Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zdobywanie przydatnych umiejetnosci (automatyka)

23 Lis 2010 00:13 1598 3
  • Poziom 8  
    Witam, jest to moja pierwsza wizyta na forum - mam nadzieje nie ostatnia ;)

Jestem studentem 1wszego semestru automatyki i robotyki na politechnice bialostockiej. Na studiowanie tego kierunku zdecydowalem sie dosc pozno, bo zaraz po maturze, ale uwazam, ze byl to dobry wybor. Przechodzac do sedna tematu - chcialbym sie dowiedziec, jakich umiejetnosci (przydatnych podczas studiow i w pracy po ukonczonym kierunku) powinienem sie nauczyc majac do dyspozycji wlasciwie tylko komputer z dostepem do internetu? Chce dac troche wkladu od siebie, by nie byc kolejnym inzynierem z samym papierem.

Od starszych rocznikow, slyszalem, zeby liznac autocada i programowania - nigdy nie mialem z tymi stycznosci, ale w internecie jest od groma tutoriali wiec jakos sobie poradze. Chcialbym by ktos mnie nakierowal co dokladnie, jesli programowanie to w jakim jezyku, jesli projektowanie to w jakim programie, kolejnosc uczenia sie itd.

Za wszelkie odpowiedzi/linki/fora z gory dziekuje.
  • Computer Controls
  • Moderator Projektowanie
    Rady od starszego wujka z semestru 5-tego ;-) :

Jeśli zdobywanie umiejętności ograniczasz do komputera z internetem (mało !) to polecam zapoznać się z takimi programami:

LT Spice - dużo "laborek" z przedmiotów elektryczno-elektronicznych w ten sposób jest symulowanych

Matlab - zdziwisz się pewnie, jak na tym programie prowadzić zajęcia z Podstaw Robotyki, a jednak. Używany jest również do wszelkich przedmiotów związanych z analizą sygnałów

Circuit Maker - laborki z techniki cyfrowej i układów programowalnych

Przy okazji warto się też zapoznać z lutownicą, mikrokontrolerami, silnikami, itp.

Powodzenia !
  • Computer Controls
  • Poziom 8