Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Na czym polega operacja osiowania wału?

23 Lis 2010 01:57 11731 7
  • #1 23 Lis 2010 01:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 23 Lis 2010 12:52
    brief99
    Poziom 22  

    Tzn, że wałem rzuca na lewo i prawo (krzywizna, mikropęknięcia itp)... A tak poważnie: polega to na położeniu wału "w osi" względem innych urządzeń napędowych... Niewłaściwe położenie "tych" wałów, w osi względem inncyh urządzeń np. łożysk, sprzęgieł, piast powoduje szybkie zużycie tych elementów. Powoduje również szybkie zużycie materiałów uszczelniających ten wał... Aktualnie osiowania wałów wykonuje się sprzętem laserowym ustawiając (wbijając) podkładki regulacyjne. Podkładki muszą być ykonane z materiału nierdzewnego. Typowymi uszkodzeniami osiowości wałów są: przesunięcia liniowe oraz przesunięcia kątowe... To narazie tyle...

    1
  • #3 23 Lis 2010 13:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 23 Lis 2010 17:12
    rs07
    Poziom 20  

    Wał mocuje się w kłach tokarki. Obracając wałem, dokonuje się pomiarów bicia na poszczególnych łożyskowaniach. Następnie przy pomocy specjalnych śrub dogina się wał, mierzy dogina, aż osiągnie bicie poniżej dopuszczalnej wartości.

    1
  • #5 23 Lis 2010 18:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 23 Lis 2010 21:04
    bost constans torg
    Poziom 10  

    panowie ,,,

    wał korbowy można:szlifować,honować,wyważać,zmniejszyć wagę ,doważyć,

    natomiast osiowanie ,jet to obróbka,, bloku silnika,, osiuje się podpory wału korbowego,czyli miejsca osadzenia wału na panewkach,

    wyjątek:

    osiuje się wały napędowe i inne występujące we wszelkiego rodzaju maszynach i pojazdach wałki

    0
  • Pomocny post
    #7 23 Lis 2010 21:24
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, przyjacielu ludziska mówią wał korbowy, a powinno sie rożróżnić wykorbiony-stosowany w silnikach spalinowych jest stalowy kuty(były też i odlewane z żeliwa) i tutaj wszelkie niewspółosiowości usuwa sie szliwem czopów jak sie nie uda to wał śmieć, wał korbowy gdzie korby na czopy są wciskane i tu można sie pokusić o prostowanie prasą na pryzmach, ta nieosiowość tyczy się podpór wału korbowego jak korby złapią owal to może skrecić podpore i masz nie współosiowość i honują wtedy , zreszta powinno się honować i osady wałków rozrządu jak się planuje głowice by niepękały wałki rozrzadu, a wał wykorbiony te kliny? gdzie sie tego klina wbija ? :D , powodzenia.

    2
  • Pomocny post
    #8 23 Lis 2010 21:35
    robokop
    Moderator Samochody

    Wały kute stalowe prostuje się najzwyczajniej w świecie na prasie - do momentu aż czopy znajdą się w osi - resztę robi szlifierka. Co do żeliwnych - nie wiem, nie miałem potrzeby nigdy drążyć tego zjawiska. Zresztą mnie zawsze pytano - czy podejmować próbę prostowania i obróbki na moje ryzyko( brak możliwości prześwietlenia, proste sprawdzenie odgłosu dzwonienia na ucho), czy nowy wał i poprzestać na osiowaniu bloku. Dotyczyło to 115C i pochodnych, współcześnie chyba większość silników ma żeliwne wały.

    0
  Szukaj w 5mln produktów