Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brc II generacja (Silnik krokowy BRC) Problem.

Bebzo28 23 Lis 2010 10:59 6951 9
  • #1 23 Lis 2010 10:59
    Bebzo28
    Poziom 11  

    Witam

    Mam problem.

    Posiadam Audi a4 1.8 20v 125 kw 97r.

    Zamontowana II generacja Gazu BRC just


    Na benzynie jest ok.
    Od pewnego czasu auto na gazie przestało przyśpieszać, muli itp.

    Wole obroty na zimnym silniku są ok , po rozgrzaniu też ok.
    ale nie można nim przyspieszyć, wciskam gas do dechy i muli buczy tak jak by brakowało mu gazu.

    Pojechałem do gazownika i w miejsce korkowca ( czyli od parownika do miksera jest wąż a na nim jest zawór silnik krokowy BRC) w te miejsce wstawił mi zwykły zawór z pokrętłem i wyregulował parownik.

    W chwili obecnej jak samochód jest rozgrzany to wolne obroty na gazie są ok, można przyśpieszać auto śmiga elegancko.
    Ale rano jak odpalę na benzynie obroty są na 1200 wiadomo ssanie, po chwili przy gazuje i przełącza się na gaz i też są obroty na 1200 ale jak mu dam dużą przygazówke do 3000 to ssanie się wyłącza i obroty są na 900 i wtedy zaczynaja się falowanie obrotów ale tyko na LPG ( jak był krokowiec na przewodzie to tak nie było).

    A jak się rozgrzeje to są eleganckie obroty.

    Wniosek mi się nasuwa taki :
    z korkowcem było lepiej ale znowu mulił przy przyspieszaniu i palił na 100km/ 11 litrów gazu. ( przeliczenie na 300 km 32l gazu.)

    A z tą śruba co mi wstawił , auto taras faluje na obrotach tylko jak jest zimny, po rozgrzaniu jest ok , nie muli jak przyśpieszam , ale za to pali mi więcej gazu ( 13 litrów na 100 km albo i więcej bo zrobiłem 250 km a weszło 30 litry ).

    Co mam zrobić , jak sprawdzić czy korkowiec jest zepsuty bo jak włączam zapłon to słyszę dzwiek pod maską ( wrrrrrr i cisza ) słychać jak chodzi krokowiec BRC , i przy wyłączaniu zapłonu to samo ( wrrrrrr) taki sam dziwięk. Tak jakby on działał.


    Krokowiec jest podłączony wtyczka , ale jest wymontowany z przewodu gazowego między parownikiem a mikserem w tym miejscu mam zwykły zawór.

    Więc widzę jak on działa jak dodaje gazu on tylko podniesie się do góry 2 milimetry. czy tak ma byc ?


    pomocy.

    0 9
  • #2 23 Lis 2010 12:58
    maszan
    Poziom 23  

    Podnosi sie przy dodaniu gazu bo idzie w swoje PWA .A tak ogolnie to schodzi pewnie do najnizszego polozenia bo na majac regulacje tylko na srubach na wolnych obr masz za bogato.Czemu gazownik nie przeregulowal instalki sruba na reduktorze podgladajac prace AKTUATORA( KROKOWCA) za pomoca programu do Justa.

    0
  • #3 23 Lis 2010 13:10
    Bebzo28
    Poziom 11  

    Gazownik mi powiedział że to normalne że tak siadają te krokowce i elektryka.

    Najlepiej bedzie tak jak zrobił . tak mi powiedział .

    Dodano po 6 [minuty]:

    Gazownik tylko wyregulował parownik , wkręcił śruby na maksa a potem coś miernikiem sprawdzil 3000 obrotów i ustawił i ok auto smiga tylko na wolnych obrotach jak jest zimny to falują obroty i pali mi teras 12 litrów gazu na 100km

    Czy może zatankować gdzieś indziej gaz , może jakiś zły gaz zatankowałem że więcej taras bierze. zobaczę będę tankował na rożnych stacjach i zobacze ile bedzie w tedy palił.

    0
  • #4 23 Lis 2010 17:48
    maszan
    Poziom 23  

    Wiesz szkoda tych 8 zaworow wydechowych w tym autku bo teraz to zadnej kontroli skladu mieszanki nie masz.Nie lepiej zmienic gazownika na jakiegos kumatego coby sprawdzil czy faktycznie ten krokowiec siadl i w razie jego padaki zanabyc nowy?U mnie w takiej samej instalce wsio smiga juz 3 lata bez zadnego problemu.

    0
  • #5 07 Gru 2010 20:42
    moni601
    Poziom 1  

    najprawdopodobniej przyczyną twoich problemów jest walnięta sondolambda wymień ją i to powinno pomóc koszt sondy to ok 200zł

    0
  • #7 12 Gru 2010 16:26
    rfx11
    Poziom 12  

    usunięcie krokowca to spory krok wstecz (teraz jest to instalacja pierwszej generacji), nie wspominam też o tym, że jeśli się nie mylę to mogą być problemy z przeglądem. ja również radziłbym zmienić gazownika bo ten nie rozwiązał problemu, zamiast poprawnie ustawić instalację ją okaleczył.

    0
  • #8 18 Lut 2011 13:15
    Bebzo28
    Poziom 11  

    Zruciłem do korkowca , wywaliłem śrubę i jest ok , ale obroty dalej falują .

    Na benzynie jest ok. a Na gadzie falują . może w parowniku jest jakiś zawór od wolnych obrotów , pod elektrozaworem w parowniku , gdzieś czytałem że on może się zacinać .

    0
  • #9 19 Lut 2011 23:38
    pablomed
    Poziom 14  

    ale II generację trzeba wyregulować, najpierw reduktor - może potrzebna regeneracja jeśli stary, potem wstępnie w trybie samonauki, a dopracować przez intefejs komputerowo. Temat dla dobrego gazownika lub obytego amatora.
    1.8 20V zasługuje na sekwencję, już nie wspomnę o I-generacji

    0
  • #10 11 Cze 2011 11:54
    Bebzo28
    Poziom 11  

    Problem rozwiązany

    Kupiłem zestaw naprawczy do parownika TECNO BRC 100 medello i wymieniłem wszystkie membrany i wyczyściłem go calutkiego operacja trwała jakieś 2 godziny.

    Taras nic nie faluje jest ok

    0