Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Junkers-spalanie gazu ziemnego na dobę.

24 Lis 2010 08:16 14584 26
  • Poziom 9  
    Witam. intryguje mnie ile piec powinien spalać metrów sześciennych gazu.
    U mnie to kształtuje się w okolicy 20 m3 na dobę przy domu ok 200 m2. Piec jedno-funkcujny z zasobnikiem ciepłej wody, dwie osoby w domu. To koszmarnie dużo, zakładając że temperatura na zewnątrz obecnie to ok 4-8 stopni w ciągu doby. Może podzielicie się za mną informacjami jakie macie spalanie przy podobnych warunkach bo na razie panowie z gazowni twierdzą że mam największe zużycie na całej mojej ulicy :( to ponad tysiąc złotych miesięcznie. Też tyle płacicie??? :idea:
  • Poziom 28  
    Podstawa to określenie ustawień kotła i prametrów grzania. Czy jest regulator temperatury, regulator pogodowy, jaki jest typ kotła, jak jest jego moc, temperatura zasilania grzejników, ustawiona temperatura w domu? Jeśli piec jest bez automatyki i ustawiony na wysokie parametry grzania może zużyć nawet 30m3 gazu na dobę i więcej.
  • Poziom 9  
    Kocioł ustawiony na 4 utrzymuje 65*, regulator temperatury na 21 dzień i 19 noc, pogodowego nie posiadam. kocioł cerastar ZR 24 KW, wprawdzie stary ale drożny i pracuje ok, ciśnienia w normie. Zastanawiam się czy powinien się wyłączać po osiągnięciu zadanej temperatury, bo u mnie chodzi cały czas, tyle że kiedy powrót staje się cieplejszy zmniejsza się płomień. mam stary dom ze starą instalacją-żeliwo. Góra domu jest zamknięta i nie ogrzewana, odchodzi jakieś 40m2. Nie wiem na ile ma to znaczenie ale zamiast pompy 25-60 mam założoną 15-50.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Jakiego typu masz regulator ? Czy jest precyzyjny ? Czy wyłącza kocioł i pompę po osiągnięciu temperatury ? Czy metry spalanego gazu są podobne jak w poprzednich sezonach ? Czy grzejniki w zasięgu regulatora nie są zdławione ? Jaka jest różnica temperatur między zasilaniem i powrotem instalacji ? Czy kocioł był konserwowany ? Czy zgłaszał błędy ?....
  • Poziom 9  
    Regulator Junkers TRZ 12-2, nowy, po osiągnięciu temperatury wyłącza kocioł i pompę, grzejniki nie zdławione, otwarte, bez regulatorów. Po odpaleniu kotła jakieś 10 minut i powrót robi się ciepły, po rozgrzaniu instalacji różnica między zasilaniem a powrotem ok 20-30%. Konserwowany, czyszczony w tym miesiącu. Niema błędów. Nie jestem pewien pompy, wprawdzie oryginalna Junkersa, od identycznego pieca, tyle że od ZR-18. Zmniejszyłem dziś temperaturę na piecu z 5 na 4- z doby wyszło 20m3. Brakuje mi już koncepcji.
    Regulator ma własne zasilanie więc podłączony jest (rys 10.) po wyjęciu zworki pod pin 8 i 9, natomiast termostat zasobnika pod pin 7 i 9. Pan z serwisu nie potrafił określić sie co do właściwego podłączenia regulatorów. Też nie jestem pewien czy to dobre podłączenie. W załączniku Instrukcja do ZR 18 i 24 .
    Junkers-spalanie gazu ziemnego na dobę.
    Załączniki:
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Można i tak (pod zworę 8-9) jeśli jest to kocił tylko na c.o. ale kotły tego typu lepiej pracują na regulatorach z modulacją płomienia typu TR... pod zaciski 1,2,4 np. TR21,TR100,TR200,TRQ21T,TRQ21W...Twój junkers jest już leciwy, jeśli został przywieziony z Nimiec może wymaga przezbrojenia na Twój gaz (nawet w Polsce mamy w zależności od regionu mamy kilka a może kilkanaście rodzaji gazu)....Czy warto inwestować w urządzenie które niedługo osiągnie pełnoletność.
