Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik propanowy zasilany wodorem.

avatar 08 Mar 2009 13:43 108318 429
  • #121
    zubel
    Conditionally unlocked
    AdMoS wrote:
    A czy ty liczyłeś?
    To nie czasy Leonarda . Nauka poszła do przodu i Lekarz nie zna botaniki i vice versa chyba że się tym interesuje
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #122
    MaciekWroclaw
    User under supervision
    Czy ja liczylem?Nie nie liczylem.Ale jest logiczne otrzymujac duza moc bez strat i duzy prad oraz mocniejsze paliwo niz benzyna nawet paliwo lotnicze.Mamy tutaj kilka atutow ktore przemawiaja za powodzeniem.Bardzo wysoka sprawnosc silnika,bardzo duza moc silnika, wysoko wartosciowe paliwo w porownaniu do stosowanych paliw, brak obciazenia silnika, produkcja duzej ilosci pradu do elektrolizy, wtorne wykorzystanie goracych spalin.Do tej pory prubowano zbudowac cos takiego na bazie silnika tlokowego ktory ma mala sprawnosc,stosowano takze maly prad do produkcji wodoru.Duzo osob podaje swoje strony filmy i zdjecia gdzie mimo tych przeszkod zbudowali jednak silnik wodorowy,co jest odrazu obalane przez teoretykow(nie da sie),ci ludzie robili doswiadczenia,starali sie,i wlasnie o to chodzi aby sprubowac a nie policzyc i powiedziec ze sie nieda.Wyliczyc wedlug wzoru wedlug ktorego sie liczy i zawsze wychodzi zero.Zawsze byla mowa o malej sprawnosci silnika i malej ilosci pradu, a jezeli podaje rozwiazanie gdzie jest duza moc silnika i duzo pradu to tez jest nie mozliwe.Najsmieszniejsze jest to ze nikt nie powie dlaczego tak jest?Czy silnik bedzie mial za mala moc?A moze to ze dziala bez obciazenia?Czy prad bedzie za maly?Czy bedzie za malo wodoru z elektrolizy?Dlaczego nikt z was nie potrafi odpowiedziec na takie pytania?
  • #123
    zubel
    Conditionally unlocked
    Obciążeniem całości będzie PRĄDNICA!!!
  • #124
    000andrzej
    Level 37  
    MaciekWroclaw wrote:
    ...Najsmieszniejsze jest to ze nikt nie powie dlaczego tak jest?Czy silnik bedzie mial za mala moc?A moze to ze dziala bez obciazenia?Czy prad bedzie za maly?Czy bedzie za malo wodoru z elektrolizy?Dlaczego nikt z was nie potrafi odpowiedziec na takie pytania?

    Gdy silnik (turbina) będzie działał bez obciążenia to nie będzie produkował prądu. Jak nie będzie prądu - nie będzie wodoru...
    A jeżeli prądnica będzie turbinę obciążała to turbina musi wytworzyć pewną ilość energii mechanicznej przynajmniej równej energii elektrycznej (przy sprawności 100%), więc tą energię trzeba dostarczyć. Jakby nie patrzeć - wytworzonego wodoru będzie za mało. Jakbyś się nie obracał d... masz zawsze z tyłu. I nie oburzaj się na osoby, które Ci mówią, że to nie ma prawa działać. Wyjaśnienia masz we wcześniejszych postach, a także pokrewnych tematach. Wystarczy tylko umiejętność czytania ze zrozumieniem.
  • #125
    _jta_
    Electronics specialist
    Jak silnik ma dużą moc, i prądnica napędzana tym silnikiem wytwarza dużo prądu, to silnik spala dużo paliwa - więcej,
    niż go wytwarza elektroliza. Tego wodoru nie wystarczy nawet do działania silnika, niezależnie od tego, jak to zrobisz.

