Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu

21 Lis 2010 16:04 29085 27
  • Poziom 8  
    Jak wymienić osłonę przegubu zewnętrznego w Peugeocie 106 95 rok?
  • Moderator Samochody
    Od tyłu, musisz wyjąć półoś i najpierw zdjąć przegub od strony skrzyni.
  • Poziom 14  
    w sklepach z częściami spotkałem się z osłonami uniwersalnymi które z racji swojej rozciągliwości podobno można wkładać przez przegub - ale trzeba to sprawdzić bo jak coś jest do wszystkiego to może być do...
  • Poziom 8  
    Jak zdjąć przegub od skrzyni? czy go wybijać na siłę?
  • Moderator Samochody
    Nic na siłę, rozciąć aluminiową część osłony.
    Do tych uniwersalnych osłon to trzeba jeszcze mieć specjalny przyrząd. Po za tym są one g... warte, założysz oryginalne Sasic to na 10 lat będziesz mógł o nich zapomnieć.
  • Poziom 20  
    Trzeba go podważyć czymś sztywnym lub ostrożnie wybić. Na końcu wieloklina, czy jak kto woli, wielowypustu jest pierścionek sprężysty, którego trzeba pokonać tymi metodami.
  • Poziom 9  
    ociz napisał:
    Od tyłu, musisz wyjąć półoś i najpierw zdjąć przegub od strony skrzyni.


    haha :) tylko pracy koledze chcesz dodać. Jeżeli chciałbyś wyciągać całą półoś musiałbyś zlewać olej ze skrzyni biegów. Do wymiany najlepiej przydałby się pomocnik żeby przetrzymać półoś zeby nie wyskoczyła ze skrzyni i odchylić macpersona. co do ściagania to tak jak kolega wyżej pisał, aż do zeskoczenia z zapezpiecznia na wielowypustach.
  • Moderator Samochody
    Lukicbr napisał:

    haha :) tylko pracy koledze chcesz dodać. Jeżeli chciałbyś wyciągać całą półoś musiałbyś zlewać olej ze skrzyni biegów. Do wymiany najlepiej przydałby się pomocnik żeby przetrzymać półoś zeby nie wyskoczyła ze skrzyni i odchylić macpersona. co do ściagania to tak jak kolega wyżej pisał, aż do zeskoczenia z zapezpiecznia na wielowypustach.

    Robiłeś to w tym samochodzie czy zgadujesz? Raczej to drugie, więc wiedz że tam nie da się wcale zdjąć z półosi zewnętrznego przegubu nie uszkadzając go.
  • Poziom 14  
    ...połoś do wymiany
  • Poziom 9  
    pracowalem przy takich samochodach kolego :P i teraz wychodzi na to ze to Ty zgadywałes
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator na urlopie...
    ociz napisał:

    Do tych uniwersalnych osłon to trzeba jeszcze mieć specjalny przyrząd. Po za tym są one g... warte, założysz oryginalne Sasic to na 10 lat będziesz mógł o nich zapomnieć.


    Masz rację ociz, ale ja montuję te uniwersalne i Ci powiem, że jak ją odpowiednio założysz (przy łamaniu przegubu nie obciera mocno tylko lekko się styka "harmonijka") to dwa lata wytrzyma. Mało tego plusem też jest, że taką osłonę montujesz na warsztacie w 15 min. Minusem trzeba mieć przyrząd.
  • Poziom 12  
    Ja tutaj spotkalem sie z takimi uniwersalami, ze byly przeciete po dlugosci z wypustka z jednej i rowkiem z drugiej strony po calej dlugosci, smarowalo sie klejem zakladalo i laczylo. Zapodalem kiedys taki do astry, 5 min roboty- wytrzymalo conajmniej rok, dalej nie wiem, bo sprzedalem autko.

    Minus- cena :(
  • Poziom 29  
    Witam,

    Czy i jak wymienić tą osłonę gumową przegubu w Peugeot 106 93 rok ?

    Czy to się jakoś rozbiera? Kupiłem 2 takie osłony, zaniosłem do " mechanika " złotej rączki Pana Kazia :D i on takiej nie wymieniał jeszcze ... Powiedział, że nie da się jej wybić chyba.

    Proszę o konkretne info co i jak to można zrobić ...

    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu

    To co pisał kolega Georges tyczy się tej gumy o jaką mi chodzi czy tej drugiej ??

