzą.
    Znaleziona przyczyna 00575 chyba...

    1.9 TDI AHU i Brak mocy... Passat
    1.9 TDI AHU i Brak mocy... Passat
    1.9 TDI AHU i Brak mocy... Passat
    1.9 TDI AHU i Brak mocy... Passat
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    A jednak łącznik gumowy
  • Poziom 9  
    Mam nadzieje ze to tylko... a jak robiłem to nawet wymieniłem przewód od ecu. Ale potem jak składałem to zobaczyłem. Nie było go widać bo dziura była od strony turbo. Jak wkładałem rurę to go przekręciłem i okazało się.
  • Poziom 39  
    Jeżeli była taka dziura, to słychać było gwizd powietrza. Nie słyszałeś?
  • Poziom 21  
    tdi-vag napisał:
    skoro N75 i przewody do niego osprwdzone to szukaj nieszczelnosci w dolocie



    Kamil-driver napisał:
    Dziękuje wszystkim Co mi chcieli pomóc i podzielili się wiedzą.
    Znaleziona przyczyna 00575 chyba...

    1.9 TDI AHU i Brak mocy... Passat
    1.9 TDI AHU i Brak mocy... Passat
    1.9 TDI AHU i Brak mocy... Passat
    1.9 TDI AHU i Brak mocy... Passat


    standardowe miejsce nieszczelnosci wystepujace w tych silnikach ...
  • Poziom 14  
    romansu napisał:
    horse667 napisał:
    Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać.
    Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer może źle interpretować ciśnienie doładowania, i wprowadza silnik w tryb awaryjny.
    pozdrawiam horse

    To jak nie ma zmiennej geometrii to skąd się mu wziął N75 to pisze głupoty bo turbina jest wtedy sterowana ciśnieniem z kolektora a nie podciśnieniem poprzez zaworek N75.

    tomek.kopiec napisał:
    romansu napisał:
    horse667 napisał:
    Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać.
    Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer może źle interpretować ciśnienie doładowania, i wprowadza silnik w tryb awaryjny.
    pozdrawiam horse

    To jak nie ma zmiennej geometrii to skąd się mu wziął N75 to pisze głupoty bo turbina jest wtedy sterowana ciśnieniem z kolektora a nie podciśnieniem poprzez zaworek N75.

    Ty lepiej usuń ten post albo zmień specyfikacje pod nickiem na inną, podam najbardziej prosty przykład- 1Z nie ma zmiennej geometrii,produkowany już 20 lat i ma turbo sprężarkę a co najlepsze ma N75-co Ty na to?


    Trzy typy turbo-sprezarek stosowane w 1z/ahu actuator sterowany podcisnieniem z dolotu tuz przed wirnikiem sprezarki, actuator sterowany elektromagnetycznym zaworem podlaczonym do linii podcisnienia, actuator sterowany elektrozaworem podcisnienia zespolonym z miechem sztangi podlaczonego do dolotu tuz przed wirnikiem sprezarki lub do linii podcisnienia. Wszystkei te turbiny mialy tylko i wylacznie wastegate.
    Chlopak mogl sie pomylic bo sporo tego jezdzi ja tez sie kiedys zastanawialem nad jednym 1Z i na pierwszy rzut oka powiedzialem ze turbo jest nieoryginalne.
  • Poziom 11  
    U mnie brak mocy wystepuje dlatego ze moj IC ma dziure i rury prowadzece do turbo maja nieszczelność.
  • Poziom 35  
    W przypadku kolegi Kamil-driver łatwo było po logach stwierdzić co jest źle a dlaczego a dlatego, że w dynamicznym logu grupy 011 ciśnienie rzeczywiste było mniejsze od ciśnienia zadanego o 400 mbarów a jednocześnie pomiar z przepływki zasysanego powietrza w grupie 003 na full i to właśnie świadczy o nieszczelności w dolocie pomiędzy turbo a kolektorem ssącym (temat rozwinął się tak szybko, że zastałem go już rozwiązanego).
    A odnośnie tego co napisałeś caveman2009 - żadne turbo z zaworem WG nie jest sterowane podciśnieniem tylko ciśnieniem jakie wytwarzane jest w części zimnej czyli sprężającej turbosprężarki i idzie poprzez N75 do siłownika ciśnieniowego przy turbo. Aktuator jest sterowany ciśnieniem i im większe ciśnienie w turbo tym więcej go przechodzi przez N75 do gruchy by bardziej wypchnąć sztangę aby uchylić zawór waste gate i zmniejszyć to ciśnienie doładowania - namieszałeś zdrowo swoim opisem. Nie mylcie układu podciśnieniowego z VNT z układem ciśnieniowym z WG.
  • Poziom 2  
    Bardzo proszę o analizę tego.. passat jakby stracił moc nie ma żadnych błędów itd