    Carnot w 1824 roku opublikował II prawo termodynamiki, które mówi, że tak jest. Potem odkryto, dlaczego tak jest -
    powód jest taki, że w zamkniętym układzie uporządkowanie zanika w miarę upływu czasu - jest stanem wyróżnionym,
    a są inne stany, równie dobre, i układ z jednakowym prawdopodobieństwem może być w każdym z nich.
  • #126
    MaciekWroclaw
    User under supervision
    Czy wydmuchiwane powietrze pod duzym cisnieniem z silnika zrobionego z turbosprezarki i ktore jest podawane na turbine powietrzna jest obciazeniem?Od kiedy?Jezeli silnik z turbiny w ukladzie zamknietym zwoli po jakims czasie tak jak twierdzi jta to mozna zasilic w tym momencie silnik na krotki czas np.benzyna,takie rozwiazanie jest mozliwe.Zobacz wtedy ile bedzie zuzywane paliwa gdy tylko jest rozpylane raz na jakis czas przez krotki czas,a nie ciagle.A co do obciazenia, drodzy panowie przy takich obrotach turbiny silnika nie moze ona byc polaczona zadnym walkiem z turbina powietrzna ktora napedza agregat pradotworczy.Turbina powietrzna od agregatou bedzie napedzana wyrzucanym powietrzem pod duzym cisnieniem i te powietrze bedzie napedzalo turbine powietrzna.Tak dziala turbosprezarka.Jaki bedzie opor turbiny powietrznej? w porownania do walu przenoszacego naped prawie zaden.
  • #127
    zubel
    Conditionally unlocked
    Kolego zacznij analizę obciążenia od strony prądnicy
  • #128
    MaciekWroclaw
    User under supervision
    Przy tak duzych obrotach bedzie trzeba dac przelozenie z turbiny powietrznej na pradnice aby zmniejszyc obroty bo sa ogromne wielkie a co z tym idzie?Odpowiednio duzo sily.
  • #129
    kojek121
    Level 1  
    Coś trzeba będzie na pewno wymyślić ponieważ złoża ropy itp. się KOŃCZĄ... i za jakieś 40-60 lat Niebędzinie już nic -.-.Nie jestem pewien czy silnik z z instalacja na propan , będzie działać na wodór ponieważ nie jestem dobry z chemii ale wiem ze sam wodór nie wystarczy.Z tegy wyszło by tylko jedno wielkie BOOM.
  • #130
    MaciekWroclaw
    User under supervision
    Wodor z tlenem tworzy mieszanke wybuchowa ale gdy oddzielisz te dwa skladniki w czasie elektrolizy i podasz do komory spalania gdzie dopiero sie tam polacza wykluczycz tez ryzyko wypadku powstania pozaru czy tez wybuchu.Tak samo przy zbyt duzo podawaniu pradu do elektrolizy wytworzy sie zbyt duzo wodoru,problem ten mozna rozwiazac regulacja i natezeniem impulsow poprzez specjalny uklad.Albo zastosowac jeszcze maly zbiornik na wodor ktory mozna odkladac na czas gdy silnik bezie tracil swoja moc tak jak mowil kolega jta.Tez istnieje taka opcja sprubowania jest warte wszystko,kazdy pomysl i kazde rozwiazanie techniczne.Tak jak tez opisywalem wczesniej,gdyby bylo nam potrzebne inne paliwo do wspomagania tego silnika ze wzgledu na zakladana mala produkcje wodoru to i juz jest sukces bo wtedy nasz agregat nie bedzie spalal 5 litrow czy 8 benzyny tylko litr a moze i pol.Gdzie sie tez podzialo wykorzystanie nasyconej pary wodnej?Mysle ze ktos kto ma naprawde zdolnosci konstruktora i mozliwosci na zapleczu,no i troche wyobrazni przemysli to co napisalem obliczy i zbuduje cos takiego.Wtedy sie przekonamy czy mialem racje czy nie.
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #131
    _jta_
    Electronics specialist
    :arrow: MaciekWroclaw
    Czy wydmuchiwane powietrze pod duzym cisnieniem z silnika zrobionego z turbosprezarki
    i ktore jest podawane na turbine powietrzna jest obciazeniem?Od kiedy?