    "Trzeba wyjac polos (mniej roboty niz jakakolwiek proba wymiany oslony na miejscu) i zmienic oslone od strony kola bez ruszania tej od skrzyni. W przegubie jest rodzaj trojramiennej sprezyny, ktora trzeba odczepic. Zewnetrzna czesc przegubu schodzi i pozwala zalozyc nowa oslone przy pomocy odpowiedniego stozka. Potem wystarczy zaczepic sprezyne.
    Oczywiscie, mozna tez zalozyc go "od tylu", ale wymaga to zniszczenia oslony od strony skrzyni (podwojne koszty).
    Pozdrawiam, Georges"


    dzieki za info
  • Poziom 15  
    Miałem kiedyś Citroena AX, a to bliźniacza konstrukcja i półoś była razem z przegubem zewnętrznym bez możliwości demontażu. Osłonę wymieniłem odginając w wewnętrznym przegubie po obwodzie metalową osłonę, następnie demontaż przegubu trójpalczastego i montaż nowej osłony przegubu zewnętrznego i resztę czynności w odwrotnej kolejności.
  • Poziom 29  
    Siema, dokładnie ... Citroen AX to to samo...

    Już to dziś opanowałem :D , powiem, że ciężko ogólnie i każdy obcy mechanik chciał to zrobić za XXX zł :evil: każdy wciskał kit, ze trzeba kupić całą oś lub mogą to zrobić tym specjalnym przyrządem do rozszerzania tej gumowej osłony ( jeden warsztat - muszę kupić u nich specjalne rozciągliwe osłony gumowe za 60 zł szt i robocizna 50 zł :D ) i te moje, co kupiłem mogę oddać, bo ich się tak nie rozciągnie... sami cwaniacy! W Aso citroena za samo wciągniecie tych osłon ( przyniosę rozebrane półosie i swoje gumy - 300 zł ) Masakra k....


    Ogólnie sposób jest taki, jak pisał kolega wyżej ( dodam uwagi od siebie ):

    Usuwamy starą gumową osłonę,w przegubie jest rodzaj trójramiennej sprężyny, którą trzeba odczepić śrubokrętem ( to taka blaszka z 3-ma ramieniami ). Cześć przegubu schodzi i pozwala założyć nowa osłonę przy pomocy odpowiedniego stożka ( ja wciągnąłem te osłony rękoma używając siły i wd40... ciężko ale dało radę. Obkleiłem taśmą te " berło " by nie zrobic dziury w gumie. Osłonę trzeba odwrócić na drugą stronę przy wciąganiu a potem na osi przywrócić do wcześniejszej pozycji )
    Potem wystarczy zaczepić sprężynę ( " wystarczy " brzmi bardzo prosto ale ... złożenie tego do kupy jest bardzo czasochłonne, może zaskoczyć za kilkoma pierwszymi razami albo można się bawić i 20 minut z jedną !!! )
    Na koniec smar do środka, skręcić gumy cybantami i gra kapela.

    Czyli da sie to zrobić ale nie ma lekko ... Opis na pewno komuś sie przyda jeszcze :D

    Zdjęcia co i jak wygląda ( kiepsko wyszły ale było ciemno ) ...

    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu
    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu
    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu
    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu
    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu
    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu
    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu
  • Moderator na urlopie...
    Kłosiol napisał:
    co kupiłem mogę oddać, bo ich się tak nie rozciągnie... sami cwaniacy!

    Więc jakoby się w tym temacie udzielałem, to bardzo mnie zbulwersowało, to co teraz napisałeś, a w szczególności zacytowane zdanie!
    Po1.
    Nie masz pojęcia jak wygląda osłona rozciągliwa (uniwersalna), nie pracowałeś nigdy przyrządem do zakładania tychże osłon! Dlatego też nie wiesz, jak cała ta procedura wygląda i jak można w prosty i szybki sposób wymienić tą osłonę! Czepiasz się cen i usług za nie... Cóż za darmo nikt Ci nie będzie auta naprawiał i wszystko kosztuje. Kupiłeś osłonę i piszesz, że nie da się jej rozciągnąć! Czy Ty w ogóle wiesz, jak taka osłona wygląda? Ja wiem, że nie masz bladego pojęcia!
    Po2.
    Chciałbym, żebyś co najmniej mi wyjaśnił ostatnie stwierdzenie (dwa słowa), które zamieściłem we wklejonym przeze mnie cytacie Twojego wywodu! Czekam, na szybką odpowiedź, co i do kogo to napisałeś!
  • Moderator Samochody
    Po marce osłon widać że autor zdjęć do rozsądnych nie należy skoro kupuje hart-a jak bez problemu można dostać sasic i to w niskiej cenie.
  • Poziom 16  
    zeimp napisał:
    Więc jakoby się w tym temacie udzielałem, to bardzo mnie zbulwersowało, to co teraz napisałeś, a w szczególności zacytowane zdanie!

