Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nadmierne zużywanie się łożysk (piast) Opel Omega B

rob321 24 Nov 2010 11:28 10559 41
  • #1
    rob321
    Level 17  
    Witam!
    Jak w temacie mam problem z nadmiernym zużywaniem się łożysk piast przednich kół średnia wytrzymałość to około 15 tyś kilometrów po tym przebiegu huk jest wprost nie wytrzymania i trzeba wymieniać. Nie było by to nic złego gdyby te 15 tysięcy było robione w ciągu np. 2 lat ale w moim przypadku jest to co 3 miesiące. Proszę o poradę co może być przyczyna takiego stanu rzeczy?
    Opel Omega 2.0 16v skrzynia manualna 1996 rok.
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ciekawe jakiej firmy te łożyska, ile Cię kosztowały.
  • #4
    Lech54
    Level 20  
    Witam. Wymiana dotyczy samego łożyska czy razem z piastą. Przy wymianie muszą być popełniane błędy przy montażu lub słaba jakość łożysk. Zakupić markowe łożyska razem z piastami i poprawnie zamontować (np. dokręcać nakrętkę centralną gdy zawieszenie jest odciążone).
  • #5
    rob321
    Level 17  
    Łożyska kosztowały po 300 za stronę firma Delphi (przynajmniej tak twierdzi facet z warsztatu). opony standardowe 195/65. Wymiana dotyczy całych piast. A to ciekawa uwaga z tym obciążeniem bo w warsztacie dokręcali na podnośniku i tyle (przy ostatniej wymianie stałem za plecami mechaników). Obciążenie rozumiem samego auta stojącego na kołach?

    Dodano po 1 [minuty]:

    zauważyłem że po zdjęciu na tych łożyskach nie ma praktycznie żadnego luzu nic się z nich nie sypie.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Poprawiam błąd nie doczytałem chodzi o odciążone a nie obciążone. To znaczy mechanicy robili poprawnie.
  • #6
    Lech54
    Level 20  
    Jak dokręcili nakrętkę gdy łożysko było bez obciążenia to dobrze zrobili. Może tym razem będzie dobrze.
  • #7
    rob321
    Level 17  
    Sęk w tym że nie jest ok bo już zaczynają hałasować nosze się z zamiarem wymiany na nowe (znów) ehhh
  • #8
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie chcę nikogo posądzać, ale może tanie gó... Ci założyli....

    Tym razem kup sam łożyska, niech założą.
  • #9
    romoo
    User under supervision
    Tak miałem w lagunie I rginalne są o dziwo baryłkowe, a teraz wszystkie kulkowe.

    Baryłkowe skończyły się jakieś 5-6 lat temu.Nie sposób ich kupić.
  • #10
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie łożyska, tylko całe piasty. Obydwie strony padają jednocześnie?
  • #11
    ociz
    Moderator of Cars
    W przypadku Delphi cena nie przekłada się na jakość, można kupić lepsze w tej samej cenie.
  • #12
    Jabulami
    Level 17  
    Co do firmy Delphi (dawniej Eaton) to nie ciekawa sprawa. Nie wiem co dokładnie produkuje, ale w tej fimie pracować może każdy. Wielu moich znajomych tam pracowało (bez wykształcenia i pojęcia o tym) . Moim skromnym zdaniem jaka firma (pracownicy) taki towar. Odradzam kupna jakich kolwiek części tej firmy.
  • #13
    rob321
    Level 17  
    Obie strony padają mniej więcej w tym samym czasie zazwyczaj lewa szybciej. A jakiej firmy byście polecali.
  • #14
    magarski
    Level 12  
    FAG rzecz jasna, dopiero po 150 tys w moim audi zacząłem słyszeć jedną ze stron. Toledo II od nowości nabite 70 tys, też fagowskie łożyska -> kompletnie NIC nie słychać. Oczywiście oponki i felgi rozmiary seryjne no i auta są mało obciążane (najczęściej jeżdże sam, max w dwie osoby + obciążenie dodatkowe w postaci bagażu max 50-100kg). Do czego używasz auta?
  • #15
    rob321
    Level 17  
    zazwyczaj do jeżdżenia po stolicy około 100kilometrow dziennie. Co do obciążenia auta to raczej jest znikome razem ze mną około 120kilo.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Sądzę że nie znajdę piast z łożyskami FAG
  • #16
    magarski
    Level 12  
    Ja widziałem kiedyś na alledrogo same łożyska.
  • #17
    Zdunek 25
    Level 15  
    Jeżeli łożyska padają któreś z koleji to problem może być w geometrii przednich kół
    Któreś z kół ma pochylenie od pionu inne od drugiego ,efekt ten nie jest odczuwalny
    w czasie wolnej jazdy a przy większej może być kompensowany dynamicznym
    nie wyważeniem koła.Moja rada jeżeli obecnie samochód nie ściąga to zamień
    koła przednie lewe na prawe jeżeli przy 80 km/h zacznie ściągać to kłania się
    geometria lub karosaż ,może był walnięty.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    barubar
    Level 26  
    Kompensowanie dynamiczne mówisz? Jesteś idiotą. Wiesz co oznacza zła geometria w tym samochodzie? Nie no jasne, wszystko super tylko łożyska padają.
    A w co ma wierzyć pececik z jednym enterem na wikipedii, nie dziw się. Tak pececiki mają.
  • #20
    toku74
    Level 31  
    zapytam, bo nie pamiętam. czy w tym aucie występują kompletne piasty tj piasta, łożysko i czop w jednym elemencie, czy może sama piasta z łożyskiem?
  • #21
    ociz
    Moderator of Cars
    Piasta z łożyskiem, czop zostaje stary, a same łożyska to tylko na tył.
  • #22
    rob321
    Level 17  
    Wiec co do geometrii to nawet bym się skłonił gdyby nie fakt iż jakieś 2 miesiące temu była robiona zbieżność i poprosiłem facecików aby zerknęli i na te kwestie powiedzieli ze jest ok (co oczywiście nie jest jakimś tam pewniakiem) co do kół faktem jest że tak 80 a 90 kierownica ma drgania. Oczywiście wyważanie kół jest przeprowadzane jak tylko zaczynają się drgania. Pozwolę sobie zacytować meila od człowieka który sprzedaje łożyska FAG (Do Omegi B, FAG na przód produkuje tylko całą piastę, nie ma wymiennych samych łożysk. Koszt takiej piasty FAG (oryginał) to koszt 279 zł (jedno koło). Mam też zamiennik, ale dobrej jakości, firmy Hans Pries, w cenie 129 zł (jedno koło).
  • #23
    barubar
    Level 26  
    I sam sobie odpowiedziałeś. Hans to był dobry ale Kloss. Zakładasz najgorszy szajs bo ma nazwę niby niemiecką? A skąd ta różnica w cenie, jak myślisz? Jak na chińczyku ktoś nabije coś po niemiecku to myślisz, że nagle staje się lepsze?
    Myśleć ludzie, myśleć! To nie boli a przeważnie pomaga.
  • #24
    rob321
    Level 17  
    Nie twierdze ze coś takiego zakładam, to tylko przytoczenie korespondencji gościa który sprzedaje łożyska FAG
  • #25
    barubar
    Level 26  
    Więc potraktuj to jako poradę na przyszłość. Rozumiemy się?
  • #26
    rob321
    Level 17  
    No jasne ze się rozumiemy. Tak samo jak i fakt iż łożyska wymienia się parami a nie tylko jedna stronę?
  • #27
    magarski
    Level 12  
    FAG i tylko FAG, patrz mój post wyżej ;) No i oczywiscie lozyska wymienia sie z obu stron zeby zapewnic calemu ukladowi te same warunki pracy. Jak zmienisz jedną (aktualnie bucząca) to nie dosc ze szybciej Ci sie zuzyje ta jeszcze nie bucząca to w dodatku szybszemu zuzyciu ulegnie to nowsze jako to które będzie miało mniejsze opory.

    Moderated By manta:

    Pisanie bzdur=ostrzeżenie.

  • #28
    barubar
    Level 26  
    Przecież tam masz piasty ze zintegrowanym, niewymienialnym łożyskiem. Parami to się wymienia łożyska stożkowe. Tu nie musisz.
    Ktoś ukróci te brednie znawcy prawd objawionych czy nie? Nie słuchaj tego oszołoma co ci radzi wyżej, on wie mniej niż ty, tylko więcej pisze.
  • #29
    toku74
    Level 31  
    dzięki ociz.
    może to trochę mało prawdopodobne, ale skoro po raz tam któryś idą łożyska to jednak coś może być nie tak z czopami. krzywe, wcześniej obróciło na nich łożysko, nie jest w osi na całej długości. warto sprawdzić. albo coś z montażem nie tak jest- młotkowy.
  • #30
    barubar
    Level 26  
    Ba...i się zaczyna mechanika. Tu dopiero bo młotem to zajebać każdy potrafi. Krzywe być nie mogą, wbij na krzywy czop piastę, za idiotę ciebie nie uważam.