    Rozumiem, że nigdy nie używałeś odkurzacza? bo słychać, jak obciążony silnik zwalnia. ;)

    Po to, żeby silnik się kręcił, trzeba będzie cały czas dawać mu dodatkowe paliwo, i to więcej,
    kiedy będzie obciążony prądnicą, ta elektrolizerem, a wodór z elektrolizera pójdzie do silnika.

    Aha, tu na forum któryś z kolegów ogłaszał, że zrobi na zamówienie dowolny układ typu PM, więc
    jak nie wierzysz, i chcesz koniecznie sprawdzić, to możesz u niego zamówić. Za rozsądną cenę.
  • #132
    MaciekWroclaw
    User under supervision
    jta odkurzacz zasysa a nie wydmuchuje rura ssaca.Co do wydmuchiwanego powietrza z silnika ono jest podawane na turbine ktora sie kreci ta turbina nie stoi.Gdyby stala wtedy stawiala by opor.Czy sie myle?
  • #133
    Rzuuf
    Level 43  
    To ogłoszenie jest MOJE!

    Za rozsądnym wynagrodzeniem, wykonam według dostarczonej dokumentacji KAŻDY model Perpetuum Mobile, w dowolnej ilości egzemplarzy.

    MaciekWrocław!
    Masz odkurzacz? To świetnie, włącz mu wąż tak, żeby "zapętlić" stronę ssącą z wydmuchem. Po uruchomieniu odkurzacza, jeśli wyłaczysz prąd, to odkurzacz będzie się nadal kręcił! Prawda, jakie proste? Nie trzeba elektrolizy! A turbina ma większą sprawność, niż silnik tłokowy.

    Ten sam "numer" z agregatem prądotwórczym: wyjście agregatu dołączasz do silnika elektrycznego, który kręci agregatem. Można wyrzucić silnik spalinowy z agregatu, dać tylko prądnicę i silnik elektryczny, który zasilany pradem z prądnicy będzie nią kręcił. Może być z przekładnią, ew. z transformatorem podnoszącym napięcie.

    Albo kombinacja z pompą wodną i turbiną. Pompa pompuje wodę do zbiornika położonego wyżej, woda płynąc w dół napędza turbinę, turbina napędza pompę (przez przekładnię). .
  • #134
    000andrzej
    Level 37  
    MaciekWroclaw wrote:
    Czy wydmuchiwane powietrze pod duzym cisnieniem z silnika zrobionego z turbosprezarki i ktore jest podawane na turbine powietrzna jest obciazeniem?Od kiedy?...Turbina powietrzna od agregatou bedzie napedzana wyrzucanym powietrzem pod duzym cisnieniem i te powietrze bedzie napedzalo turbine powietrzna.Tak dziala turbosprezarka.Jaki bedzie opor turbiny powietrznej? w porownania do walu przenoszacego naped prawie zaden.


    Znasz zasadę zachowania pędu? Oblicz jaką energię kinetyczną możesz otrzymać z tego sprężonego gazu. Wskaż skąd uzyskasz pozostałą energię. Elektroliza będzie ciągnęła prąd, więc prądnica będzie obciążona. Jak chcesz, możesz spróbować sam nadmuchać. Zrób sobie prostą prądnicę, połącz śmigło. Potem spróbuj dmuchać bez obciążenia a jak się już dostatecznie rozjkręci podłącz małą żarówkę. I wtedy możesz nadmuchać. Powodzenia w dmuchaniu.

    MaciekWrocław - wiesz co? skończ najpierw szkołę, doucz się jeszcze, może coś z Ciebie wyrośnie, bo widzę, że usiłujesz myśleć.