    ... nie pracowałeś nigdy przyrządem do zakładania tychże osłon! Dlatego też nie wiesz, jak cała ta procedura wygląda i jak można w prosty i szybki sposób wymienić tą osłonę! Czepiasz się cen i usług za nie... Cóż za darmo nikt Ci nie będzie auta naprawiał i wszystko kosztuje...


    Myśle kolego, że tutaj trzeba by zadać pytanie: Czy on wie ile kosztuje taki przyrząd? I kiedy się zwróci. Skoro cena końcowa zawiera nie tylko amortyzacje samego przyrządu, ale i kompresora, i kilowatogodziny, i twoją robocizne i ZUS.
  • Poziom 23  
    Kłosiol napisał:
    Czyli da sie to zrobić ale nie ma lekko ...


    To wiesz co...Wolę już rozebrać wewnętrzny przegub. Przynajmniej nie trzeba bawić się w rozciąganie osłony, a i osłony przegubu wewnętrznego wcale nie trzeba niszczyć - co nie znaczy, że nie jest lepiej założyć nową.
  • Poziom 29  
    zeimp napisał:
    Kłosiol napisał:
    co kupiłem mogę oddać, bo ich się tak nie rozciągnie... sami cwaniacy!

    Więc jakoby się w tym temacie udzielałem, to bardzo mnie zbulwersowało, to co teraz napisałeś, a w szczególności zacytowane zdanie!


    Chodziło o to, że mechanik widział jakie mam gumy i już z góry chciał, żebym u niego kupił obydwie... A jak się potem okazało to jedną miałem typową do tego auta - hart ( może i szajs ale mniejsza o to ) a drugą tą specjalną rozciągliwą ( nie wiedziałem o tym a przy oddawaniu koleś mi powiedział, że to właśnie jest ta do tego urządzenia ) Jej koszt to 24 zł ze zniżka i to taka średnia półka a u mechanika od 60 zł do 100 za samą gumę!!!

    Więc po oddaniu tej 1 rozciągliwej gumy ( jak i tak się nie przyda wg tego co usłyszałem) zacząłem rozbierać przegub i okazało się, że ta zwykła guma z harta wejdzie tak jak napisałem - siłowo + Wd40. I teraz problem bo 1 guma oddana a sklepy już zamknięte ( sobota )

    Musiałem jechać specjalnie do Norauto po gumę ... bo oddałem ją do innego sklepu 3 godziny wcześniej słysząc te farmazony od mechanika.

    Jednym słowem ci, z którymi gadałem ( "cwaniacy" ) wprowadzili mnie w błąd i przez to straciłem tyle czasu ale na szczęście zaoszczędziłem kasę i mam satysfakcje, że zrobiłem to sobie sam...

    Ostatnie słowa tyczą się tych, z którymi gadałem... nie wszystkich mechaników !



    ocie napisał:
    Po marce osłon widać że autor zdjęć do rozsądnych nie należy skoro kupuje hart-a jak bez problemu można dostać sasic i to w niskiej cenie.


    Kolego, po pierwsze to auto idzie na sprzedaż za niedługo i zależało mi na czasie... na początku miałem mieć wymienianą jedną osłonę gumową i kupiłem tą rozciągliwą ( całkiem przypadkowo bo nawet nie wiedziałem, że taka była ) a przy bliższym obejrzeniu drugiego przegubu okazało się, że druga też jest popękana...

    W sklepie był tylko hart na już ... a byłem w sklepie " za pięć 12 " w piątek i zaraz miałem robić auto ... Guma to guma, części nie kupuje harta itp więc wstrzymaj się z takimi ocenami... zresztą każdy kupuje to na co go stać...

    Dobrze, że Ty jesteś rozsądny bo kupujesz markowe części...

    pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    adresfizyczny napisał:
    zeimp napisał:
    Więc jakoby się w tym temacie udzielałem, to bardzo mnie zbulwersowało, to co teraz napisałeś, a w szczególności zacytowane zdanie!

    ... nie pracowałeś nigdy przyrządem do zakładania tychże osłon! Dlatego też nie wiesz, jak cała ta procedura wygląda i jak można w prosty i szybki sposób wymienić tą osłonę! Czepiasz się cen i usług za nie... Cóż za darmo nikt Ci nie będzie auta naprawiał i wszystko kosztuje...


