Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik prądu stałego dużej mocy, budowa.

23 Lis 2010 21:10 15985 13
  • Specjalista - Mikrokontrolery
    Witam, mam pytanie natury ciekawskiej troszkę; dotyczące silników elektrycznych do napędów rowerów/skuterów elektrycznych. Mianowicie chodzi mi o budowę takiego silnika (chodzi o silnik szczotkowy). Co jest w nich takiego niezwykłego ze w małych rozmiarach kryją się stosunkowo duże moce? Czym się różnią od zwykłych siników DC?
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Te moce są porównywalne z silnikami odkurzaczy, wiertarek, pralek i innych. Chodzi o zwartość konstrukcji - w przeciwieństwie do wymienionych wyżej, w silnikach rowerowych nie wozimy :) powietrza.
    Technologiczne wyciskanie mocy z kilograma trwa. Bariera to kompromis rezystancja przewodu a ilość upchanych zwojów, przy koniecznej koncentracji energii.
    Poczytaj tu: http://www.samochodyelektryczne.org/forum/viewforum.php?f=8
    Zajrzyj tu: http://www.samochodyelektryczne.org/forum/vie...&start=0&sid=a6a617ca522bc7ac1e1e2353216360e5
    A mnie szczególnie interesuje ten rodzaj silnika: http://www.iel.waw.pl/strony/wydawnictwo/zal/216/04.pdf
  • Poziom 21  
    A mnie się wydaje, że silnik z ostatniego linku użyty jako prądnica powinien chyba zainteresować pasjonatów enegii z wiatru.
    Wykonanie go we własnym zakresie wydaje się być możliwe do realizacji - to jest w zasadzie "amerykanka" tylko że z rdzeniami magnetycznymi w cewkach.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    drzasiek napisał:
    Witam, mam pytanie natury ciekawskiej troszkę; dotyczące silników elektrycznych do napędów rowerów/skuterów elektrycznych. Mianowicie chodzi mi o budowę takiego silnika (chodzi o silnik szczotkowy). Co jest w nich takiego niezwykłego ze w małych rozmiarach kryją się stosunkowo duże moce? Czym się różnią od zwykłych siników DC?


    Chyba chodziło Ci o silnik bezszczotkowy.
    Weź pod uwagę, że nie posiada komutatora. Za to potrzeba falownika do jego zasilania.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Możliwości niewielkich silniczków, można zobaczyć tu: http://mybighit.co.cc/wordpress/rama-zjazdowa...em-elektrycznym-w-wykonaniu-zumbi-cycles.html
    i tu: http://mybighit.co.cc/wordpress/testy-zumbi-f-44-z-silnikiem.html
    Na forach rowerowych, czytałem opisy i wrażenia z używania tego napędu - Zjazdowcy zwykle korzystający z wyciągów, podjeżdżali, lekko wspomagając ten silnik, pod naprawdę wielkie górki.

    Dodano po 1 [godziny] 11 [minuty]:

    np. tu: http://www.360stopni.org/?p=3784
    i jest to zwykły silnik szczotkowy, podobny do tego który stosowany jest w hulajnogach.
  • Specjalista - Mikrokontrolery
    Właśnie o takie silniki mi chodzi. Czy można by gdzieś podpatrzeć jego budowę wewnętrzną? Jak zrealizowany jest stojan? Elektromagnesy? Magnesy stałe? Jeśli tak to jakie? Ile jest elektromagnesów na wirniku? Jak są ułożone względem siebie? Chciałbym mieć porównanie z zwykłym silnikiem małej mocy.. Miał ktoś okazję oglądać taki silniczek od środka? Albo wie gdzie można coś takiego (link) zobaczyć?
  • Poziom 26  
    Myślę że silnik Boosty w tym przypadku, daje dużą moc odczuwalną, ze względu na ogromne przełożenie
    - przekładnia na silniku (pod logo firmy)
    - redukcja obrotów łańcuchem z silnika do zębatki korby
    - redukcja obrotów łańcuchem z korby do przerzutek
    - i wspomniane w opisie ramy, dodatkowe przełożenie w piaście
    Budowa silnika jest zapewne tradycyjna - 2 magnesy i kilka / kilkanaście sekcji komutatora.
    W silnikach napędzających hulajnogi 250W, jest sporo przestrzeni wynikającej z taniego, niedbałego nawinięcia i niewielkie magnesy. Wystarczy solidne, ciasne nawinięcie, lepsza miedź, lepszy materiał rdzenia, no i magnesy neodymowe, a efekt z tych samych gabarytów, będzie znacznie lepszy.
    Lepsza, precyzyjniejsza technologia wykonania, pozwala też znacznie zmniejszyć szczelinę między wirnikiem a magnesami.
    Silnik prądu stałego dużej mocy, budowa. Silnik prądu stałego dużej mocy, budowa. Silnik prądu stałego dużej mocy, budowa. Obrazy do omawianych tematów;
    Silnik z osiowym strumieniem magnetycznym, wyróżnia się lepszym wykorzystaniem objętości.

    Dodano po 18 [minuty]:

    i większą powierzchnią chłodzenia.
    Google pokaże znacznie więcej.
  • Specjalista - Mikrokontrolery
    Sama przekładnia nic tu nie da, Posiadam silnik od sterowania anteny satelitarnej, duży silnik 24V, Przekładnia ślimakowa a mimo to na mimo bardzo zredukowanych obrotów nie zdołałby nawet pewnie uciągnąć roweru po prostej.. A Obroty ma takie że nie byłoby widać w którą stronę jedzie..
  • Poziom 26  
    Pewnie że samo przełożenie nie pociągnie. Potrzebna jest moc.
    Zobacz co potrafi tani, 250W silniczek od hulajnogi - http://emmoto.blogspot.com/
    Dla porównania, zerknij co mogą rowery z silnikami po kilka kW - http://www.samochodyelektryczne.org/kategorie/display_left_rowery.htm
    Przekładnia ślimakowa, wnosi duże straty na tarcie. Większe niż bardzo niedoskonały napęd rolkowy, zastosowany przez mmoto z pierwszego linku.
    Nawet dodatkowy łańcuch w ramie Zoombi, wspomnianej wyżej, wnosi istotne na dłuższym dystansie straty,.. chociaż znacznie mniejsze niż ślimak czy rolka.
  • Poziom 26  
    Za tego linka :) dziękuję Ci mosfetkiler. Podobny napęd chcę zrobić. Zbieram wiadomości, a tu jest naprawdę ciekawe rozwiązanie.
  • Poziom 14  
    Witam , wszystko wskazuje na to iz najlepsze parametry ,stosunek wielkosc/moc maja bezszczotkowe silniki pradu stalego zasilane falownikiem.
    Dla zainteresowanych podam iz do eksperymentow i budowy np. elektrycznych rowerow mozna wykorzystać alternatory samochodowe :) Po usunieciu z nich prostownika otrzymujemy za darmoche silnik 3 fazowy duzej mocy ciaglej 1-4kW chwilowej dziesiatek kW.