    :arrow: Rzuuf - przecież odkurzacz nie ma turbiny, więc nie będzie się kręcił w nieskończoność. :smoke: Swoją drogą, dlaczego tego ludzie nie wymyślili jeszcze, skoro wystarczy rozkręcić odkurzacz i częśc powietrza podać na turbinę, aby silnik się sam kręcił. Jakież to proste, co Rzuuf? Masz kolejny projekt. Mogę sprzedać niedrogo moje prawa autorskie do tego wynalazku. :smoke:
  • #135
    _jta_
    Electronics specialist
    Rzuuf, przecież MaciekWrocław jeszcze nie miał do czynienia z odkurzaczem, więc jak ma eksperymentować?
    A ja miałem (i chyba jeszcze mam na wsi) odkurzacz Alfa K2. Z drugą rurą do dmuchania, i z rozpylaczem -
    można było nalać wody, podłączyć do tej rury do dmuchania, i pięknie rozpylał wodę... tylko nie pamiętam,
    co się stało z tym rozpylaczem, czy jeszcze gdzieś go znajdę. A MaciekWrocław pewnie takiego nie ma...

    :arrow: MaciekWrocław
    Typowa, prosta turbina stawia największy opór jak stoi, mniejszy jak się kręci, najmniejszy kiedy nie jest
    niczym obciążona - jej praca na obciążeniu bierze się z tego, że ona stawia opór - inaczej się nie da...
    Nie ma powodu, żeby bardziej zaawansowana konstrukcja turbiny stawiała mały opór zarówno wtedy,
    gdy turbina się kręci bez obciążenia, jak i kiedy jest zatrzymana. Nie wiem, czy takie turbiny się robi
    - po pierwsze, musiałyby być do czegoś potrzebne, a zapewne miałyby mały moment napędzający
    przy małych obrotach, i skutkiem byłyby trudności z ruszeniem z miejsca, czy ktoś by takie zechciał?
    a po drugie, ktoś musiałby popracować, żeby taką turbinę zrobić - a jak niepotrzebna, to po co?
  • #136
    Rzuuf
    Level 43  
    000andrzej !
    Zaskoczyłeś mnie! W twoim odkurzaczu nie ma turbiny? To CO JEST?
    Na Elektrodzie ( https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1220456.html ) było takie ogłoszenie: "Poszukuję sprawnego silnika z turbiną do odkurzacza Zelmer " ...
    Silnika z turbiną szukał moderator, więc napewno wiedział, ze tam była turbina!
  • #137
    000andrzej
    Level 37  
    No, można ten wirnik nazwać turbiną... Ja sobie jednak ciut inaczej wyobrażałem konstrukcję. Nie na zasadzie ssania, a nadmuchu powietrza.
    No to w takir razie powinno działać. A mnie nie działa... hmmm... ciekawe dlaczego... :sm8: Może jakbym nasmarował łożyska... :smoke:
  • #138
    Rzuuf
    Level 43  
    Nooo, ssanie to jest przecież "negatywny nadmuch", prawda? Z jednej strony ssie, a z drugiej tłoczy.
    A ssaki mają tylko ssanie, bez tłoczenia (ew. ssanie i tłoczenie nie występują w tym samym czasie). Na tym polega różnica między turbiną, a ssakiem, jak się wie, to łatwo odróżnić!
    To, że turbina ma wirnik - nic dziwnego, bo przecież turbina pracuje właśnie wirując. A jak nie wiruje, to nie pracuje, albo jest zepsuta.
    Smarować oczywiście trzeba, kto smaruje - ten jedzie!
  • #140
    wzagra
    Level 33  
    ..i to właśnie nazywa się turbiną odśrodkową...
    Wiele silników odrzutowych w początkowej fazie rozwoju miało turbinę odśrodkową (zwaną też sprężarką odśrodkową) jako turbinę napędową, a i do tej pory używa się jej w silniku śmigłowca Mi-2 ;)), który też zasysa...