    Myśle kolego, że tutaj trzeba by zadać pytanie: Czy on wie ile kosztuje taki przyrząd? I kiedy się zwróci. Skoro cena końcowa zawiera nie tylko amortyzacje samego przyrządu, ale i kompresora, i kilowatogodziny, i twoją robocizne i ZUS.


    Słyszałem, że koszt to jakieś 400 - 500 zł za te urządzenie... teraz widzę, że nawet taniej.

    Nie wiem o co Wam chodzi ... macie jakieś aluzje choćbym napisał konkretnie o Was a ja pisałem tylko i wyłącznie o tych cwaniakach a jest takich dużo ...
  • Poziom 2  
    Czy wie ktoś może jak ściągnąć tym razem wewnętrzną osłonę? :

    Peugeot 106 - wymiana osłony przegubu

    jak na zdjęciu, wydaje się ona jakby fabrycznie zmontowana pod tą wielką tuleją, choć osłona wewnętrzna jest jeszcze cała, podejrzewam, że smar tam stracił swoje właściwości, wolałbym to przeczyścić i dać nowy skoro już wymontowałem półoś do osłony zewnętrznej.

    pozdrawiam.
  • Moderator na urlopie...
    tomi4m10 napisał:
    Czy wie ktoś może jak ściągnąć tym razem wewnętrzną osłonę?


    A po co te strzałki na fotce?
  • Poziom 2  
    zeimp napisał:
    tomi4m10 napisał:
    Czy wie ktoś może jak ściągnąć tym razem wewnętrzną osłonę?


    A po co te strzałki na fotce?


    to zdjęcie pożyczone z postu wyżej
  • Poziom 2  
    rozciąłem tę tuleję i okazało się, że jest zakuta na metalowym pierścieniu wmontowanym na stałe w osłonę, z drugiej strony na gnieździe przegubu, więc nie da się tego zastąpić niczym innym tylko taką samą tuleją.
  • Poziom 2  
    Moje doświadczenie w związku z wymianą osłony przegubu zewnętrznego w Citroen Saxo (bliźniak 106 ).
    ZAZNACZAM.
    MOJE doświadczenie, które w MOIM przypadku się sprawdziło.

    Osłona gumowa GKN ( była dosyć elastyczna).
    Zdemontowanie półosi z przegubami. Niestety wiąże się to z rozpięciem sworznia wahacza od kolumny i ubytkiem oleju w skrzyni.
    Da radę naciągnąć ją przez osłonę przegubu wewnętrznego na półoś. Wcześniej oczywiście osłona zakładana, została nasmarowana ( ja używałem smar w sprayu Forsh S416) i osłona przegubu wewnętrznego została oczyszczona i też spryskana smarem. Nie jest lekko naciągnąć i dobrze mieć drugą osobę do pomocy. Warto też zabezpieczyć się w dwa , nie ostre narzędzia, żeby naszej osłony nie skaleczyć ( płaskie szerokie śrubokręty owinięte taśmą izolacyjna? ) do podwadzenia i naciągnięcia najwęższej części osłony na tuleje metalową od osłony przegubu wewnętrznego. Dalej to już wszystko jest jasne.
    U mnie próba rozpięcia przegubu zewnętrznego od półosi nie powiodła się. Nie można było niczym podważyć tych blaszek.
    Nie jest to może najlepszy sposób, bo łatwo można też uszkodzić zakładaną osłonę.
    Ta metoda nie wymaga rozpinania przegubu zewnętrznego ( tam tak czy siak zostaje trójząb przez który też trzeba naciągnąć osłonę), oraz zdejmowania i rozbierania przegubu wewnętrznego.

    U mnie taka metoda zdała egzamin co nie znaczy że zawsze i z każdą osłoną tak da radę zrobić.
  • Poziom 25  
    Dodam swoje 3 grosze - miałem lata temu Peugeota 205 - te same półośki, jak poszla mi guma to kupiłem zestaw stożków do montażu osłon i osłony GKN (przystosowane do takiego montażu - był w zestawie nawet specjalny lubrykant) zakładałem w czasie 2 minut (z nasmarowaniem). Osłona taka wytrzymywała spokojnie 2-3 lata. Jak policzyłem koszt gumy wewnętrznej żeby wymienić zewnętrzną to wolałem kupić stożki
  • Poziom 3  
    Witam może jeszcze mi ktoś odpisze. Wie ktoś może albo ma jakiś sposób na zapięcie tego zabezpieczenia w przegubie to znaczy tej troj ramienej blaszki? Błagam o pomoc