Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zawór EGR opel Vectra 2,0 dti

21 Nov 2010 14:38 26733 25
  • Level 1  
    Witam.
    Mam następujący problem z moją VIKI:)
    Z zaworu EGR wyrzuca olej silnikowy....Co z tym można zrobić żeby tak nie wyrzucało????Moze usczelnic lub cos....????
  • Level 15  
    Skąd on się wziął,może gdzieś kolektor ssący puszcza opary które pobiera ze skrzyni korbowej i tak widać jakby EGR
  • Level 19  
    Zawór EGR to recyrkulacja spalin, więc dla czego tam olej? Tego silnika nie znam, ale skąd tam napływa olej?
    Czy nie ma przy tym innych objawów niepoprawnej pracy, czy spalania dużej ilości oleju?
  • Level 20  
    nieuszczelnisz tego niczym wyrobiona membrama
  • User removed account  

  • Level 27  
    Może warto kolektor i klapy zawirowań wyczyśćić prz okazji wymiany EGR
  • Level 27  
    niuniu36 wrote:
    Może warto kolektor i klapy zawirowań wyczyśćić prz okazji wymiany EGR


    no to nie bardzo jest "przy okazji" :)
  • Level 14  
    Przy okazji nie jest ale na pewno by się przydało wyczyścić i by był spokój na jakiś czas...

  • Level 19  
    wymień pompę vacum to ona ssie olej z silnika
  • Level 15  
    tkoziol wrote:
    wymień pompę vacum to ona ssie olej z silnika

    Ale ona robi podciśnienie i co to ma do rzeczy z EGR że mokry,jak zasysa z EGR.Jakby tłoczyła ciśnienie do EGR to by mógł być mokry.
  • Level 13  
    Olej może być efektem niesprawnej turbiny bądz przedmuchami silnika .
  • User removed account  

  • Level 19  
    to ma do rzeczy że jest napędzana z wałka zozrządu i ssie sobie olej a nie wiem czy wiesz że ona wytwarza podciśnienie i wtedy zaciąga olej przestaje działać prawidłowo i do węzyków dostaje sie olej ale powinny być jakieś błędy np,recelkulacja spalin
  • Level 15  
    tkoziol wrote:
    to ma do rzeczy że jest napędzana z wałka zozrządu i ssie sobie olej a nie wiem czy wiesz że ona wytwarza podciśnienie i wtedy zaciąga olej przestaje działać prawidłowo i do węzyków dostaje sie olej ale powinny być jakieś błędy np,recelkulacja spalin

    Czy ty wiesz że ona robi podciśnienie w wężykach i zasysa olej skąd? to jest ta sama pompa co do serwa hamulca to skąd bierze ten olej?

  • Level 19  
    olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu
  • Level 15  
    tkoziol wrote:
    olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu

    Totalna bzdura nie widziałem jeszcze w wężykach oleju??
  • Level 27  
    romansu wrote:
    tkoziol wrote:
    olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu

    Totalna bzdura nie widziałem jeszcze w wężykach oleju??


    Pomyśl przez chwile, czym jest smarowana vacuum pompa, gdzie jest przepompowywane powietrze z instalacji VAC, gdzie jest olej a gdzie może się dostać i co najważniejsze "kiedy" - to nie takie trudne.
  • Level 15  
    ainal wrote:
    romansu wrote:
    tkoziol wrote:
    olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu

    Totalna bzdura nie widziałem jeszcze w wężykach oleju??


    Pomyśl przez chwile, czym jest smarowana vacuum pompa, gdzie jest przepompowywane powietrze z instalacji VAC, gdzie jest olej a gdzie może się dostać i co najważniejsze "kiedy" - to nie takie trudne.

    No pomyśl że jak zasysa np;wspomaganie serwa to robi podciśnienie i wpycha ale w silnik a to jest ta sama pompa tylko jest takie małe wyjście z niej właśnie na sterowanie EGR turbem i klapami,poprzez odpowiednie zawory a zawory zawsze suche.
  • User removed account  
  • Level 10  
    A jak tą pompę się właśnie naprawia, bo odłączając przewód z dolnego króćca cały czas kapie mi olej?
  • Level 14  
    Jej się nie naprawia tylko wymienia na nówkę.
  • Level 10  
    a czy podeszłaby pompa z vectry C bo wygląda prawie tak samo?
  • User removed account  
  • Level 10  
    Zafira 2.0 DTI Y20DTH
    zawór sterowany jest elektrycznie a problem polega na blokowaniu się "łukowego popychacza" zaworu.
    Czy jeśli fizycznie rozłączę popychacz zaworu od siłownika elektrycznego i zawór zablokuję (zaspawam) a reszta zaworu z obracającą się osią o wysterowany kąt zostanie bez zmian, czy w ten sposób mogę oszukać silnik ?
    moim zdaniem powinno zadziałać , bo sygnał sterujący jaki trafia do zaworu będzie pokrywał się z sygnałem zwrotnym , który informuje sterownik o położeniu zaworu.
    Proszę o opinię zanik zniszczę swój zawór i nie da się zregenerować:)
  • Level 20  
    kyko wrote:
    Zafira 2.0 DTI Y20DTH
    zawór sterowany jest elektrycznie a problem polega na blokowaniu się "łukowego popychacza" zaworu.
    Czy jeśli fizycznie rozłączę popychacz zaworu od siłownika elektrycznego i zawór zablokuję (zaspawam) a reszta zaworu z obracającą się osią o wysterowany kąt zostanie bez zmian, czy w ten sposób mogę oszukać silnik ?
    moim zdaniem powinno zadziałać , bo sygnał sterujący jaki trafia do zaworu będzie pokrywał się z sygnałem zwrotnym , który informuje sterownik o położeniu zaworu.
    Proszę o opinię zanik zniszczę swój zawór i nie da się zregenerować:)


    Nie zadziała, albo inaczej. Zadziała ale nie do końca. Nie będzie sie zgadzał bilans zasysanego powietrza który mierzy MAF i sterownik przejdzie w tryb awaryjny. Ograniczy moc i wywali błąd w stylu nieprawidłowa praca układu EGR lub podobne.
    W tym przypadku nie przejdzie.

    Wymontuj go, wymyj w nitro/acetonie zamontuj i zobacz co sie będzie działo.

    P.S. Dla autora tematu. Zawór EGR do wymiany. Nieszczelna membrana.
  • Level 10  
    Wykręciłem zawór ,wyczyściłem i w tej chwili działa dobrze. Nie potrwa to moim zdaniem długo , bo oś zaworu jest wytarta i ma duży luz. Półksiężycowy popychacz popycha oś do przodu i lekko na bok , oś szybko się zabrudzi sadzą wydostającą się przez wytartą nieszczelność a moment siły który działa w poprzek osi szybko zaklinuje ja ponownie.
    Dziękuję za radę, bardzo się przydała bo byłem bliski zrobienia niezłej demolki w moim zaworze :) Zostaje mi zregenerować go za 350zł i szybko pozbyć się mojej wiecznie szwankującej zafiry.