Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy to wina termostatu? Audi A3 1999 rok, silnik 1.6, 101KM

robert457 22 Lis 2010 00:25 17187 21
  • #1 22 Lis 2010 00:25
    robert457
    Poziom 8  

    Witam, mam problem z kontrolką płynu chłodniczego. Co jakiś czas (przeważnie po nocy i przy odpalaniu silnika) się zapala, ale jak zaglądam do zbiornika wyrównawczego to płyn jest w normie (poziom sięga prawie maxa).

    Może mieć to związek z termostatem?

    Po przejechaniu ok 5 km temp silnika sięga prawie 90 stopni C, ale gdy zaglądam do silnika przewód biegnący od termostatu jest zimny, dlaczego? Przecież przy takiej temperaturze termostat powinien puścić wodę do dużego obiegu, a skoro przewód jest zimny to najwidoczniej woda krąży na małym obiegu.
    Ale najbardziej mnie zastanawia fakt, że ostatnio przejechałem bez postoju ok 100km i również przewód od termostatu był zimny, ale kontrolka również pokazywała prawie 90 stopni C.
    Czy to normalne? Czy termostat jest do wymiany? Czy raczej jest to wporządku skoro temp nie przekracza 90 stopni C.

    Proszę o pomoc.
    Dziękuję.

    3 21
  • Fibaro
  • #2 22 Lis 2010 00:37
    Dj_Pele
    Poziom 16  

    Moim zdaniem termostat nie osiąga temperatury która miała by go otworzyć przejechałeś 100km nie zagotowałeś silnika bo jest chłodzony przez powietrze z zewnątrz napływające. Zasłoń chłodnicę obserwuj temperaturę jak osiągnie miedzy 95 a 100 C i się nie otworzy a co za tym idzie nie puści na chłodnicę to trzeba go wymienić ale jeśli temperatura nie urośnie no to musi puszczać na duży obieg. W każdym bądź razie mnie tak w szkole uczyli. A jeśli chodzi o moje doświadczenia to ten zabieg pozwalał mi stwierdzić co jest nie tak a bym zapomniał sprawdź drożność układu .

    0
  • Fibaro
  • #3 22 Lis 2010 00:44
    Usunięty
  • Fibaro
  • #4 22 Lis 2010 08:45
    Łysoldrift
    Poziom 15  

    Wymień zbiorniczek płynu wyrównawczego .
    Zbiorniczek jest razem z kontrolką . Już pare takich zbiorniczków wymieniłem , i po problemie.

    0
  • #5 22 Lis 2010 10:08
    robert457
    Poziom 8  

    a z termostatem myślisz że wszystko ok ?

    Dodam jeszcze że jak jadę do pracy (ok 6 km) temp silnika jest trochę poniżej 90 stopni C a mimo wszystko ciepły nawiew powietrza załańcza się dopiero gdy już parkuję samochód, czym to może być spowodowane?

    0
  • #6 26 Lis 2010 13:10
    montekito
    Poziom 8  

    Gdyby termostat byłby uszkodzony a przeważnie jest otwarty to np. w korku woda by się zagotowała.

    -1
  • #7 26 Lis 2010 13:17
    trans-serwis
    Poziom 39  

    montekito gdyby termostat był otwarty to woda się nie zagotuje.
    Jeżeli czegoś nie wiesz to po co udzielasz porad?

    -1
  • #8 26 Lis 2010 14:25
    donrogalesko
    Poziom 11  

    Mialem kiedys podobne problemy w Land rover wymienilem zbiorniczek wyrównawczy i teraz jest dobrze

    0
  • #9 27 Gru 2010 18:30
    lucas123Sky
    Poziom 9  

    Witam
    mam problem i nie moge sobie dac z nim rady,od poczatku, wskazowka temp nie chce mi sie podnosic, zostal wymieniony czujnik temp i wskazowka poszla do ok 90 st. samochod grzalem w miejscu bez dmuchawy, wlaczony byl tylko silnik i grzalem go zeby sprawdzic czy bedzie dobrze, okazalo sie ze temp doszla do 90 wlaczyl sie wentylator ale nie schodzila temperatura, no ale ruszylem w droge , temp byla ok 90 st, wlaczylem grzanie bo zimno i nagle wskazowka powoli spadala do 60 w jednostajnie. pozniej stalem poczekalem chwile i ruszylem dalej, wskazwoka anie drgnie z 60 ciagle sie trzymala na 60 , zgasilem silnik przekrecilem stacyjke i wskoczyla mi temp 80. lol , nie wiem co sie dzieje, i Panowie jade pozniej temp sie utrzymuje 90 , na zewnatrz -6, nie grzalem w samochodzie i przez dluzszy czas sie tak utrzymywala, pozniej zaczela spadac do 80 utrzymywala sie, spadal do 70 utrzymala sie jakis czas i pozniej spadala do 60 i tak jechalem,,,, nie wiem czy termostat czy czujnik do wentylatora?