    Podziwiam Maćka z Wrocławia - toż to takie proste! i nikt na to nie wpadł...
    :D
  • #141
    Rzuuf
    Level 43  
    Nooo, wreszcie ktoś ze Świdnika!
    Proszę o rzeczową informację: jak idą prace nad antygrawitacyjną latającą miotłą? Taka jak miał Harry Potter?
    Bo to, że trwają tajne prace nad antygrawitacją, to wszyscy wiedzą, prosze się nie wymigiwać!
  • #142
    MaciekWroclaw
    User under supervision
    Panowie ja bym proponowal to wszystko policzyc.Wy nie czytacie uwaznie moich wypowiedzi.Jezeli nawet maszyna by sie zatrzymywala po jakims czasie to i tak juz jest sukces bo dosyc dlugo bedzie sie zasilac sama.Potem mozna ja wspomoc krotko przez jakis czas innym paliwem.Dostanie kopa i znowu pochodzi sie sama zasilajac,straci moc i znowu dostanie kopa.Czy nie bedzie to sukcesem jezeli taka maszyna spali malo paliwa i wytworzy duzo pradu w porownaniu do normalnych agregatow pradotworczych zzerajacych paliwo?Panowie no prosze was zacznijcie myslec logicznie....

    Dodano po 1 [minuty]:

    ...bo zaczne sie za was wstydzic.
  • #143
    zubel
    Conditionally unlocked
    No wreszcie coś konkretnego!!! Do tego całego żelastwa MUSISZ dać dodatkowe paliwo!. Im większe obciążenie tym więcej paliwa.Możesz co najwyżej obniżyć spalanie paliwa dostarczając produkty elektrolizy.Sam O2 to jest pomoc przy spalaniu bo niby a wierząc w pisane to azot zajmuje 78%powietrza które pobiera silnik aby spalić jakieś paliwo to tylko 20 ileś %tlenu w całości powietrza. Jeżeli dostarczy się więcej tlenu to chyba spalanie powinno nam wzrosnąć. Może nie zrozumiale to napisałem ale inaczej.Silnik na poziomie O pali10l paliwa na 100kM to ile spali na poziomie powiedzmy 3000npm gdzie tlenu jest mniej? i jaka będzie jego sprawność
  • #144
    wzagra
    Level 33  
    Rzuuf: Ty z tą miotłą to do mnie? ;)) To ona już dawno lata - na wodór pozyskiwany z wody za pomocą elektrolizy i bezstratnego przekazywania mocy za pomocą powietrza, które nie stawia oporu aerodynamicznego ;))

    Temat wydaje się rozwijać bardzo w kierunku "Na wesoło"....
  • #145
    MaciekWroclaw
    User under supervision
    Hehehe posmiac sie mozna zawsze :D.Mi chodzi raczej oto aby pomoc ludziom byc bardziej nie zaleznym od energetyki.Miec nawet elektrownie wiatrowa,wodna,czy sloneczna ktora by tez mogla wspomagac inne wynalazki,efektem koncowym by byl maly kosz tego wszystkiego i maly albo zaden rachunek za prad w postaci setek zlotych.Oni czerpia zyski maja wsparcie finansowe od panstwa i sie nie martwia czy ktos nie ma pradu,czy go stac na zaplacenie jego, i ze bedzie zdychal z glodu.Powinnismy sie tez nimi nie martwic.
  • #146
    Rzuuf
    Level 43  
    Temat już od dawna "zwekslował" do kategorii "na wesoło", tylko tego jeszcze żaden Mod nie zauważył ...
  • #148
    MaciekWroclaw
    User under supervision
    Wlasnie jta.Konstruktor owego silnika z forum elektrody nie daje znaku zycia niestety,a zreszta robil nawet tam jakies pomiary ,nawet kamera termowizyjna.Turbine napedzal zwyklym gazem z butli,z tego co wiem to wodor ma wieksza temperature i moc tak ze bylo by tez wiecej sily.Prownaj silnik Turbinowy taki o ktorym ja mowie z silnikiem tlokowym(ile bedzie mocy przy tym sam zuzyciu paliwa),porownaj straty poniesione przenoszeniem napedu przez wal z napedem przenoszonym sprezonym powietrzem.Czy lepszym roziwazaniem niejest napedzac agregatu turbina niz przenosic te sile walem?Oblicz juz same te straty i wyliczysz ze zyskamy juz duzo wiecej mocy niz w silniku spalinowym.Wczesniej pisaleme o parze nasyconej ktora mozna otrzymac podgrzewajac przewody z para na komorze spalania albo na wydechu,mechanizm ten tez jest opisany w internecie.Zaoszczedzimy tez duzo energi w ten sposob wypelniajac komore spalania w jakiejs czesci para nasycona ktora ma bardzo duza moc,a co za tym idzie?mniejsze zuzycie wodoru-mniejszy pobor pradu do jego produkcji-mniejsze obciazenie agregatu.jezeli wszystko sie zbierze razem w calosc to wyjdzie naprawde maszyna ktora zuzywa znikome ilosci paliwa a produkuje wiecej pradu.
  • #149
    Rzuuf
    Level 43  
    "znikome ilosci paliwa a produkuje wiecej pradu"
    CUD! Cud nad Wisłą!
    Dotychczas elektrownia zużywała ok. 320g węgla, dla wyprodukowania 1kWh, a przenośne ageregaty prądotwórcze potrzebowały na to ok. 0,5 litra paliwa. Ciekaw jestem, jaki rezultat da "pogonienie" tych urzadzeń wodorem, uzyskanym za darmo? A może od razu ten wodór wprowadzić do ogniw paliwowych? Mają prawie 2 razy lepszą sprawność, niż elektrownia, i ok. 2,5 razy większą, niż silniki spalinowe? I uzyskaną nadwyżkę prądu z ogniw paliwowych można od razu użyć do produkcji wodoru? A jakby jeszcze wodór zostawał, to można nim ogrzewać piec CO!

