Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

układ zasilający diody Led, przetwornik prądowy,impuls-stały

adamswiatek 22 Lis 2010 21:55 2011 11
  • #1 22 Lis 2010 21:55
    adamswiatek
    Poziom 8  

    Mam pytanie do fachowców na forum. A mianowicie, czy jest możliwość zaprojektowania takiego układziku (lub już istnieje) który na wejściu dostaje zasilanie impulsowe a na wyjściu dostajemy prąd o tych samych parametrach tylko w postaci sygnału stałego. Może trochę źle opisałem, ale chodzi mi o to żeby taki układzik podłączyć do zasilania kierunkowskazu w aucie ( kierunkowskaz zasilany impulsowo) i żeby on przetwarzał ten prąd impulsowy na taki sam ale stały.
    Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.

    0 11
  • Mitronik
  • #2 22 Lis 2010 22:37
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    adamswiatek napisał:
    Może trochę źle opisałem, ale chodzi mi o to żeby taki układzik podłączyć do zasilania kierunkowskazu w aucie ( kierunkowskaz zasilany impulsowo) i żeby on przetwarzał ten prąd impulsowy na taki sam ale stały.


    Dioda + kondensator. Oczywiście wydajność prądowa ograniczona.

    0
  • #3 22 Lis 2010 22:46
    adamswiatek
    Poziom 8  

    Dziękuję bardzo za odpowiedź. A mogę prosić dokładniej. Jestem laikiem w tym temacie i bardzo bym prosił o rozpisanie tego jak dziecku ( zasilanie 12V) I co oznacza ograniczona wydajność prądowa?
    Dzięki.

    0
  • Mitronik
  • #4 22 Lis 2010 22:53
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    adamswiatek napisał:
    Jestem laikiem w tym temacie i bardzo bym prosił o rozpisanie tego jak dziecku ( zasilanie 12V) I co oznacza ograniczona wydajność prądowa?


    Jak masz w samochodzie akumulator to po co kombinować z zasilaniem z kierunkowskazów?

    0
  • #5 22 Lis 2010 23:02
    adamswiatek
    Poziom 8  

    Bo chcę żeby mi ledy przygasały przy włączonych kierunkach, a jak będą podłączone pod zasilanie kierunków to to będą przygasać tylko jak się pojawi prąd czyli impulsowo. Żeby na stałe przygasły na czas działania kierunku musi w tym czasie być podany do ledów prąd stały. Mam nadzieję że coś z tego rozumiesz. Pozdrawiam.

    0
  • #6 22 Lis 2010 23:06
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    adamswiatek napisał:
    Bo chcę żeby mi ledy przygasały przy włączonych kierunkach, a jak będą podłączone pod zasilanie kierunków to to będą przygasać tylko jak się pojawi prąd czyli impulsowo. Żeby na stałe przygasły na czas działania kierunku musi w tym czasie być podany do ledów prąd stały.


    Układ realizujący przygasanie masz zrobiony? Sterowany podaniem +12V?

    0
  • #7 22 Lis 2010 23:09
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A możesz powiedzieć, co i gdzie ty kombinujesz?

    0
  • #8 23 Lis 2010 07:12
    adamswiatek
    Poziom 8  

    jdubowski napisał:
    adamswiatek napisał:
    Bo chcę żeby mi ledy przygasały przy włączonych kierunkach, a jak będą podłączone pod zasilanie kierunków to to będą przygasać tylko jak się pojawi prąd czyli impulsowo. Żeby na stałe przygasły na czas działania kierunku musi w tym czasie być podany do ledów prąd stały.


    Układ realizujący przygasanie masz zrobiony? Sterowany podaniem +12V?


    Tak moje ledy już przygasają jak zapalę światła mijania lub postojowe. Teraz chcę aby ściemniały się podczas kierunku.

    0
  • #9 23 Lis 2010 12:12
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    adamswiatek napisał:
    jdubowski napisał:
    adamswiatek napisał:
    Bo chcę żeby mi ledy przygasały przy włączonych kierunkach, a jak będą podłączone pod zasilanie kierunków to to będą przygasać tylko jak się pojawi prąd czyli impulsowo. Żeby na stałe przygasły na czas działania kierunku musi w tym czasie być podany do ledów prąd stały.


    Układ realizujący przygasanie masz zrobiony? Sterowany podaniem +12V?


    Tak moje ledy już przygasają jak zapalę światła mijania lub postojowe. Teraz chcę aby ściemniały się podczas kierunku.


    Mam nadzieję że diody nie przyciemniają się dlatego że napiecie akumulatora spadło po właczeniu świateł...

    Jak się domyślam ten przyciemniacz jest sterowany podaniem +12V?
    Jeśli tak to na jego wejście dajesz +12V z obydwu kierunkowskazów przez diody (anody do kierunkowskazów) na wejście przyciemniacza, sprawdź czy doprowadzone tam już napięcia ze świateł są separowane diodami. między wejście przyciemniacza a mase dodaj elektrolit (o jakiej pojemności trudno powiedzieć - trzeba zobaczyć schemat przyciemniacza).

    0
  • #10 23 Lis 2010 16:39
    adamswiatek
    Poziom 8  

    Dzięki ale tam nie ma żadnego ściemniacza. Chodzi mi tylko czy da radę zaprojektować taki układ el. który zamieni prąd impulsowy na stały i tyle.

    0
  • #11 23 Lis 2010 17:08
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    adamswiatek napisał:
    Dzięki ale tam nie ma żadnego ściemniacza.


    Pytałem - z odpowiedzi wywnioskowałem że jest.

    adamswiatek napisał:
    Chodzi mi tylko czy da radę zaprojektować taki układ el. który zamieni prąd impulsowy na stały i tyle.


    Tak - da radę.

    0
  • #12 23 Lis 2010 17:15
    adamswiatek
    Poziom 8  

    Dziękuję bardzo. Czy mógłbym Cię prosić o zaprojektowanie takiego układziku dla mnie na 12V. Bardzo proszę i z góry dziękuję.

    0