  • Poziom 15  
    Praw fizyki nie oszukasz. Ciepło wytworzone przy spalaniu gazu gdzieś musi się podziać. Jeżeli dom nie jest przegrzany (przy regulatorze pokojowym raczej trudno), to ciepło ucieka Ci przez komin lub ściany, okna i dach. To, że piętro masz zamknięte nie znaczy, że go pośrednio nie ogrzewasz. Nic nie piszesz o typie budynku i jego ociepleniu.
  • Poziom 9  
    Co do podłączenia pod zworkę... do pieca podłączony jest zasobnik ciepłej wody, tak jak opisałem wcześniej.W danych regulatora napisane jest że służy do dwupunktowego sterowania palnikiem w kotłach 1-stopniowych, sterowania pomp obiegowych- nie wiem jak się to ma do mojego zabytku, u mnie idą dwa przewody do zworki i pracuje to na zasadzie włącz wyłącz. Piec nie jest z Niemiec, został kiedyś przeniesiony z innego budynku warsztatu, ale nie pracował kilka lat. Serwisant Junkersa nie wspominał że jest coś nie tak z dyszami. Rozumiem że możemy mieć dwa rodzaje gazu ziemnego- GZ-50 i GZ-35. Gdyby był dostosowany do innego gazu, serwisant by to zauważył, chyba....Dziś temperatura nieznacznie spadła i spalanie to 22m3. Co do budynku to pamiętam że pomiędzy pustakiem a cegłą coś było ocieplane, okna zmieniłem na plastik. Zapewne ogólnie nie jest najlepiej z izolacją. Nadal nie wiem jak ustawić sam piec, tzn czy 24KW to nie za dużo, na jaką wartość regulator temp. na piecu, może przy starej żeliwnej instalacji regulator pokojowy powoduje że za każdym razem kiedy piec się załączy, musi nagrzać całą instalacje od początku i przerwy w pracy pieca powodują duże zużycie gazu? Czy to można jakoś określić, czy metodą prób i błędów?
  • Poziom 21  
    Twój kocioł nie ma modulacji mocy, więc musisz ograniczyć moc w inny sposób (24 kW, to stanowczo za dużo) i doprowadzić układ do takiego stanu żeby jak najrzadziej się włączał. Mam podobny dom (ogrzewam ok 120 m*2 ), podobne temperatury i mój Victrix grzeje minimalną mocą ( oceniam 6-7 kW ) i dzienie zużywał średnio ok 7 m*3 gazu.
  • Poziom 9  
    Nie bardzo rozumiem co znaczy grzeje minimalna mocą. Mój piec po osiągnięciu zadanej temperatury też schodzi do minimum, tzn palnik zmniejsza się na min. Dotąd miałem przycięte ciśnienie MAX na palniku o jakieś 25-30% przez serwisanta, ale dlatego że źle działał zawór trójdrożny i wyłączał się awaryjnie-czego nie zdiagnozował pan sarwisant, dziś ustawiłem ciśnienia wg tabeli przy GZ-50, tj MAX-12,8 i MIN 2,4 , regulator temperatury pieca na 55-60*C-tj na poz 3, i tu jest błąd bo wg tabeli przy poz 3 powinien utrzymywać 65*C +-5 dopuszczalnej odchyłki- ktoś może powiedzieć dlaczego i czy tak może być?. Jutro sprawdzę zużycie gazu i napiszę jaki efekt przyniosły zmiany.
  • Poziom 21  
    Cytat:
    Nie bardzo rozumiem co znaczy grzeje minimalna mocą


    Grzanie minimalną mocą oznacza że kocioł dostarcza dokładnie tyle energii, ile energii traci budynek. Mój kocioł ma moc modulowaną od 4.7 kW do 19 kW. W tej chwili wskażnik mocy na sterowniku SCAR pokazuje jeden kwadrat.