    Jeszcze lepszy jest "stoliczek samonakrywający się": przygotowałem już menu, zrobiłem szkic wymiarowy i przestudiowałem ogólną zasadę działania (wszystko jest uruchamiane HASŁEM, bez hasła nie ma dostępu), niestety, potężne lobby żywnościowe (rolnictwo, McDonalds i BGŻ), dla którego ten wynalazek stanowi śmiertelne zagrożenie, uniemożliwia mi postęp prac. Szukam niezależnego sponsora.

    W naszym kraju, jak zwykle, wszystkich WIELKICH wynalazców, którzy "idą pod prąd" obowiązującej fizyce, chemii i matematyce, traktuje się jak wariatów, lub oszustów.
    Dowiedziałem się, że to nie tylko w naszym kraju, TO ZMOWA ŚWIATOWA, niestety!

    Muszę przerwać, ktoś dzwoni, pod drzwiami jakichś 2 facetów ubranych na biało ...
  • #150
    _jta_
    Electronics specialist
    Spalanie mieszaniny wodoru i tlenu do pary wodnej daje energię cieplną 120.91kJ/gramoatom, teoretycznie można
    z tego około 90% przetworzyć na pracę (przyjmując temperaturę po spaleniu 10 razy wyższą od temperatury otoczenia
    - z grubsza tyle daje spalanie mieszaniny wodoru i tlenu) - liczmy, że uzyskamy 110kJ/gramoatom. Powiedzmy, że tę
    energię w całości dostarczymy do elektrolizera - wytworzenie w nim 1 gramoatomu wodoru wymaga ładunku 96485C,
    i przy napięciu 1.5V potrzebna jest do tego energia ponad 144kJ - trzeba dołożyć 34kJ na każdy gramoatom wodoru.

    I takie straty, a nie zysk uzyskujemy tylko przez to, że wytwarzamy wodór i zużywamy go w silniku. Być może da się
    trochę je zmniejszyć przez obniżenie napięcia elektrolizy - ale przy zbyt niskim przestanie działać elektrolizer.

    Osobna sprawa, jak uzyskać tę sprawność 90% w silniku, bo wzrost objętości na skutek spalania da z tego tylko
    około 11.2*(10-1.5)*100J/gramoatom, czyli poniżej 10%, jeśli spalanie będzie w warunkach normalnych.