Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regulacja napięcia ładowania voyager 2,4 98r

23 Lis 2010 19:14 3146 9
  • Poziom 17  
    Witam,

    mam mały problemik z ładowaniem aku w moim autku, mianowicie siadło całkowicie ładowanie...... :D i zapaliła się kontrolka aku na desce - obrotomierz itp działają
    już jestem po pierwszych oględzinach

    alternator ma wzbudzenie i reg. napięcia zewnętrzną w sterowniku silnika :/ i prawdopodobnie to padło
    sam alternator działa, wychodzą z niego 3 przewody
    1- gruby czerwony do plusa aku przez rozrusznik - jest ok
    2- cienki zielony z czerwonym paskiem - na nim pokazuje się 12V po odpaleniu silnika - jest ok
    3- cienki zielony - do sterownika silnika - ten odpowiada za wysterowanie - i tu jest problem, nic nie pokazuje ale przejście do wtyczki przy sterowniku jest


    przeglądając fora doszedłem do tego że mogę ten 3 wyjście podpiąć do masy aku przez żarówkę np 55W i wzbudzić w ten sposób ładowanie,
    i w zasadzie zgadza się , po wykonaniu bajpasu ładowanie jest - ale wraz ze zwiększaniem obrotów napięcie idzie w górę.......

    na luzie jest ok 14- 14,8 ale przy ok 2,5k obrotów mam już na aku podawane 20V z alternatora i niektóre el. na desce się wyłączają np licznik kilometrów, poprawia syt. włączenie świateł, dmuchawy nawiewu do kabiny i ogrzewania tyl szyby - ale to marny środek zaradczy, a 20V na zabije mi aku dość dokładnie

    elektryk samochodowy zaproponował mi wykonanie samodzielne takiego układu :

    http://www.autofelicia.republika.pl/alternreg.html

    tylko jak to podłączyć ??
    prosił bym kolegów bardziej zorientowanych w temacie o jakieś rady ew inny schemat...

    pozdrawiam
    Robert
  • Moderator HydePark/Samochody
    Przecież w linku który podałeś masz wszystko opisane.
  • Poziom 10  
    maniacs napisał:
    Witam,

    mam mały problemik z ładowaniem aku w moim autku, mianowicie siadło całkowicie ładowanie...... :D i zapaliła się kontrolka aku na desce - obrotomierz itp działają
    już jestem po pierwszych oględzinach

    alternator ma wzbudzenie i reg. napięcia zewnętrzną w sterowniku silnika :/ i prawdopodobnie to padło
    sam alternator działa, wychodzą z niego 3 przewody
    1- gruby czerwony do plusa aku przez rozrusznik - jest ok
    2- cienki zielony z czerwonym paskiem - na nim pokazuje się 12V po odpaleniu silnika - jest ok
    3- cienki zielony - do sterownika silnika - ten odpowiada za wysterowanie - i tu jest problem, nic nie pokazuje ale przejście do wtyczki przy sterowniku jest


    przeglądając fora doszedłem do tego że mogę ten 3 wyjście podpiąć do masy aku przez żarówkę np 55W i wzbudzić w ten sposób ładowanie,
    i w zasadzie zgadza się , po wykonaniu bajpasu ładowanie jest - ale wraz ze zwiększaniem obrotów napięcie idzie w górę.......

    na luzie jest ok 14- 14,8 ale przy ok 2,5k obrotów mam już na aku podawane 20V z alternatora i niektóre el. na desce się wyłączają np licznik kilometrów, poprawia syt. włączenie świateł, dmuchawy nawiewu do kabiny i ogrzewania tyl szyby - ale to marny środek zaradczy, a 20V na zabije mi aku dość dokładnie

    elektryk samochodowy zaproponował mi wykonanie samodzielne takiego układu :

    http://www.autofelicia.republika.pl/alternreg.html

    tylko jak to podłączyć ??
    prosił bym kolegów bardziej zorientowanych w temacie o jakieś rady ew inny schemat...

    pozdrawiam
    Robert

    Cześć !Na początek powiem Ci tak pierwsze słyszę o tym ,że autko z minusem na masie jest wzbudzane masą! robiąc takie obejście przez żarówkę do masy robisz tz.zwarcie oporowe ,które odcina stabilizator nap.ładowania i wprowadzasz do instalacji pokładowej pełne napięcie z alternatora z pominięciem regulatora.Jeśli jesteś pewien,że regulator jest sprawny to przyczyna Twojego problemu tkwi w samym alternatorze,mogą to być np.:zimne luty,zabrudzone styki stabilizatora(regulatora napięcia ładowania),zacinające się szczotki w szczotko trzymaczu,przetarty któryś z pierścieni bieżni,zwarcie między zwojowe stojana lub wirnika ,walnięta dioda wzbudzenia alternatora są to najczęściej 3 małe diody typu DYP ,a na koniec odpowiednia długość szczotek węglowych i walnięty sam regulator.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Z doświadczenia wiem że tak może być,posprawdzaj wszystkie te elementy,które wymieniłem w poście i daj znać co zrobiłeś.

    Dodano po 6 [minuty]:

    arturavs,ale dałeś odpowiedź! nie każdy jest takim doświadczonym fachowcem.
  • Moderator HydePark/Samochody
    W podanym przez Autora tematu linku wszystko jest dokładnie wyjaśnione.
    Chyba sam Piotrze nie dokładnie przeczytałeś post Autora , w tych autach regulator napięcia jest wbudowany w ECU . Czytaj ze zrozumieniem. Druga sprawa , jeżeli pomija oryginalny układ i alternator ładuje to jakie wnioski?
    Alternator sprawny , regulacja w ECU poszła.

    I jak Kol. Motronic napisał typ alternatora ułatwiłby diagnozę.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    witam,

    dziękuje za zainteresowanie moim problemem,

    kol Mototronic ma racje, to oryginał mopar'a i jest sterowany z PCM'a, sam alternator jest na 100% sprawny, był wysłany przez mechanika na regeneracje i niestety wrócił z niej z ładnie naklejoną gwarancją :D - oczywiście uniemożliwiająca zdjęcie jakiejkolwiek części - stąd takie pyt. jak to ew podłączyć, jak już wcześniej pisałem na innych forach doszedłem do info o zast. żarówki jako wzbudzenia niestety nie do końca daje to efekt zadowalający,

    czy mam rozumieć że te 2 cienkie wyjścia to jest uzwojenie wzbudzenia ?? jeśli tak to jestem "W domu" i powinienem dalej sobie poradzić,
    na lampce ładowania mi nie zależy - autko katuje prądowo mocno i mam dodatkowy wskaźnik napięcia aku z syg. dźwiękowym w przyp spadku poniżej 12,4V :D


    PS
    dodge caravan / plymouth Voyager i chrysler voyager to w zasadzie te same konstrukcje z innymi grillami i znaczkami - wszystkie części mają te same party w danej jednostce silnika
  • Poziom 13  
    tak się zastanawiam czy ten dodatkowy wskaźnik nie robi ci zamieszania z komputerem, gdzie go wpiąłeś ?