  • Poziom 9  
    Żeby nie zapeszać.... z dzisiejszej doby po ostatnich zmianach piec pociągnął 15 m3, to duża różnica z poprzedniej 22m3 biorąc pod uwagę że dziś temperatura na zewnątrz jeszcze się obniżyła, w domu cieplutko.Nie mogę jeszcze nigdzie znaleźć poprawnych ciśnień na dyszach, w/w to od ZR-24-3- ja mam ZR-24-2, wdzięczny byłbym gdyby ktoś z serwisu mógł sprawdzić jakie powinny być. Sprawdzę przez weekend spalanie i potwierdzę w poniedziałek. Pozdrawiam.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    MarudaP, ten kocioł ma modulację.
  • Poziom 9  
    Ponawiam jeszcze raz pytania:
    1)....Regulator ma własne zasilanie więc podłączony jest (rys 10.) po wyjęciu zworki pod pin 8 i 9, natomiast termostat zasobnika pod pin 7 i 9. Pan z serwisu nie potrafił określić sie co do właściwego podłączenia regulatorów. Też nie jestem pewien czy to dobre podłączenie. W załączniku Instrukcja do ZR 18 i 24 .
    2)....Co do podłączenia pod zworkę... do pieca podłączony jest zasobnik ciepłej wody, tak jak opisałem wcześniej.W danych regulatora napisane jest że służy do dwupunktowego sterowania palnikiem w kotłach 1-stopniowych, sterowania pomp obiegowych- nie wiem jak się to ma do mojego zabytku, u mnie idą dwa przewody do zworki i pracuje to na zasadzie włącz wyłącz.
    3).....regulator temperatury pieca na 55-60*C-tj na poz 3, i tu jest błąd bo wg tabeli przy poz 3 powinien utrzymywać 65*C +-5 dopuszczalnej odchyłki- ktoś może powiedzieć dlaczego i czy tak może być?.
    4).....Nie mogę jeszcze nigdzie znaleźć poprawnych ciśnień na dyszach, w/w to od ZR-24-3- ja mam ZR-24-2, wdzięczny byłbym gdyby ktoś z serwisu mógł sprawdzić jakie powinny być.
    Co do modulacji, też myślę że ma. Na chłopski rozum...
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Krzysiek zostaw te parametry które ustawiles na palniku ,widzę ze moje rady przynoszą efekty(spadek zużycia )termostat masz napewno podłączony dobrze i nic wiecej z niego nie wycisniesz (No może poza obniżeniem nocnym temp pomieszczenia o np 3stonie)
    Pozdrawiam
    Wesoły serwisant
  • Poziom 9  
    Ok. tyle że cos mi jeszcze nie pasuje, tj- kiedy piec sie załącza, np. w trakcie podgrzewania zasobnika, jest jakby buchnięcie, nie załącza się tak lekko jak przy poprzednich ustawieniach, stąd podejrzenie że może nie do końca dobrze jest z ciśnieniami na palniku. Już nie chodzi o oszczędność, tylko fizycznie o pracę pieca.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Za wysoko masz ustawiony cisnienie zplonu (start) musisz to troche obnizyc i bedzie gicio
    pozdrowka
    maniek
  • Poziom 9  
    A przypomnisz mi jeszcze jak regulować temp na piecu względem temp na zewnątrz? Niestety spalanie jednak wzrosło, wczoraj- czyli niedziela godz 8 do pon godz 8 25m3. Start trochę obniżyłem, ale nadal nie wiem jakie wzorcowe ciśnienia powinien mieć ten ... piec :)
  • Poziom 39  
    Stary dom, stara instalacja, stary kocioł, ogrzewanie grzejnikowe, 65 st na kotle- czego kolega oczekuje? Cudów...
    Płać i płacz, albo inwestuj w ocieplenie, nowy kocioł itd.

    Zamknięta "góra" 40m2- to nic nie odchodzi, bo masz simny sufit i dodatkowo musisz to dogrzać. Zmierz temperaturę na tej górze i pomyśl skąd tam jest 12-15...jeśli nie grzejesz.

    Z drugiej strony 20m3 dziennie to ze 600-700zł miesiecznie, co daje 700-800kg węgla...Jak byś miał kocioł węglowy też byś tyle spalił + drewno na rozpałkę, + wrzucenie do piwnicy, wnoszenie do domu/ kotłowni, brudne ręce i syf w całej kotłowni. A tak czyste rączki i ciepełko w domciu...Masz jakaś tańszą alternatywę?