    3
  • #10 16 Lut 2011 01:40
    maciasos
    Poziom 9  

    Witam,
    robert457 czy rozwiazales problem?
    Mam podobnie, zimny dolny waz a goracy gorny. Czujnik G2/G62-ok chlodnica-nowa, ubywa mi plynu (mam nadzieje ze to bylo przez chlodnice) ale nie przybywa oleju, typuje wiec termostat z wmontowana grzalka umieszczona w termostacie a calosc w kruccu (Audi A3 silnik AVU 2001r). Pytanie czy ktos orientuje sie czy i jakie napiecie powinno byc na zlaczce ktora wchodzi do tego krucca (2 zyly) jest caly czas tzn od momentu zalaczenia zaplonu badz odpalenia silnika? Mam dobry wskaza omomierzem 15 ohm dla 25C

    0
  • #11 16 Lut 2011 17:42
    sławol
    Poziom 17  

    Węże są ciepłe po otwarciu termostatu, nie może być inaczej. Uszkodzony termostat widać jak podczas jazdy temperatura spada, a po zatrzymaniu rośnie, lub węże nagrzewają się wszystkie od razu przy porannym odpaleniu.

    0
  • #13 16 Lut 2011 23:24
    maciasos
    Poziom 9  

    Ale było konkretne pytanie
    Zna ktos wartosci napiecia na kostce do krucca
    Przypominam Audi A3 1,6 benz. silnik AVU
    Termostat moze byc uszkodzony na 2 sposoby Albo stale otwarty (wtedy masz cieple weze i niedogrzany silnik) albo domkniety na stale (jeden waz goracy a dolny od chlodnicy zimny bo termostat nie otwiera duzego obiegu i tak jest u mnie i mozliwe przegraznie silnika-chyba gorsza sprawa dla motoru:(
    Pozdr.

    0
  • #14 17 Lut 2011 13:48
    sławol
    Poziom 17  

    To wymień termostat i bedziesz wiedział, chyba majątek nie kosztuje...a później szukaj czujnika, a nie odwrotnie, tak na logikę.

    0
  • #15 17 Lut 2011 14:12
    maciasos
    Poziom 9  

    Sławol
    Oczywiscie ze wymienilem termostat i nic Sprawdzalem miernikiem to napiecie na zlaczce do krucca (2 pin to nie jest moim zdaniem czujnik) i przy 85C (na Vag) dalej mialem 0V
    Dlatego pytanie b. konkretne jakie (napiecie) i kiedy sie tam pojawia.
    Apropo tego akurat modelu to termostat ori kosztuje 260zl :-(
    Jak na test troche duzo Kupilem w intercars-ie ale na szczescie moglem oddac.
    To w sprawie logiki:-(
    Pozdr.

    0
  • #16 26 Lut 2011 12:01
    damian.1807
    Poziom 1  

    Witam,
    mam pewien problem z samochodem żony audi A3 1.6 benzyna 1998
    ostatnio wymieniłem termostat ponieważ wskaźnik temperatury silnika pokazywał 60 stopni bez względu na to czy samochód pracował na wolnych obrotach czy też podczas jazdy.niestety po wymianie termostatu nic się nie zmieniło silnik nadal wydaje się niedogrzany. proszę o wskazówki

    0
  • #17 03 Mar 2011 22:52
    maciasos
    Poziom 9  

    Sprawdz czujnik temperatury G62/G2 jest w jednej obudowie. Jest to czujnik 4 pinowy 1-3 to G62 (info o temp do kompa) 2-4 to G2 (wskaz na desce) Moze ten drugi u ciebie szwankuje. Porownaj na VAG-u temp z 01-engine 04,07 blok (g62) oraz 07-instruments 01 blok (g2) Wskazy te musza byc zblizone do siebie. Na wlaczonym silniku temp musi rosnac tam jednakowo. G2 moze zaczynac sie od 30C to podobno jest ok. Wazne jest czy na cieplym silniku temp podnosi sie na jednym jak i na drugim.

    1
  • #18 19 Lip 2011 17:20
    cividini
    Poziom 2  

    witam

    mam problem, w moim samochodzie audi A3 2000, temperatura wody na czujniku wynosi aż 110st. podczas jazdy

    czy to niepokojące? co powinnam zrobić ile powinna ona wynosić?

    1
  • #19 24 Lip 2011 10:32
    Jacek5514
    Poziom 12  

    cividini napisał:
    witam

    mam problem, w moim samochodzie audi A3 2000, temperatura wody na czujniku wynosi aż 110st. podczas jazdy

    czy to niepokojące? co powinnam zrobić ile powinna ona wynosić?


    az dziw ze jeszcze uszczelki sobie nie załatwiłes, termostat uszkodzony i do wymiany.

    0
  • #20 24 Lip 2011 11:54
    sławol
    Poziom 17  

    Temperatura optymalnie wynosi 90'C. Podczas jazdy nie powinna się temp zmieniać na wskaźniku zegarów przy sprawnym układzie chłodzenia. Zaraz nie wymieniaj co popadnie, niech zerknie ktoś kto się na tym zna.

    0
  • #21 26 Lip 2011 17:25
    martinno
    Poziom 12  

    cividini napisał:
    witam

    mam problem, w moim samochodzie audi A3 2000, temperatura wody na czujniku wynosi aż 110st. podczas jazdy

    czy to niepokojące? co powinnam zrobić ile powinna ona wynosić?

    Tak jak koledzy w poprzednich postach,temp ma być 90 st.nie mniej nie więcej.
    Sprawdz jeszcze temp.na Vagu.Bo być może masz czujnik uszkodzony.
    A przy takiej temp 110 st. uruchomiony masz wentylator chłodnicy non stop?

    1
  • #22 06 Sty 2016 17:03
    1kulak
    Poziom 2  

    cidivini to normalna temp jest to przez to ze jest taki termostat załorzony ja mam 115 stopni

    Dodano po 1 [minuty]:

    martino nie wypowiadaj sie jak nie wiesz wszystkiego o a3 jak masz disla to 90 nie morze przekroczyc

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo