Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nadmierne zużywanie się łożysk (piast) Opel Omega B

rob321 24 Lis 2010 11:28 9416 41
  • #1 24 Lis 2010 11:28
    rob321
    Poziom 17  

    Witam!
    Jak w temacie mam problem z nadmiernym zużywaniem się łożysk piast przednich kół średnia wytrzymałość to około 15 tyś kilometrów po tym przebiegu huk jest wprost nie wytrzymania i trzeba wymieniać. Nie było by to nic złego gdyby te 15 tysięcy było robione w ciągu np. 2 lat ale w moim przypadku jest to co 3 miesiące. Proszę o poradę co może być przyczyna takiego stanu rzeczy?
    Opel Omega 2.0 16v skrzynia manualna 1996 rok.

    0 29
  • #2 24 Lis 2010 11:39
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ciekawe jakiej firmy te łożyska, ile Cię kosztowały.

    0
  • #3 24 Lis 2010 11:47
    autoas
    Poziom 42  

    A jaki rozmiar opon masz?

    0
  • #4 24 Lis 2010 11:49
    Lech54
    Poziom 20  

    Witam. Wymiana dotyczy samego łożyska czy razem z piastą. Przy wymianie muszą być popełniane błędy przy montażu lub słaba jakość łożysk. Zakupić markowe łożyska razem z piastami i poprawnie zamontować (np. dokręcać nakrętkę centralną gdy zawieszenie jest odciążone).

    0
  • #5 24 Lis 2010 12:21
    rob321
    Poziom 17  

    Łożyska kosztowały po 300 za stronę firma Delphi (przynajmniej tak twierdzi facet z warsztatu). opony standardowe 195/65. Wymiana dotyczy całych piast. A to ciekawa uwaga z tym obciążeniem bo w warsztacie dokręcali na podnośniku i tyle (przy ostatniej wymianie stałem za plecami mechaników). Obciążenie rozumiem samego auta stojącego na kołach?

    Dodano po 1 [minuty]:

    zauważyłem że po zdjęciu na tych łożyskach nie ma praktycznie żadnego luzu nic się z nich nie sypie.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Poprawiam błąd nie doczytałem chodzi o odciążone a nie obciążone. To znaczy mechanicy robili poprawnie.

    0
  • #6 24 Lis 2010 13:28
    Lech54
    Poziom 20  

    Jak dokręcili nakrętkę gdy łożysko było bez obciążenia to dobrze zrobili. Może tym razem będzie dobrze.

    0
  • #7 24 Lis 2010 18:11
    rob321
    Poziom 17  

    Sęk w tym że nie jest ok bo już zaczynają hałasować nosze się z zamiarem wymiany na nowe (znów) ehhh

    0
  • #8 24 Lis 2010 18:19
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie chcę nikogo posądzać, ale może tanie gó... Ci założyli....

    Tym razem kup sam łożyska, niech założą.

    1
  • #9 24 Lis 2010 18:51
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Tak miałem w lagunie I rginalne są o dziwo baryłkowe, a teraz wszystkie kulkowe.

    Baryłkowe skończyły się jakieś 5-6 lat temu.Nie sposób ich kupić.

    0
  • #10 24 Lis 2010 18:53
    manta
    Poziom 39  

    Nie łożyska, tylko całe piasty. Obydwie strony padają jednocześnie?

    0
  • #11 24 Lis 2010 19:00
    ociz
    Moderator Samochody

    W przypadku Delphi cena nie przekłada się na jakość, można kupić lepsze w tej samej cenie.

    0
  • #12 24 Lis 2010 19:40
    Jabulami
    Poziom 17  

    Co do firmy Delphi (dawniej Eaton) to nie ciekawa sprawa. Nie wiem co dokładnie produkuje, ale w tej fimie pracować może każdy. Wielu moich znajomych tam pracowało (bez wykształcenia i pojęcia o tym) . Moim skromnym zdaniem jaka firma (pracownicy) taki towar. Odradzam kupna jakich kolwiek części tej firmy.

    0
  • #13 24 Lis 2010 21:01
    rob321
    Poziom 17  

    Obie strony padają mniej więcej w tym samym czasie zazwyczaj lewa szybciej. A jakiej firmy byście polecali.

    0
  • #14 24 Lis 2010 21:30
    magarski
    Poziom 12  

    FAG rzecz jasna, dopiero po 150 tys w moim audi zacząłem słyszeć jedną ze stron. Toledo II od nowości nabite 70 tys, też fagowskie łożyska -> kompletnie NIC nie słychać. Oczywiście oponki i felgi rozmiary seryjne no i auta są mało obciążane (najczęściej jeżdże sam, max w dwie osoby + obciążenie dodatkowe w postaci bagażu max 50-100kg). Do czego używasz auta?

    0
  • #15 24 Lis 2010 21:59
    rob321
    Poziom 17  

    zazwyczaj do jeżdżenia po stolicy około 100kilometrow dziennie. Co do obciążenia auta to raczej jest znikome razem ze mną około 120kilo.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Sądzę że nie znajdę piast z łożyskami FAG

    0
  • #16 24 Lis 2010 22:27
    magarski
    Poziom 12  

    Ja widziałem kiedyś na alledrogo same łożyska.

    0
  • #17 25 Lis 2010 00:22
    Zdunek 25
    Poziom 15  

    Jeżeli łożyska padają któreś z koleji to problem może być w geometrii przednich kół
    Któreś z kół ma pochylenie od pionu inne od drugiego ,efekt ten nie jest odczuwalny
    w czasie wolnej jazdy a przy większej może być kompensowany dynamicznym
    nie wyważeniem koła.Moja rada jeżeli obecnie samochód nie ściąga to zamień
    koła przednie lewe na prawe jeżeli przy 80 km/h zacznie ściągać to kłania się
    geometria lub karosaż ,może był walnięty.

    1
  • #18 25 Lis 2010 00:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 25 Lis 2010 00:34
    barubar
    Poziom 26  

    Kompensowanie dynamiczne mówisz? Jesteś idiotą. Wiesz co oznacza zła geometria w tym samochodzie? Nie no jasne, wszystko super tylko łożyska padają.
    A w co ma wierzyć pececik z jednym enterem na wikipedii, nie dziw się. Tak pececiki mają.

    0
  • #20 25 Lis 2010 08:48
    toku74
    Poziom 31  

    zapytam, bo nie pamiętam. czy w tym aucie występują kompletne piasty tj piasta, łożysko i czop w jednym elemencie, czy może sama piasta z łożyskiem?

    0
  • #21 25 Lis 2010 09:55
    ociz
    Moderator Samochody

    Piasta z łożyskiem, czop zostaje stary, a same łożyska to tylko na tył.

    0
  • #22 25 Lis 2010 11:38
    rob321
    Poziom 17  

    Wiec co do geometrii to nawet bym się skłonił gdyby nie fakt iż jakieś 2 miesiące temu była robiona zbieżność i poprosiłem facecików aby zerknęli i na te kwestie powiedzieli ze jest ok (co oczywiście nie jest jakimś tam pewniakiem) co do kół faktem jest że tak 80 a 90 kierownica ma drgania. Oczywiście wyważanie kół jest przeprowadzane jak tylko zaczynają się drgania. Pozwolę sobie zacytować meila od człowieka który sprzedaje łożyska FAG (Do Omegi B, FAG na przód produkuje tylko całą piastę, nie ma wymiennych samych łożysk. Koszt takiej piasty FAG (oryginał) to koszt 279 zł (jedno koło). Mam też zamiennik, ale dobrej jakości, firmy Hans Pries, w cenie 129 zł (jedno koło).

    0
  • #23 25 Lis 2010 14:18
    barubar
    Poziom 26  

    I sam sobie odpowiedziałeś. Hans to był dobry ale Kloss. Zakładasz najgorszy szajs bo ma nazwę niby niemiecką? A skąd ta różnica w cenie, jak myślisz? Jak na chińczyku ktoś nabije coś po niemiecku to myślisz, że nagle staje się lepsze?
    Myśleć ludzie, myśleć! To nie boli a przeważnie pomaga.

    0
  • #24 25 Lis 2010 14:26
    rob321
    Poziom 17  

    Nie twierdze ze coś takiego zakładam, to tylko przytoczenie korespondencji gościa który sprzedaje łożyska FAG

    0
  • #25 25 Lis 2010 14:43
    barubar
    Poziom 26  

    Więc potraktuj to jako poradę na przyszłość. Rozumiemy się?

    0
  • #26 25 Lis 2010 14:59
    rob321
    Poziom 17  

    No jasne ze się rozumiemy. Tak samo jak i fakt iż łożyska wymienia się parami a nie tylko jedna stronę?

    0
  • #27 25 Lis 2010 15:13
    magarski
    Poziom 12  

    FAG i tylko FAG, patrz mój post wyżej ;) No i oczywiscie lozyska wymienia sie z obu stron zeby zapewnic calemu ukladowi te same warunki pracy. Jak zmienisz jedną (aktualnie bucząca) to nie dosc ze szybciej Ci sie zuzyje ta jeszcze nie bucząca to w dodatku szybszemu zuzyciu ulegnie to nowsze jako to które będzie miało mniejsze opory.

    Moderowany przez manta:

    Pisanie bzdur=ostrzeżenie.

    0
  • #28 25 Lis 2010 15:49
    barubar
    Poziom 26  

    Przecież tam masz piasty ze zintegrowanym, niewymienialnym łożyskiem. Parami to się wymienia łożyska stożkowe. Tu nie musisz.
    Ktoś ukróci te brednie znawcy prawd objawionych czy nie? Nie słuchaj tego oszołoma co ci radzi wyżej, on wie mniej niż ty, tylko więcej pisze.

    0
  • #29 25 Lis 2010 22:40
    toku74
    Poziom 31  

    dzięki ociz.
    może to trochę mało prawdopodobne, ale skoro po raz tam któryś idą łożyska to jednak coś może być nie tak z czopami. krzywe, wcześniej obróciło na nich łożysko, nie jest w osi na całej długości. warto sprawdzić. albo coś z montażem nie tak jest- młotkowy.

    0
  • #30 25 Lis 2010 23:05
    barubar
    Poziom 26  

    Ba...i się zaczyna mechanika. Tu dopiero bo młotem to zajebać każdy potrafi. Krzywe być nie mogą, wbij na krzywy czop piastę, za idiotę ciebie nie uważam.

    0