Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 1.9dCI 2003, Drgania na jałowym, czujniki w kołach

22 Lis 2010 19:27 6632 10
  • Poziom 11  
    Witam
    Kupiłem w.w. samochód więc pojechałem na wymianę rozrządu. Po wymianie silnik strasznie drga na biegu jałowym (na ciepłym chyba bardziej niż na zimnym choć reguły nie ma). Pojechałem, żeby poprawili, niby było lepiej ale i tak jest dużo gorzej niż przed wymianą. Co to może być? Może złe części (nie do tego silnika - 1.9 były 2 rodzaje)?
    Drugi problem to czujniki w kołach. Mam stalowe felgi z czujnikami (nie były nigdy montowane wcześniej w tym samochodzie), po wymianie opon na zimowe, wskazania się zmieniały prawidłowo. W pewnym momencie zgasły wszystkie koła (komunikatdefaut capteur). Pojechałem żeby je zaprogramować (nie do ASO). Pojawiły się koła ale bez wskazań tylko pisało, że ciśnienie ok. Po jakimś czasie znowu zniknęły. Próbowałem odłączać akumulator - jest to samo. Czy może to być wina słabych baterii, złego oprogramowania użytego do programowania czujników czy coś innego? (czy jest sens jechać z tym do ASO?)
  • Poziom 11  
    sprawdz ciśnienia w cylindrach.........najprawdopodobniej jeden zaworek sie nie domyka :)
  • Poziom 19  
    Nie sądzę, żeby padły wszystkie nagle baterie w czujnikach. Popraw wtyczki odbiornika ciśnienia (pod karoserią w wysokości siedzenia kierowcy), jak również w lewym tylnym nadkolu (jest tam w plastykowej obudowie złączka do odbiornika)
  • Poziom 11  
    Dzięki za odpowiedzi. Narazie nie mam zbytnio czasu się tym zająć, mam nadzięję, że zdołam to zrobić na dniach.
    Dzisiaj wracając z pracy odpaliłem samochód i... całą drogę cichutko i równiutko. Niestety później w drodze na zakupy było tak jak przedtem. Raz trzęsie bardziej a raz mniej. Chcę najpierw poznać opinie innych zanim się zacznę bujać po serwisach, gdzie mechanicy niczym wróżki będą wyszukiwać możliwych problemów (kasując oczywiście za każdą opcję).
    Jeśli chodzi o czujniki: zobaczę na te złączki i dam znać
  • Poziom 11  
    Hej
    Przy ostatnich wydarzeniach pogodowych zauważyłem, że przy -10 stopniach nie trzęsie w ogóle. Może to wina jakiegoś źle napiętego paska?
  • Poziom 9  
    Mam nadzieję że dałeś samochód do wykwalifikowanego zakładu i wiedzieli że ten model nie ma klina na wale koła pasowego i rozrządu więc ustawiając rozrząd trzeba zrobić to idealnie dokręcając wszystko na znaki fabryczne bądź swoje cechówki. A propo jeśli się troszkę pomylili to na rozgrzanym te objawy szarpania będą wyraźne. Dobrze obsłuchaj silnik na wolnych obrotach czy nie przedmuchuje (klekocze) na jednym z zaworów. Powodzenia.
  • Poziom 11  
    też tak myślałem, ale widzę, że muszę poszukać kogoś lepszego. Mam nadzizeję, że do tego czasu mi się silnik nie rozpadnie.
  • Poziom 19  
    Nie znam tych silników ale z reguły żeby wymienić rozrząd trzeba zdemontować co najmniej jedną z poduszek silnika .Ponowny jej montaż nie koniecznie na tym samym miejscu mógł by wprowadzić naprężenia w zawieszeniu silnika i skrzyni . Tłumaczyło by to objawy z opisu .
  • Poziom 11  
    Witam.
    Jak byłem u nich, żeby zlikwidowali to drganie to właśnie robili coś z poduszkami. I tak jak pisałem: minimalnie lepiej. Czy jeśli to poduszki to czy to się ułoży samo czy trzeba poprawiać do skutku? I czy miałoby znaczenie czy na zewnątrz jest zimno czy ciepło i czy silnik jest zimny czy ciepły?
  • Poziom 1  
    odwrotnie ci założyli napinacz paska wielorowkowego lub jest do wymiany.sprubuj go docisnąc srubokrętem gdy pracuje silnik to drżenie ustanie będziesz w tedy miał pewnośc
  • Poziom 11  
    Witam.
    Dziękuję wszystkim za rady. Byłem niedawno u mechaników w Bosh Service, wymienili poduszkę i jakiś uchwyt silnika. Od tego czasu chodzi jak zegarek (odpukać)
    Pozdrawiam