Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaka jest różnica w kablach zapłonowych.

kosmatek 21 Nov 2010 16:04 4904 7
  • #1
    kosmatek
    Level 23  
    Czy można zupełnie od innego samochodu przełożyć kable zapłonowe? Zakładając, że końcówki pasują, długością różnią się od tych właściwych. Czytałem opinie, że nie można ale nikt tak właściwie nie napisał dlaczego?
    Jakie mogą być skutki uboczne takich kombinacji?

    (Pytanie czysto teoretyczne)
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #3
    Szybki Elektron
    Level 25  
    Witam. W większości wypadków, zwłaszcza starszych modeli samochodów taka zamiana nie spowoduje kłopotów. Zwiększona długość powoduje, że kabel przebiega w niewłaściwych miejscach i jest narażony na zmiejszenie trwałości np. od przetarcia izolacji czy działania podwyższonej temperatury sąsiadujących elementów. Napięcia w różnych układach zapłonowych są podobne i wiążą się m. in. z odstępem międzyelektrodowym, a ten nie wykazuje znaczych różnic w samochodach z jednej epoki. Stąd wniosek, że kable powinny mieć podobną wytrzymałośc napięciową. Można kupić kable wysokiego napięcie "na metry" i zarobić końcówki, gdy mamy do czynienia z autem, do którego kable są trudne do zdobycia, lub bardzo drogie. Bywa, że oryginalne kable są pięciokrotnie droższe od zamienników, ale statystycznie są znacznie trwalsze. Zawsze mamy wybór... Pozdrawiam.
  • #4
    avatar
    Level 35  
    T5 wrote:
    Można bez żadnych konsekwencji.

    Brawo ! Podziwiam uzytkownika za taka bezmyslnosc !
    Jest wiele rodzai przewodow zaplonowych , ktore maja inna charakterystyke i konstrukcje ! Tak przewody moga sie roznic w fizycznej budowie.
    Wystarczy do nowego chryslera albo mitsubishi zrobic prosty eksperyment - zakladamy zle przewody - te bez rezystora i mamy wzrost spalania OGROMNY i nieprzewidywalna prace elektroniki w aucie

    Przewody mozna zamienic ze soba od innego auta ale wpierw trzeba sie upewnic ze bedzie to zamiana na ten sam TYP
  • #5
    kosmatek
    Level 23  
    Dla rozwinięcia chodzi o:

    Seat Toledo 92 rok 2.0 85KW (115/116KM)
    Opel Astra F 92 rok (modelowo 93r.) 2.0 85KW (115/116KM).
  • #6
    Aleksander_01
    Level 41  
    kosmatek wrote:
    Dla rozwinięcia chodzi o:

    Seat Toledo 92 rok 2.0 85KW (115/116KM)
    Opel Astra F 92 rok (modelowo 93r.) 2.0 85KW (115/116KM).


    Do tak starych szkutów to wszystko podchodzi.

    Są świece z rezystorami, ale o przewodach WN z rezystorami to jeszcze nie słyszałem. Przecież każdy zwykły przewód ma rezystancję i to nie małą.
  • #7
    pioart
    Level 38  
    W samych przewodach to nie , bo są ale w fajkach , no i oczywiście w świecach / wybranych /
  • #8
    3piroman666
    Level 17  
    Witam
    Z tego co się orientuję to w niektórych przypadka włożenie innych kabli może spowodować dziwne skutki ponieważ będą miała inne oporności. Słyszałem o przypadku że nowe kable i świece miał jakieś dziwne oporności bo były od innego auta i silnik chodził fatalnie ale to raczej nowsze egzemplarz.