Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Płonące falowniki

KEN 19 Lis 2004 10:33 7448 33
  • #31 19 Lis 2004 10:33
    grzecho
    Poziom 13  

    Miałem już kiedyś taki problem w jednym zakładzie.
    Pomogły dopiero odkłócenia zalożone na każdy silnik powyżej 10KW.
    Problem znikł.

  • PLC Fatek
  • #32 27 Sty 2006 15:57
    kleki
    Poziom 28  

    Wydłuż ramp down. Elektroloty tracą na pojemności i stąd przepięcie. Zmierz pojemność (jak masz taki mostek na podorędziu) i PRZEDE WSZYSTKIM czy masz równe napięcie na obu połówkach DC link-a(do ok. 10...15% różnicy).
    pzdr

  • PLC Fatek
  • #33 27 Sty 2006 16:35
    berek20
    Poziom 12  

    Pomiar analizatorem panie KEN napewno nie zaszkodzi ale wystarczy się zwrócić do rejonu energetycznego i taki analizator montują na kilka dni za DARMO

  • #34 18 Lip 2017 14:52
    jaceksz78
    Poziom 9  

    Witam
    Ja na swoim zakładzie mam 6 silników 315 kW (które podczas rozruchu gwiazda trójkąt potrafią pociągnąć 2 kA) 12 po 90 KW i ponad 100 szt mniejszych mocy i mnóstwo falowników . Co do przygód z uszkodzonymi falownikami to z ciekawszych padł danfoss napędzający silnik 90 kW. Po naprawie podłączony znowu po paru minutach pracy falownik zgłaszał doziemienie, ale to zdarzenie wytrzymał. Wcześniej silnik został przebadany na szybko zwykłym omomierzem i nie wykazywał uszkodzeń. Po tym fakcie silnik przebadaliśmy miernikiem do izolacji. Dopiero przy dużych napięciach izolacja dostawała przebicia. Po przewinięciu silnika wszystko było OK. Drugi przypadek to wszechobecny agresywny kurz. Mimo że falowniki są sukcesywnie czyszczone nie zawsze udaje się dokładnie wyczyścić ( jedynie przy całkowitym rozebraniu ). Jeden z dużych falowników jak nam padł to po rozkręceniu na płycie elektroniki po stronie kondensatorów przyklejony był kurz którego ciężko było usunąć nawet mechanicznie. Okazało się że zanieczyszczenia były przyczyna powstania łuku elektrycznego. Spadki napięć przy rozruchu dużych silników są znaczne że na zakładzie gasimy latarnie, ale nie zdarzyło się by z tego powodu padł falownik. Pozostałe usterki falowników to przegrzania z powodu zatartego wentylatora, uszkodzenia falownika przy uszkodzonym kablu (kilka takich zdarzeń na silnikach z motoreduktorem gdy zerwie się blokada i silnik obraca się wokół własnej osi wyrywając kabel) no i jeden mieliśmy przypadek spalenia elektroniki falownika po uderzeniu w zakład pioruna. Wszystkie jakie mamy falowniki (NORD, SEW, Siemens, Danfoss, Lenze, Schneider, Mitsubishi, Vacon, LG i jeszcze parę chińskich wynalazków) dobrze sobie radzą ze spadkami napięć