  • Poziom 9  
    Oczekiwałem na odpowiedzi na moje zasadnicze pytania. Rady typu ocieplenie....nowa inst...nowy piec.... taaaaak- to znam. Nie znam jednak np. ciśnienia na dyszach itp ....
  • Poziom 39  
    Możesz się dalej oszukiwać sie i wierzyć , ze regulacje tu coś pomogą, zwłaszcza jak sądze nie masz o tym zielonego pojęcia. Jesli nawt byś je przeprowadził, (bo nie zaszkodzą) to przynieść mogą 2- 5% oszczędności A to co napisałem to są właśnie konkrety...I przyczyna stosunkowo dużego zużycia.
    Mój dom z nowoczesna podłogówką, dobrym ociepleniem i 7-letnim kotłem kondensacyjnym : zużycie w ciągu ostatniej doby( a jest to jeden z najzimniejszych dni w sezonie -12 dzień-16 noc i silny wiatr) = 18 m3 , część mieszkalna 150m2 z temp.19/21st. i duży garaż + dodatkowe pomieszczenie łącznie 60m2 temp 8st. W warunkach jakie Ty podałeś (4-8 st na zewn.) to zużycie mieści się w 8-10m3.
  • Poziom 9  
    U mnie z dzisiejszej doby 29m3- a regulacja ciśnienia, jeśli jest totalnie pokręcone zapewne by to obniżyła. Pojęcie mam, do szkoły chodziłem, potrzebne mi tylko kilka informacji ale jak widzę serwisy jak psy ogrodnika... sami nie zjedza i nikomu nie dadzą. Pozdrawiam.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    To zaproś serwisanta na pewno chętnie pomoże.
  • Poziom 9  
    Serwisant już był- zainkasował 250 i pomachał pędzelkiem po palniku, po zapytaniu o ciśnienia nie wiedział jakie mają być, stwierdził że na oko będzie dobrze. Tyle.
  • Poziom 9  
    Jakoś dziwna cisza zapadła.....a miało być tak pięknie. W końcu to forum jest m.i po to by uzyskać potrzebne info....
  • Poziom 10  
    Przy takich parametrach jak ty posiadasz czyli:
    - metraż,
    - wysoka temp. zasilania,
    - starszej konstrukcji kocioł,
    - budynek nie termozmodernizowany,
    Nie ma sie co dziwić że takie jest zużycie. Nic wiele nie da zmiana kotła czy jego regulacja. Tak to już jest ;) Jak jest duże zapotrzebowanie budynku na energię cieplną to skąś trzeba jej dostarczyć. I za nią zapłaić. Gazem się grzeje ekonomicznie ale niskimi temperaturami i w budynkach po termomodernizacji gdzie to zapotrzebowanie jest relatywnie niskie. W takim przypadku tylko "flot, muł i suche krowie placki ..." wychodzi tanio. Z gazu ziemnego nie wykrzesasz więcej kalorii niż ma. Do tego niska sprawność kotła i duże zapotrzebowanie na ciepło.

    Rada:
    -ocieplić cały budynek łącznie z dachem (ściany: styr. min 10-12cm. dach lub ostatni strop wełna optimum 25-30cm).
    -wymienić okna na nowe jeśli są stare.
    -zmienić inst. grzewczą na nową niskopojemnościową.
    -przewymiarować kaloryfery do niskich temp. zasilania np 40st.
    -gdzie można dać podłogówkę (łazienki, kuchnie itp...).
    -zakupić kocioł kondensacyjny i przerobić kotłownię dostosowywując ją odpowiednio.
    To tak ogólnie. Dopiero wtedy można zejść z kosztami za ogrzewanie nawet do 100%.
    Przed tym jednak radze dokonać kalkulacji kosztowej inwestycji. To znaczy po jakim czasie zaczną się zwracać koszty tej termomodernizacji bo nie będą one małe. Zadaj sobie pytanie potem czy warto...jeśli tak to tylko działać.
    Nikt Ci nic innego nie doradzi... niestety... Ostatecznie możesz kupić nowy piec ale może być nie wiele mniej.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Zmieniłem kocioł, dobry automat na ekogroszek i koszty spadły o połowę. Dziekuję i pzdrawiam.