Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 323 BF-Gdy się nagrzeje kopci na biało

xVx741852 21 Nov 2010 19:05 3546 7
  • #1
    xVx741852
    Level 10  
    Witam mam problem z Mazdą 323 BF.
    Jest z roku 89 ma silnik 1.6 Gaźnik(Był wtrysk ale zostało przerobione na gaźnik, nie wiem po co)

    Ostatnio mam problemy takie gdy samochód się nagrzeje i zgasi ma czasem problemy z rozruchem. Jak by odpalał na 3 cylindry. Zostały wymienione kable WN,kopułka,świece.
    Drugim problemem jest to że auto gdy złapie temp. 40/35 * zaczyna kopcić na biało. Nie odczuwam spadku mocy. Przy 6/7 tyś obrotach idzie dymek niebieski(Dostaje oleju zapewne) Oleju ubywa ale mało.Jak sprawdzałem w ciągu 1500 km ubyło z 4/5 mm wody. Samochód troszkę się poci bo uszczelki takie sobie.

    Co może być powodem tego dymienia i tego że ma czasem problemy z rozruchem.

    Proszę o pomoc.
  • #3
    Pawełidonata
    Level 2  
    Sądzę że przyczyną nie jest przedostawanie się płynu chłodzącego do cylindrów bo wtedy odczuwalny był by spadek mocy i auto by przerywało. Moim zdaniem to padnięte uszczelniacze zaworów i na postoju olej przecieka do kanałów ssących.
  • #4
    xVx741852
    Level 10  
    @rs07-nie wydaje mi się, w tedy by znacząco uciekała mi ciecz :]
    @Pawełidonata-Jak mi się zdaje chyba masz rację. Stuka mi zawór, tzn chyba nie odbija do końca. Jest takie kleklekle.

    Jutro samochód idzie do mechanika z problemem odpalania.
  • #5
    kawaler
    Level 10  
    Auto z tym rocznikiem, olej będzie zużywał to normalne.... ja zalecam sprawdzenie szczelności układu chłodzenia, i ciśnienie w komorach spalania... a ten "biały dymek" to od kiedy się pojawił??
  • #6
    xVx741852
    Level 10  
    Po wymianie świec, przedtem była każda z innej parafii ;/ (3 krótka i jedna długa ! ale nic nie zrobiła silnikowi) Mechanik sądzi że to uszczelka pod głowicą, no ale w tedy chyba w znaczącym tempie ubywał by mi płyn w chłodnicy i znacząco skakała temp. Trudno osiągnąć w niej temp powyżej 90 *C :]
  • #7
    gimak
    Level 40  
    Mała dygresja na temat padniętych uszczelniaczy zaworów. Przy padniętych uszczelniaczach zaworów ssących olej jest zasysany do kanałów ssących w czasie pracy silnika, a szczególnie intensywnie na wolnych obrotach, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe (stąd błękitny dymek przy zmianie biegów). Przy zaworach wydechowych raczej spaliny dostają się pod pokrywę zaworów i dalej do odmy.
    Na temat przedmuchu nie będę się wypowiadał, bo samochód poszedł do mechanika, więc nie chcę mu chleba odbierać.
  • #8
    xVx741852
    Level 10  
    Jak się okazało uszczelka pod głowicą niby padła. Całkowity koszt naprawy to 800 zł , nie stać mnie. Jak na razie auto jeździ płynu z chłodnicy trochę zaczęło ubywać. Wczoraj zrobiłem trasę 450 km i jeździ dalej.